Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, September 03, 2014

PANAS:LIM GUAN ENG KETURUNAN BABI???



Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang mengingatkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, bahawa beliau bukan maksum dan bukan lembu suci kerana mengarahkan siasatan ke atas individu yang memaki hamun dan memfitnah Ketua Polis Negara dalam Twitter.

Kenyataan Lim Guan Eng ini sebenarnya menunjukkan sikap anarki beliau yang menentang keamanan dan pasukan keselamatan secara membabi buta.

Siasatan yang dilakukan ke atas Viktor Wong adalah kerana fitnah ke atas KPN yang kononnya bertindak seperti komander Nazi.


Ini bermakna beliau menuduh KPN menyalahguna kuasa atau bertindak seperti rejim Nazi ke atas Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang.

Ini bukan kritikan tapi merupakan fitnah ke atas jawatan KPN. Fitnah atau dakwaan seperti ini merupakan satu tindakan jenayah yang serius kerana ia boleh mewujudkan hilang hormat dan kepercayaan orang awam terhadap pasukan keselamatan. Jika ini dibiarkan berleluasa, ia boleh mencetuskan huru-hara dan kekacauan akibat salah faham.

Kita faham Khalid menjadi sasaran Kemarahan Guan Eng kerana POlis Di Raja Malaysia melakukan tangkapan beramai-ramai ke atas Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang kesayangan Ketua Menteri ini.

Guan Eng tidak berpuas hati dan mendakwa PPS tidak menyalahi apa-apa undang-undang negara. Jika tidak salah maka jawablah di Mahkamah.

Guan Eng turut mengingatkan yang Khalid hanya seorang penjawat awam yang dibayar oleh rakyat untuk melaksanakan kewajipan berkanun bagi memerangi jenayah.

Guan Eng perlu sedar bahawa kewajipan KPN bukan sekadar memerangi jenayah tetapi juga memastikan negara ini aman dan selamat. Ini termasuk memastikan undang-undang dan peraturan sedia ada dipatuhi rakyat.

Guan Eng juga mungkin lupa bahawa tindakan besar-besaran dibuat ke atas PPS setelah ada banyak laporan bahawa PPS ini bertindak semacam kumpulan samseng.

Malahan seorang ahli perniagaan Ong Eu Soon, 51, mendakwa beliau diserang dua lelaki yang berpakaian seragam unit PPS di Air Itam minggu lalu.

Guan Eng harus bertanggung jawab kerana kerajaan negeri pimpinannya telah membenarkan kewujudan satu pasukan keselamatan secara haram. Beliau harus bertanggungjawab dan menerima akibatnya.

Khalid Abu Bakar bukan lembu suci. Beliau akan terdedah kepada tindakan jika melampaui kuasa dan batas undang-undang seperti mana terjadi kepada Tan Sri Rahim Noor.

Namun sudah banyak kata-kata Guan Eng yang menghina pihak Polis Di Raja Malaysia, apakah beliau akan terus menjadi babi suci bebas menyondol sesiapa sahaja tanpa sebarang tindakan?

Semalam beliau sekali lagi cuba mencetuskan huru-hara dan kekacauan apabila melontarkan cabaran di hadapan wartawan agar polis menangkap beliau,

“Bila giliran saya akan ditangkap? Saya tunggu beliau,”katanya. Beliau menyatakan demikian kepada wartawan di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di Georgetown. – agendadaily.com

Apakah Lim Guan Eng merupakan babi suci yang tidak boleh disentuh kerana berselindung di sebalik tanggapan beliau pemimpin utama kaum Cina dan Ketua Menteri Pulau Pinang?

3 comments:

mae said...

guan eng ni, dia mengkritik boleh, dia dikritik tak boleh.

Anonymous said...

BUKAN HINA KPN...
TAPI SECARA JELAS MEMBURUKKAN KAUM INDIA...
LEMBU SUCI MERUJUK KEPADA TUHAN KAUM INDIA (HINDU)

Anonymous said...

LGE cina babi kepala komunis..kepala gangster

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa