Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 15, 2012

GEMPAR: UiTM JEMPUT ANWAR IBRAHIM BUAT PERJUMPAAN TERTUTUP


12 Mei yang lalu, Anwar Ibrahim sekali lagi telah datang ke Melaka dalam usaha dia melaksanakan agenda Yahudi dan menyebarkan fitnah terburuk zaman ini.

Dalam lawatan dia ke sini, dia telah bertemu dengan rakan lamanya dalam satu pertemuan tertutup bersama ABIM Melaka. Seperti yang kita semua maklum, ABIM adalah satu gerakan yang Anwar Ibrahim adalah pengasasnya.

Dari sumber yang dipercayai, ABIM Melaka sudah lama hilang kepercayaan kepada Anwar Ibrahim. ABIM Melaka adalah satu pertubuhan NGO yang neuteral dan tidak cendurung kepada perjuangan Anwar Ibrahim.

Namun masih ada saki baki penyokong Anwar Ibrahim di dalam ABIM Melaka. Pejumpaan tertutup ini tidak mendapat restu dari Yang Di Pertua ABIM Melaka tetapi ianya tetap dilaksanakan oleh mereka yang pro Anwar dengan menggunakan nama ABIM Melaka.

Mengikut sumber antara yang paling kuat bekerja untuk menjayakan pertemuan ini adalah Prof. Ariffin bin Md. Shah, Pensyarah Fakulti Ekonomi Universiti Teknologi Mara Lendu, Melaka.

Maklumat mengatakan Prof. Ariffin telah melobi secara bersungguh-sungguh kepada YDP ABIM Melaka untuk mendapat restu bagi membolehkan perjumpaan tertutup ini berlangsung atas nama ABIM Melaka. 

Walaupun tidak mendapat persetujuan, perjumpaan tertutup ini tetap berjalan atas nama ABIM Melaka.

Kenapa Prof. Ariffin ini terlalu bersungguh-sungguh untuk menjayakan perjumpaan tertutup ini? 

Apa hubungan Prof. Ariffin, seorang pensyarah UiTM dengan politik Anwar Ibrahim?

Jika benar Prof. Ariffin bin Md. Shah ini seorang pendokong dan penyokong Anwar Ibrahim pihak UiTM perlu segera ambil tindakan yang tegas.

Kita tidak mahu mahasiswa UiTM dipengaruhi dengan anasir jahat melalui pensyarah yang lebih minta berpolitik dari melaksanakan tanggungjawab sebagai pendidik.

Tindakan berani Prof. Ariffin bin Md. Shah menunjukan sokongnnya kepada Anwar Ibrahim walaupun tanpa persetujuan YDP ABIM Melaka adalah bukti dia penyokong kuat kepada perjuangan merosakan negara Malaysia.

Jangan sampai sudah terlewat baru mahu ambil tindakan. UiTM sudah lama terkenal sebagai satu tempat untuk anak Melayu menimba ilmu dan mencipta kejayaan. Jangan hanya kerana seorangan pensyarah ini, nama baik UiTM tercemar.

Pihak perkenaan perlu segara ambil tindakan tegas kepada Prof. Ariffin dan siapa sahaja yang terlibat dan kes sedemikian.

Jika orang seperti Prof Ariffin lebih minat dan suka bekerja untuk Anwar Ibrahim, aku sarankan dia berhenti kerja dan buatlah apa yang dirasakan sesuai dengan minatnya. Jangan cemarkan UiTM dan cuba rosakan minda pelajar UiTM dengan politik jahat lagi hina yang dibawa oleh Anwar Ibrahim.

Bagi ABIM pula, tiada guna punya ahli seperti Prof Ariffin Md Shah ini. Kerana dia seorang, nama baik ABIM Melaka kini tercemar.

JPX

11 comments:

Anonymous said...

memang sial ler kalau betul ada lecturer uitm yang perangai macam ni.. kalau betul tak kan kita nak tengok jer dan biatkan hal ini berlaku

Anonymous said...

patutnya kalau nak berpolitik berenti jangan jadi tenaga pengajar takut terjejas akedemik anak-anak uitm

Anonymous said...

sebagai bekas graduan uitm aku tak mahu orang seperti ini merosakkan nama baik uitm yang ditubuhkan untuk memberi pendidikan yang sempurna kepada anak melayu. Jangan malukan...jangan malukan... pihak uitm berkenaan ambillah tindakan sewajarnya. Anak sepupu aku ada di uitm lendu tu. Jangan sampai pemikiran dia dipengaruhi otak2 orang seperti ini dan merosakkan masa depannya

PAPA GOMO said...

tengoklah siapa kepala UITM sekarang yang mempunyai seorang penasihat yang pro kepada anwar...

Anonymous said...

Sejak aku kt uitm dari tahun 99-2004 ada la jgk 5-6 lecturer yg kutuk kerajaan masa mengajar. Time tu student buat tak tau dgr je le. Tak terpikir pun nk komplen kt management. Patutla student skrang ramai yg kurang ajar

Anonymous said...

kena ambil tindakan segera sebelum terlambat. biar dia rasa apa nikmatnya sokong anwar ibrahim

Anonymous said...

kalau dibiarkan nanti jadi barah dalam uitm. anak melayu dah ler susah nak jadi pandai, bila ada yang pandai pandai macam prof ni nanti lagi jauh anak melayu kita ni hanyut.

kalau setakat nak berpolitk, tak payah jadi prof. kalau nak ber abim apa payah jadi pensyarah.

berpolitik cara biasa, baru boleh ukur kekuatan diri sendiri

Anonymous said...

aku sangatlah hairan kerana ramai blogger pro kerajaan sekarang telah banyak membantu pehak kerajaan dengan menghidangkan cerita cerita sebegini. Persoalanya, dimana kah pehak kerajaan yang bertanggungjawab hari ini? Apa kah peranan UMB UMNO jika sekiranya berita berita saperti ini tidak di "highlight"kan kepada pehak kerajaan? mungkin pehak kerajaan tidak ada masa untuk membaca semua berita yang dihidangkan dan aku rasa inilah peranan UMB UMNO untuk mempastikan berita sedemikian sampai kepada pehak yang berwajib.

diharapkan api yang masih kecil ini dapat dipadamkan sebelum ianya marak dan membakar seluruh negara. sebagai seorang melayu, aku rasa amat malu punyai seorang professor melayu yang tidak dapat membezakan baik dan buruknya satu satu tindakan. kepandaian dan ke"intelectual"an yang dikurniakan oleh Allah itu digunakan ke jalan yang sesat ......... na'uzubillah

Anonymous said...

Weiiii...anak aku nak masok UITM nih...aku xnak dia pon trpengaroh dgn puak BANGANG n BAHLOL yg xretimnghargai nikmat yg kite kecapi skrng....

Kalo ada tenaga pengajar jenis mcmtuh kat UiTM nampaknya bahaya besarnih....

xde sapa2 nak amek tindakan ke?

Anonymous said...

PRO BARUA NI PATUT DI TENDANG DARI UITM.
SURUH MASUK ALUBS CLUB...LEBIH BAIK ,

Anonymous said...

PROF TONGONG. LUDAH TEMPAT DIA SENDIRI CARI REZEKI.
DAHLAH TONGONG, BAHLOL PULAK.
SACK THIS STUPID IDIOT. ,!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa