Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, June 30, 2013

PANAS PAGI AHAD:NAZRI AZIZ TUNJUK ISYARAT LUCAH KEPADA MELAYU!!!!


ISU Jonker Walk yang dikhabarkan bakal ditutup oleh Ketua Menteri Melaka kerana mengakibatkan kesesakan lalu lintas di Bandar Melaka mendapat tempat dari semua pihak. Bukan sahaja dari pihak BN malah pihak pakatan juga cuba mengambil kesempatan atas isu ini.

Ketua Menteri Melaka, Idris Haron sudah menjelaskan sebab musabab penutupan Jonker Walk. Beliau punyai hak mutlak untuk membuat keputusan kerana beliau adalah Ketua Menteri. Kalau peniaga di Jonker Walk tidak mahu ikut dan dengar, cakap siapa lagi yang mereka mahu dengar? Oooo... Cakap Kit Siang yang ternyata RASIS yang mereka dengar.


Kit Siang dilihat cuba menjadi hero kepada Cinabeng di Jonker Walk. Keputusan Ketua Menteri adalah keputusan untuk kebaikan rakyat Melaka, dan bukannya keputusan politik perkauman yang sekarang ini dibawa oleh Kit Siang. Kenapa Kit Siang yang tiada kena mengena dalam hal ini mula campur tangan?


Hairan, tetapi inilah yang berlaku apabila polemik RASIS telah ditanam oleh DAP di dalam jiwa setiap orang Cinabeng. Maka berkumpullah ratusan Cinabeng di Jonker Street untuk membantah keputusan Idris Haron dengan diketuai oleh bapak RASIS, Kit Siang.

Akibat dari keputusan Ketua Menteri Melaka, Tony Pua dari Selangor pula mula bersuara. Siap beri amaran dan juga ugutan kepada Idris Haron. Apa kena mengena penutupan Jonker Walk dan Bazaar Ramadhan di Penang? Kenapa begitu jauh pembalasan dendam yang dicadangkan oleh Tony Pua? Ternyata puak DAP ini sudah semakin RASIS dengan Melayu. Beri hukuman kepada Cinabeng Melaka, yang mendapat bala adalah rakyat minoriti Melayu di Penang. Apa ni???

Dalam hero Cinabeng ini mula menunjukkan wajah yang sebenar, timbul pulak seorang Menteri Melayu yang cuba juga untuk menjadi hero kepada orang Cinabeng di Melaka. Konon nak jadi 'Badan Pembela Cinabeng' sedangkan orang Melayu sendiri tidak terbela. Kenapalah masih ada lagi pemimpin yang bertaraf Menteri masih tak sedar dengan permainan Cinabeng ni?? 

Walaupun Melaka merupakan sebuah negeri pelancongan, rasanya Jonker Walk ni bukanlah penting sangat dalam industri pelancongan Melaka. Sebagai Menteri Pelancongan, Nazri Aziz wajar wujudkan satu kawasan seperti Jonker Walk dan kali ini MOHON bantu orang Melayu sendiri. Bukan nak menidakkan hak orang Cinabeng tapi sampai bila kita nak tertipu dengan permainan mereka? Depan kata sokong belakang punya RASIS sampai terlungkup Ali Rustam. Mohon sedar!!--TQ JAWA BERNAM

8 comments:

Anonymous said...


Haha Menteri Cetak Rompak, low class.

Anonymous said...

Cina DAP ni guna modus operandi yahudi..yg akan kecam sesiapa sahaja dan dituduh anti semitik..diorg pun kan diajar oleh yahudi zionis

Anonymous said...

Aku sokong Ketua Menteri Melaka!!

Tutup Jonker Walk jgn peduli dgn Cina DAP BABI Rasis tu!!

Cina Babi dah sepakat untuk menentang Melayu habis2an. Berbaik dgn mereka pon tak guna sebab mereka akan terus mengundi DAP!!

Anonymous said...

Ini tidak lain pukimak nazri keluarkan nazri dari kabinet najib.

Anonymous said...

Nazri Aziz ni patut diharamkan menjejakan kaki di bumi Melaka

Anonymous said...

najib dungu simpan nazri celaka ni,nazri ni banyak makan duit cina,memang dia takkan bela melayu lah...

Anonymous said...

Tutup aja peduli apa melayu kat komtar tu sapa ada kisah masa mereka disekat untuk brniaga...

Anonymous said...

Menteri butoh banyak dalam cabinet...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa