Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, January 31, 2014

SIAPA BERANI CAKAP MELAKA TAK SELAMAT???



Walaupun pembangkang yang jahat sering kata Malaysia ini tidak selamat dalam usaha mereka memburukkan imej negara, ternyata mereka telah berbohong.

Pembangkang jelas menafikan banyak fakta untuk kelirukan rakyat. Bohong telah jadi amalan meraka dengan harap rakyat akan benci kerajaan dan sokong mereka.

Tapi pembangkang terlupa satu perkara. Mereka ingat semua rakyat bodoh macam penyokong mereka yang memang bodoh dari azali.

Rakyat sekarang sudah berbeza dengan zaman Anwar Ibrahim pakai seluar bell bottom. Maklumat semua dihujung jari dan maklumat yang mereka terima ternyata berbeza dengan auta yang pembangkang sampaikan.

Jika pembangkang sebuk kempen cerita bahawa Malaysia negara yang tidak selamat, apa buktinya??

Bolehkan pembangkang berikan fakta tepat dengan apa yang mereka dakwa??

Aku terlalu yakin mereka tiada apa-apa bukti untuk sokong pembohongan mereka. Hanya rakyat yang bodoh sahaja percaya bulat-bulat apa yang pembangkang cakap.

Berbeza dengan pihak kerajaan, sebagai contoh pentadbiran negeri Melaka, fakta dan sumber yang sahih menjadi sokongan setiap kenyataannya.

Jika ada pembangkang berani cakap bahawa Melaka negeri tak selamat dan jenayah tinggi, aku pulak berani ludah muka musibat tu. Rujuk keratan akhbar di atas.

Kalau Melaka tak selamat, mesti takde orang berani datang ke negeri ini. Kalau Melaka tak selamat, kenapa setiap hujung minggu berpuluh ribu orang datang ke sini sampai jalan jem teruk???

Fakta dah jelas dan nyata. Jangan hitamkan hati anda pembohongan pembangkang. Periksa dengan teliti setiap kata-kata yang keluar dari mulut pembangkang.

Kalau anda semua nak selamat dari pembohongan pembangkang, jangan percaya apa sahaja yang keluar dari mulut mereka. Habis cerita!!!

JPX

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa