Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, March 05, 2013

BERITA BARU MASUK:OPERASI HAMPIR SELESAI, TIADA ANGGOTA KITA TERKORBAN




Alhamdulilah...semuanya setakat ini boleh dianggap selesai..! Setakat ini juga dilaporkan TIADA anggota keselamatan kita yang terkorban, sementara di pihak lanun penceroboh belum dapat di pastikan berapa ramai yang mati terbunuh dan yang menyerah diri..! 

Lanun penceroboh yang mati dah dapat balasan sementara yang hidup juga pasti akan diberikan balasan..!

Kumpulan bersenjata Sulu telah ditumpaskan oleh pasukan keselamatan Malaysia dalam kejadian tembak-menembak secara besar-besaran bermula pukul 7 pagi Selasa, kata sumber polis.

Pasukan keselamatan Malaysia berada di peringkat keempat dalam Ops Sulu apabila mereka mengawal keselamatan kampung yang dikepung oleh kira-kira 100 lelaki bersenjata.

Mereka adalah pengikut kepada seorang individu yang mendakwa dirinya sebagai Sultan Sulu, selain menegaskan bahawa saudaranya mengetuai kumpulan itu untuk berada di Tanduo sehingga mati walaupun tarikh akhir dilanjutkan kepada mereka untuk meninggalkan kawasan itu tanpa pertumpahan darah.

Rundingan untuk menyelesaikan pencerobohan telah dilakukan secara aman telah gagal dan pada pagi Selasa, jet pejuang tentera negara melakukan serangan, diikuti oleh pasukan polis elit yang turut menghadapi pertempuran itu.

Ketua Polis Negara memberitahu pemberita pada pukul 11.30 pagi Selasa bahawa tiada mangsa di kalangan rakyat Malaysia tetapi bilangan mangsa untuk lelaki bersenjata masih tidak diketahui.

Keadaan di semua bahagian pantai timur Sabah adalah terkawal dengan pemantauan oleh pihak polis dan tentera.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

3 comments:

Anonymous said...

Beli lagi peralatan tentera yang lebih cangih biaq pembangkang nak kata apa....mampuih pi kat depa ... orang kita dah terbunuh depa kata pula sandiwara.. Pembangkang memang otak budu..

Anonymous said...

Beli lagi peralatan tentera yang lebih cangih biaq pembangkang nak kata apa....mampuih pi kat depa ... orang kita dah terbunuh depa kata pula sandiwara.. Pembangkang memang otak budu..

Anonymous said...

sekarang kuala lumpur manila kena cari sapa konspirator dlm kes nih....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa