Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 15, 2012

PANAS: PEMIMPIN PAS PERAK DAN PAS MELAKA KANTOI BERSAMA!!!



Semalam, Mutaligat blogger belaan DAP Komunis Melaka ada tulis satu entri yang puji melambung Ketua Komunis Melayu Perak, Nizar Lambai.

Si Mutaligat ni puji Nizar ni sebab dia berani masuk satu ceramah UMNO yang sedang kutuk dan mengata dirinya.

Jadi kelakuan berani Nizar ini menjadi sumber inspirasi Mutaligat lalu diabadikan dalam satu entri khas di blog Mutaligat.

Dalam entri itu, Mutaligat tulis yang Nizar ini seorang yang berani dan wajar dicontohi oleh semua pemimpin PAS.

Lepas tu, Si Mutaligat tulis lagi yang kata penceramah UMNO ketika itu pucat dan panik bila lihat Nizar berani datang ke ceramah yang menghentam dan buat "fitnah" ke atas diri Nizar.

Hanya dengan berpandukan sekeping gambar, Mutaligat oleh satu cerita yang indah untuk mengangkat martabat Nizar sebagai hero PAS.

Tapi bila si Mutaligat terlalu teruja tulis cerita pasal Nizar jadi Hero PAS, dia ternyata terlalu bodoh untuk tahu bahawa jika ada gambar tentu sahaja ada videonya.

Nizar juga terlalu angkuh mengatakan dia telah berjaya membuat penceramah UMNO cuak dan pucat lesi melalui akaun twitternya. Semua ini dibuat hanya dengan pemerhatian sekeping gambar dan sekali lagi Mutaligat dan Nizar terlalu bodoh untuk tahu bahawa pasti ada video tentang apa yang berlaku.










Jadi aku mohon semua untuk tonton video di bawah ini sampai habis dan cuba fahamkan apa isi kandungan video ini yer.



Sekarang kita nilaikan sendiri apa yang ditulis oleh Mutaligat dan apa pula yang didakwa oleh Nizar yang berlaku pada hari kejadian. Apakah apa yang berlaku sama seperti yang didakwa oleh kedua-dua orang PAS ini?

Ternyata kedua-dua laporan orang PAS ni jauh berbeza dari apa yang berlaku dan ada pembohongan dalam laporan mereka. Mereka sembunyikan fakta dan mengeluarkan fakta yang berbeza hanya untuk sembunyikan kelemahan mereka.

Mutaligat mungkin terlalu bodoh untuk sedar bahawa memang kita sengaja "delay" untuk main video di atas bagi kita lihat apa reaksi orang PAS dalam hal ini dan ternyata mereka termakan umpan.

Tapi bila seorang bekas Menteri Besar juga terlalu naif untuk baca dan tahu semua ini, maka kita boleh rumuskan bahawa memang orang PAS semuanya bodoh belaka.

Kepada Mutaligat, pergi belajar dengan blogger pembohong PAS yang handal dulu baru boleh bohong tanpa kantoi macam ni. Apapun PAS Melaka memang handal bab menipu tapi terlalu bodoh kerana bila menipu kantoi sendiri ler pulak...hehehe

Nizar cabut lari bila pemceramah UMNO mendedahkan pembohongannya secara bersemuka. Mutaligat pulak kantoi menipu di alam siber. Memang pasangan yang sepadan dua-dua balok PAS ni....

Mereka boleh tukar dan putar fakta hanya dengan berpandukan sekeping gambar dan tidak mustahil mereka juga mampu untuk menipu dengan menafikan orang dalam video itu adalah bukan Nizar yang sebenarnya.

JPX

10 comments:

Anonymous said...

hahahha..memang betul dua2 sakai pas

Anonymous said...

penat aku tunggu rupanya cerita ni jer. satu melaka dah tahu memang pas ni bodoh, jadi pakat satu melaka tak payah undi pas.

Anonymous said...

pas melaka memang dari golongan mereka yang kurang ilmu jadi tak salah ler bila mereka buat benda macam ni

Anonymous said...

Pas melaka patut bubar jer pastu jadi pencacai dap...

Anonymous said...

setahu aku pas melaka ni semua syiah. betul ke?

Anonymous said...

Dah tu apa kena mengena gambar bawah tajuk entri tu? Kalau tajuk dah menarik untuk orang datang baca; tak perlu gambar yang takde kena mengena. 'Confident' lah sikit...

Jiwa Paradox said...

ANON 4:54 KIKIKI...DAH KANTOI BANYAK BUNYIK PULAK. BIAR LER AKU NAK TARUK GAMBAR APA. KAU TERASA KE?

Anonymous said...

mesti ada yang tersentuh bila nengok gambar tu. sebab tu dia bising.

Ss Forever said...

terbaekk bro..

Anonymous said...

banyak nya buat fitnah.. ade harapan cerah masuk neraka nih.. tajuk je dh fitnah.. kalo mati dulu x sempat padam post ni semua alamat nya dosa mengalir ke kubur le..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa