Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, July 30, 2013

WAJIB BACA DAN RENUNGKAN:DI ZAMAN NAJIB RAZAK DOT DOT DOT



1. Di zaman pemerintahan Najib, budak Cina simbah surau dengan cat merah cukup diselesaikan dengan permintaan maaf tetapi budak melayu yang bakar pintu gereja di Ulu Klang kena tindakan penjara beberapa tahun.

2. Di zaman pemerintahan Najib, Namewee hina agama Islam dengan main-mainkan azan dan juga main-mainkan lagu negaraku tiada tindakan diambil malahan Najib jadikan dia sebagai ikon 1Malaysia.

3. Di zaman pemerintahan Najib, budak cina bernama Alvin dan Vivian hina agama Islam dilepaskan dengan jaminan dan boleh bebas tetapi budak melayu yang pukul budak cina yang hina Islam bakal berdepan dengan hukuman berat iaitu hukuman mati.

4. Di zaman pemerintahan Najib, guru cina di Johor hina orang melayu dengan perkataan bodoh tidak dikenakan apa-apa tindakan walaupun report polis telah dibuat oleh penjaga murid melayu di sekolah tersebut tetapi Guru besar sekolah berdepan dengan siasatan kerana menyediakan bilik persalinan sebagai tempat makan sementara kerja ubah-suai kantin siap.

5. Di zaman pemerintahan Najib, filem cina berjudul The New Village yang mengangkat martabat cina komunis yang konon membebaskan negara ini dari kezaliman British telah diluluskan oleh Finas tetapi filem yang mengangkat martabat melayu Tanda Putra tidak diluluskan bertahun lama.

6. Di zaman pemerintahan Najib, ISA dihapuskan dan kesannya ahli politik semakin berani dan semakin melampau buat kacau bilau dalam negara ini.

7. Di zaman pemerintahan Najib, Akta Pencegahan Jenayah dihapuskan dan pelbagai akta yang berkaitan dengan keamanan negara dihapuskan demi menyenangkan hati pembangkang dan akhirnya tengoklah kejadian tembak mati makin mendadak akhir-akhir ini.

8. Di zaman pemerintahan Najib, Najib mencuba nasib negara ini dengan join TPP yang beri keuntungan kepada Amerika.

9. Di zaman pemerintahan Najib, Najib telah rosakkan rakyat negara ini dengan pemberian duit.

10. Di zaman pemerintahan Najib, EC (Suruhanjaya Pilihanraya) dipaksa letak bawah parlimen.

11. Di zaman pemerintahan Najib, melayu rasa sangat sakit hati berbanding bawah pemerintahan Pak Lah.

12. Di zaman pemerintahan Najib, cina dan india merasa mereka patut dapat hak sama rata dari segi agama dengan tuan tanahair ini iaitu melayu.

13. Di zaman pemerintahan Najib, cina secara terbuka dalam PRU-13 menunjukkan mereka mahu kuasa pemerintahan negara ini selepas kuasa ekonomi berada kukuh dalam genggaman mereka.

14. Di zaman pemerintahan Najib, projek GLC untuk syarikat bumiputera seperti perkhidmatan internet di sekolah-sekolah seluruh negara diserahkan kepada syarikat cina, YTL dimana sebelum ini diurus dua syarikat bumiputera iaitu JARING dan TM.

15. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi bakal berlaku.....

16. Di zaman pemerintahan Najib, ada lagikah kes orang islam-melayu akan dipijak-pijak....

17. Di zaman pemerintahan Najib, adakah islam akan jadi layu...

18. Di zaman pemerintahan Najib, adakah cina akan semakin kukuh cengkaman keatas negara ini...

19. Di zaman pemerintahan Najib, adakah penasihat-penasihat Najib akan terus memperbodohkan Najib dengan pelbagai mimpi india..

20. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi......

24 comments:

Anonymous said...

memang benar dan ianya sangat menyedihkan

Anonymous said...

Apa lagi DS Najib mau...

Anonymous said...

Harapan disandarkan kepada datuk Zahid Hamidi membersehkan segala kekuranghajaran pendatang yg menaiki tongkang datang ke tanah melayu.

Anonymous said...

Harapan disandarkan kepada datuk Zahid Hamidi membersehkan segala kekuranghajaran pendatang yg menaiki tongkang datang ke tanah melayu.

Anonymous said...

Najib al gorblok itu yang layak untuk najib

Anonymous said...

kita semua sedih apabila kita terpaksa marah pada pemimpin kita sendiri tapi apa lagi yang mampu kita lakukan bila pemimpin ini buat kita sedih

Anonymous said...

UMNO perlukan perubahan segera dalam menghadapi perang alaf baru ini. jika kepimpinan yang sedia ada tidak mampu untuk menaraju UMNO dan majoriti Melayu, harap dapat berundur dan jika ada yang menawarkan diri harap "double check" diri sendiri sebelum tawar diri

Anonymous said...

" Yes, Ahli Umno Titiwangsa ", I support the move to remove Najib.

Anonymous said...

saya sendiri akui memang sayang dgn DS Najib tapi apa yang telah terjadi dan seperti tanpa pembelaan dari beliau amatlah menyakitkan. orang Melayu tak minta bulan dan bintang tapi jika perkara sensetif agama dan bangsa kita diperlekeh dan DS seakan biarkan sahaja, ini pasti mencetuskan kemarahan Melayu.

Anonymous said...

Najib perlu segera pilih mana yang penting antara Agama/Bangsanya atau undi cina

Anonymous said...

Ah Jib Gor, raya orang islam tak ingin masuk iklan ke ! macan raya cina yg pukul gendang tu.

Anonymous said...

Najib lebih sesuai menjadi Presiden parti gabungan Mca dan Gerakan.

Anonymous said...

ts muhyiden kata nak kekal sebagai timbalan macam mana nak bagi najib ni turun??? cadangan??

Anonymous said...

Harap-harap semua ahli UMNO yang mengundi buang najib dari jawatan presiden UMNO di pemilihan akan datang.

Anonymous said...

no 1 dan no 2 tu berlaku zaman pak lah ...mohon pembetulan. TP AKU SETUJU NAJIB PERLU KENA SMASH SKET BARU DIA RETI SKET...TGH KHAYAL LAGI TU

Anonymous said...

Saya pun marah pada Najib,tapijangan lupa pula utk marah pada Anwar ,Nik Aziz,Hj Hadi dan gerombolan PKR PAS yg menjadi punca semua ini.Kesalahan Najib kerana lemah utk bertindak tegas,malahan berlumba-lumba pula dan Anwar utk menjadi lebih liberal atau kelihatan liberal.Mudah kata,kesalahn Najib keran cepat menjadi Pak Turut,pak turut pada PR,Anwar dll,juga pak turu pada penasihat mereka yg semuanya liberal dan kosong jiwa melayu dan Islamnya.
Sekali lagi saya nak ingatkan ,marahlah pada Najib tapi jangan lupa utk marah juga malahan lebih marah pada Anwar ,Nik Aziz, Hj Hadi dan para pengikut mereka.

Anonymous said...

itulah sebabnya najib must go.

aku setuju sangat sangat ah jib go go go go & go sebelum najib gol

Anonymous said...

sekarang Najib perlu ubah cara,tak perlu terlampau liberal nak ambil hati semua,utamakan kepentingan penyokong BN dan majoriti, kalau tidak tiada lagi undi untuk mu.

Anonymous said...

Sy harap tuan puan berhemah sedikit bila memberi komen. Mmg Melayu mudah emosi. Kalau org tulis secara marah kita jd lebih marah, jika org tulis cerita sedih kita menangis teresak2. Siapa lg Wira Melayu skrg. Sabar tuan. Kita tidak banyak pilihan.

Anonymous said...

100% sokong statement tersebut...aku mmg benci dgn PM Najib sejak PRU13...aku berdoa siang dn mlm semoga Najib lepaskn jawatan nie dgn cara apa sekali pn..dh tak mampu jaga bangsa sendiri buat apa kAU kekalkn jwtn PM atas undi bangsa ko sendiri...BODOH LA KAU NAJIB...PTUIII...

Anonymous said...

Dizaman pemerintahan a jib gor...olang cina manyak untong maa...ini PM banyak takut sama kita...kita manyak wang bolih beli ini malaysia maa kalau dia mahu jual sama kita....

Anonymous said...

Ahli umno hanya melalak dalam dewan persidangan, bila poket kembong, balik rumah buat bodoh aja..lantaklah apa nak jadi. Itu la suara terakhir Umno sebelum PRu14, No Umno, No BN..No PKR no more PAS dan DAP..

Anonymous said...

Nuar Brahim PM kita sebenarnya, Najib Ah Jib Gor hanya Pak Turut. tak punya fikiran sendiri, harapkan idris jala..Pemandu mabuk tu lah..

Anonymous said...

Parti politik islam melayu baru perlu diasaskn utk ganti umno dan pas,nk hrpkn dorg ni nk lpas jwtn,jgn arap la

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa