Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, May 03, 2012

SELEPAS "AIS KRIM":CERITA BONTOT AZMIN DIJILAT PULA TERSEBAR



Aku dah cerita apa tugasan terbaru Azmin Ali, iaitu tukang temuduga untuk cari calon PKR dalam PRU 13 

Bila bercerita pasal jadi calon, siapa yang tak nak. Lagi-lagi kalau PKR sebab aku dengar seorang caon akan dapat berjuta ringgit hanya untuk kempen pilihanraya.

Ini cerita aku dengar di Melaka. Dalam sejarah, PKR memang tak pernah merasa menang kerusi DUN mahupun Parlimen di Melaka. Kalau PAS pun tak pernah menang inikan pulak parti berkefahaman yahudi, betul tak??

Bila Azmin Ali dah mula sesi temuduga untuk carik calon PRU 13, maka PKR Melaka pun hantar ler beberapa nama calon dari Melaka. Siapa dalam senarai tu aku tak tahu sebab sumber aku ni tak nak bagi tahu.

Tapi apa yang pasti, nama Timbalan Bendehari PKR Melaka, Ibrahim Osman tiada dalam senarai calon dari Melaka. Bila dia tahu nama dia takde, aku dengar dia punya mengamuk macam Hang Jebat. Sampai nak berparang-parang siap.

Bila Ibrahim Osman ni dah cool down dan waras kembali, dia mula susun taktik macam mana dia boleh jadi calon PKR. Selepas dia bincang dengan kawan-kawan dia pun pergi menghadap Azmin Ali secara peribadi untuk tawarkan diri sukarela jadi calon PKR untuk DUN/Parlimen Melaka.

Dalam perjumpaan itu si Ibrahim Osman ni dah bukak cerita luar dalam, baik buruk PKR Melaka. Habis semuanya diceritakan "rahsia" PKR Melaka kepada Azmin Ali dalam usaha memikat hati Azmin untuk memilihnya sebagai calon.

Lepas perjumpaan itu, Ibrahim Osman jumpa pulak Ginie Lim, Timbalan AMK Negeri untuk terus melobi. Ginie Lim aku dengar memang rapat dengan Azmin dan mungkin keakraban mereka berguna untuk mencapai hajat Ibrahim ni.

Dan kini, aku dengar Ibrahim Osman ni berulang alik hari-hari Melaka-KL dalam usaha bersungguh-sungguh  untuk melobi dan menjilat bontot Azmin, dengan harapan akan dipilih.

Kalau macam ni punya terdesak, dah tentu Ibrahim Osman bukan orang yang hebat. Kalau dia seorang yang hebat, tentu sahaja dia akan dicalonkan oleh PKR Melaka tetapi yang terjadi adalah sebaliknya.

Kalau pun Ibrahim berjaya dalam usaha bodek Azmin, belom tentu dia boleh memang di Melaka ni. Dia punya cerita peribadi pun boleh penuh satu gobok buku kalau nak baca. 

Jadi teruskan ler usaha menjilat tu, mana tahu Azmin suka sebab sedap, dapat ler Ibrahim ni merasa jadik calon. Ibrahim ni memang satu Melaka jenis muka musibat sebab tu tak tau malu nak jadik calon walaupun tak tercalon sebagai calon.

Pada aku pulak, siapa pun yang Azmin pilih mesti perangai pun lebih kurang dengan dia jugak. Mustahil Azmin nak pilih orang yang lebih baik dari dia kan...???

Nasib Azmin ni pun belom tentu selamat...

Hehehehe  

JPX

3 comments:

Anonymous said...

Nak jadi calon PKR rajin-rajin kasi aiskrim kat azmin...bos kena kasi amoi boleh depan belakang..selesai masalah.. tapi kecian azizah frust tension kena kira bagi juga tuuuuuu...shamsidar bos punya...Anti Penghianat Negara.

Anonymous said...

ini baik punya cerita. tak sangka ada juga orang yang mcam ibrahim ni. sanggup jilat asal dapat

Anonymous said...

azmin memang suka diliwat tapi tak suka meliwat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa