Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, November 08, 2015

KESAH KELUARGA PALING JALANG DI MUKA BUMI INI!!!


Keluarga ini memang tidak sudah-sudah dengan drama. Mungkin mereka fikir jenayah hentam belakang orang macam kisah budak-budak main pondok dan boleh tuntut itu ini suka suka hati.

Tidak cukup macam-macam karenah semasa perbicaraan yang panjang dulu,lepas masuk penjara ada saja akal nak bikin heboh pasal Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Terbaru konon dinafikan hak jalani rawatan perubatan yang sempurna.

Hairan pula keluarga bekas Ketua pembangkang ini boleh buat-buat lupa drama konon kena racun arsenik sewaktu dalam penjara kes liwat pertama dulu.

Riuh satu Malaysia punya cakap pasal itu dulu. Setelah pakar periksa punya periksa habuk pun tarak.


Setelah buat heboh...kisah itu berlalu macam semua orang mudah lupa.

Juga drama kononya nyawa Anwar terancam hingga melarikan diri ke Kedutaan Turki semasa Saiful Bukhari Azlan buat laporan polis dia diliwat dulu.

Sendiri bikin, sendiri cabut, sendiri dakwa itu ini.

Ahad,keluarga Anwar nak buat lawak lagi menuntut beliau mesti dihantar menjalani rawatan di luar negara untuk bahunya yang cedera.

Untuk tujuan  itu mereka melancarkan kempen “Jelajah Mock Prison #BebasAnwar” di kediaman mereka di Kuala Lumpur.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail senang-senang dakwa mereka sudah tidak percaya pada rawatan dalam negara.

Ewahhhh…ini seolah menghina kemampuan ribuan pakar perubatan tempatan.

Juga seolah Anwar lebih istimewa dari segala banduan lain yang kini berada dalam penjara.

Sebaliknya Timbalan  Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamad semasa sesi soal jawab di Dewan Rakyat baru-baru ini menjelaskan Anwar sudah diberi macam-macam keistmewaan kebelakangan ini.

Ini termasuk proses rawatan dan lawatan oleh keluarga dan peguam.

Paling hebat, Nurul Izzah Anwar terus melalak guna alasan satu kenyataan Kumpulan Kerja Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Orang Tahanan bahawa bapanya harus dibebaskan dari penjara. 

Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai macam buat-buat tidak faham keputusan dapati Anwar bersalah meliwat Saiful dibuat setelah melalui proses penghakiman dari bawah sampai paling atas.

Dari Mahkamah Tinggi ke Mahkamah Rayuan dan akhirnya Mahkamah Persekutuan.

Malah pada 1 April 2015,Lembaga Pengampunan juga sudah menolak petisyen pengampunan Di Raja yang dikemukakan oleh keluarga Anwar.

Mungkin kalau cerita pada banduan-banduan lain...rasanya mereka juga boleh ambil idea dari keluarga Anwar untuk turut sama bikin heboh cuba bebaskan diri dari penjara menerusi ' pintu belakang'.

3 comments:

Anonymous said...

Tajuk "keluarga paling jalang" tu agak tk sesuai mungkin admin boleh letak tajuk lain.

Anonymous said...

Keluarga Aljuburi ini almaklumlah anugerah tuhan tidak pernah berdosa kot. Hentam orang depan belakang pun tak mengaku. Tunda bicara 66 kali. Sumpah laknat jauh sekali, takut. Jam omega dah jumpa ke? Kalau belum panggil raja bomah. Jerebu, MH370 dia tahu solutionnya. Karpal Singh mati pun dia tahu puncanya.

Anonymous said...

Kifarah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa