Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, August 15, 2013

SAMPAI BILA MELAYU AKAN TERUS DIAM BILA ISLAM TERUS DIHINA???


Apa lagi penghinaan yang tidak dihadapkan kepada Melayu dan Islam? Bermula dari status Melayu yang dikatakan, bukanlah satu bangsa, sebaliknya hanya bermaksud ‘Pelarian’ yang entah asal istilah bahasa apa, sehinggalah Islam dihina dengan pelbagai cara, termasuklah tempat ibadat Islam disekutukan dengan agama lain.

Sehingga sekarang, belum ada seorang pun Melayu yang mengangkat senjata, memburu pengkhianat yang tidak tahu diuntung atau berarak beramai-ramai, melakukan hartal atau mogok di seluruh negara kerana penghinaan yang dibuat oleh bukan Melayu dan bukan Islam.

Orang Melayu dan umat Islam di negara ini masih lagi bersabar dan kesabaran mereka sangat hebat. Kalau dibandingkan dengan Cina, kesabaran Melayu dan umat Islam bagaikan membandingkan warna putih dengan warna hitam. Kalau dibandingkan antara kesabaran orang India dengan kesabaran Melayu seperti membandingkan Rama dengan Hanuman.


Barangkali semenjak pendudukan Portugis di Melaka pada tahun 1511, Melayu sudah lama lali dengan pelbagai penghinaan yang dilemparkan kepada mereka. Bahkan semenjak British secara rasmi menjajah negara ini bermula dari tahun 1874, Melayu sudah menganggap penghinaan adalah sebahagian daripada rukun menjadi Melayu di negara ini.

Bermula dari tahun 1950-an, Melayu dihina lagi. Desakan untuk mendapatkan kemerdekaan, akhirnya membuatkan Melayu terpaksa akur. Cina dan India yang sebelum itu merupakan pendatang yang dibawa masuk oleh British untuk bekerja di lombong dan ladang, perlu diterima sebagai sebahagian daripada warga negara ini kalau hendak merdeka. Mereka perlu diterima dan diberikan hak yang sama dengan Melayu dan Bumiputera lainnya.

Untuk memujuk Melayu, Artikel 152 dan Artikel 153 dijadikan umpan penyejuk hati. Walhal kewujudan Artikel tersebut dalam Perlembagaan Persekutuan, tidak akan menjamin kesejahteraan Melayu kerana undang-undang boleh digubal dan Perlembagaan boleh digantikan menerusi penguasaan majoriti dua pertiga di Parlimen.

Barangkali Melayu telah terlupa bagaimana mereka telah dihina oleh Cina yang berlindung di bawah ketiak British pada zaman penjajahan dahulu. Keistimewaan yang diberikan oleh British kepada Cina terutama sekali dalam bab menduduki Pulau Pinang dan bandar-bandar besar di seluruh negara. Sehinggakan dengan berani dan dengan angkuhnya mereka mendabik dada kononnya merekalah yang membuka bandar, kononnya merekalah yang memajukan sesebuah kawasan, walhal kawasan berkenaan sudah pun dimajukan tanpa kehadiran mereka.

Contoh terbaik ialah Ipoh, Taiping, Kuala Lumpur dan Georgetown. Kesemua bandar-bandar tersebut telah pun dibuka dan dimajukan oleh bangsa Melayu, namun kedatangan Inggeris yang kemudian turut membawa pelombong-pelombong Cina, akhirnya menukarkan nama asal mahupun demografi bandar-bandar tersebut.

Perang Dunia Kedua dan Zaman Darurat bagaikan menjadi punca Cina mahu membalas dendam. Lebih-lebih lagi apabila mereka gagal mengubah negara ini pada tahun 1969. Perang Dunia Kedua menyaksikan Cina menjadi mangsa kekejaman tentera-tentera Jepun yang melayan mereka seperti haiwan ekoran perang Jepun-China. 

Manakala Melayu yang menerima layanan lebih baik berbanding Cina, menjadi sasaran kemarahan Cina terutama dari kalangan gerombolan Komunis yang mahu menjajah negara ini. Ramai Melayu yang dibunuh oleh Komunis, bahkan Komunis yang rata-ratanya orang Cina telah melakukan penghinaan luar biasa terhadap Melayu, termasuklah menukarkan masjid menjadi kandang babi pada dua minggu selepas Jepun menyerah kalah.

Kini sejarah berulang semula tanpa disedari oleh anak-anak muda Melayu-Bumiputera. Mereka terus dihina dan diperlakukan seperti anjing. Dengan beralasankan keterbukaan dan liberalisme, anak-anak muda Melayu yang tergoda dengan pelbagai isme yang dihias dengan pelbagai kecantikan, guna untuk menjahanamkan Melayu.

Berapa lama lagi Melayu dan umat Islam di negara ini akan terus menerima penghinaan daripada kaum pendatang sebelum akhirnya mereka sedar dan segala-galanya telah terlambat?--SUMBER

1 comment:

Anonymous said...

Tengok apek-apek bangsa PENDATANG MCABIAWAK buat repot polis pasal Papagomo, termasuk psl panggil Cina bangsa PENDATANG!

Saya harap UMNO dan PERKASA jgn. tunduk - mana NGO-NGO Islam/Melayu bela Papagomo? Mereka juga kena buat repot polis pasal MCA ini yg nak MENIPU mengaku sbg bangsa Bumiputera, dgn menafikan Cina sbg. bangsa PENDATANG, dan kalau polis tangkap papagomo, polis juga kena tangkap setiap Cina yg. dah lama hina dan gertak umat Islam/Melayu, termasuk sampai nak bom YB PM Islam/Melayu kita, dan termasuk menafikan orang Melayu sbg. Bumiputera! Lepas itu, kalau Cina dah jadi rakyat M‘sia, bukan bermakna dia bangsa Bumiputera tetapi masih bangsa PENDATANG!

Si CINA RASIS DAPBANGKAI BERULAT, asal bangsa PENDATANG di bawa British laknatlah yg. dah lama memulakan PERANG KEGANASAN terhadap umat Islam/Melayu - dgn menyerang Islam/umatnya, Raja-Raja Melayu, bahasa Melayu dan hak orang Melayu sbg ORANG ASAL bumi PUSAKA tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British-Zionis lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Kalau di Barat pun(Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal), JANGAN nak berani PENDATANG Cina/India/Barat-Zionis PENJAJAH mengaku dia bangsa Bumiputera - mungkin diTERAJANG bangsa Native Americans/Canadians dan Aboriginal Australians! Tapi kat Malaysia ini, makin BIADAP, sampai nak halang kita panggil Cina bangsa PENDATANG!

Patutnya si Cina PENDATANG MCABIAWAK lawan si CINA PENDATANG GENG KONGSI GELAP dan si CINA RASIS DAP yg. makin GANAS, - tapi dasar DAJAL DUA MUKA si Cina MCA HIPOKRIT ini, umat Islam/Melayu pula diserang bertubi-tubi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa