Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, May 12, 2012

HARAMKAN PENYOKONG BERSIH KE MEKAH!!!



Kerajaan Arab Saudi mula untuk menimbangkan menyekat kouta jemaah Haji Malaysia gara-gara Bersih 3.0 yang diadakan di Tanah Haram dan Madinah.

Arab Saudi punya alasan yang kukuh dan hak untuk melakukan ini. Sebagai pusat umat Islam beribadat, mereka tidak mahu negara mereka dijadikan tempat untuk pihak tertentu melaksanakan kerja jahat mereka.

Pengerusi Bersih, seorang kafir lahnaktullah yang memperjuangankan seks bebas dan menyokong umat Islam murtad. Manakala penyokong utama Bersih adalah parti politik yang kononnya menyokong Islam.

Tentu sahaja Arab Saudi tidak akan menerima golongan ini dan akan berkerjasama dengan mereka. Walaupun Bersih 3.0 hanya disertai oleh sedikit sahaja bilangan rakyat Malaysia, namun kesannya kepada umat Islam di Malaysia amat besar.

Kini Kerajaan Malaysia terpaksa menunggu hingga Julai untuk mengetahui kouta Haji Malaysia yang akan diputuskan oleh Arab Saudi.

Jika Saudi mengurangkan kouta, kita terpaksa akur dengan ini semua. Hubungan baik antara dua kerajaan Islam ini sedikit terganggu angkara musuh Islam yang dibantu oleh umat Islam sendiri.

Jika ini benar-benar berlaku, aku suka cadangkan kepada Menteri yang berkenaan supaya kouta yang bakal dikecilkan ini diberikan keutamaan hanya kepada mereka yang tidak menyokong Bersih 3.0.

Tabung Haji boleh menyaring senarai jemaah Malaysia dan memastikan setiap salah seorang dari mereka bukannya penyokong Ambiga lahnaktullah.

Ini perlu dilakukan untuk memberikan keutamaan kepada rakyat Islam Malaysia yang cintakan keamanan dan menolak kejahatan yang dibawa oleh Bersih untuk ke Arab Saudi atas tujuan ibadat.

Kalau mereka bising tidak dapat pergi Mekah untuk buat Haji atau Umrah, pergi mengadu pada Ambiga, Anwar dan Nik Aziz. Mereka lebih akur kepada arahan musuh Islam dari mengikut ajaran Islam.

Kerajaan Malaysia juga perlu lebih tegas untuk menghukum penyokong Bersih. PDRM sudah tangkap perusuh Bersih 3.0 dan Tabung Haji juga boleh "menghukum" perserta dan penyokong yang lain tapi dengan cara yang berbeza.

JPX

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa