Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, December 06, 2011

KISAH ALI RUSTAM YANG "GILA"!!!!




SYABAS DAN TAHNIAH...
TERUSKAN KERJA YANG BAIK...
BELOM PERNAH JUMPA ORANG YANG GILA KERJA...
SIANG MALAM PAGI PETANG SUBUH SENJA...
KERJA...KERJA...KERJA...
BUKAN NAK AMPU BUKAN NAK BODEK....
INI CERITA NYATA...
SEMOGA ALLAH BERIKAN KEKUATAN UNTUK TOK ALI..
UNTUK TERUS BUAT KERJA....
JPX
YAB Datuk Seri Hj. Mohd Ali Mohd Rustam telah berkhidmat sebagai Ketua Menteri Melaka sejak 2 Disember 1999. Dalam tempoh dua belas tahun itu, mercu tanda kejayaan gemilang pentadbiran beliau ialah Melaka melonjak mencapai taraf Negeri Maju. Beliau boleh dinobatkan sebagai Arkitek Pembangunan Melaka!
Taraf tersebut telah diisytiharkan dalam suasana gilang gemilang oleh YAB Dato’ Sri Hj Mohd Najib Tun Hj Abd Razak, Perdana Menteri Malaysia tepat jam 20:10 20/10/2010 di hadapan kira-kira 50 puluh ribu penduduk Melaka dan disaksikan pula wakil OECD, Jon Hall serta berjuta rakyat Malaysia melalui TV.

5 comments:

Cencaluk said...

Salam,

Biar gila kerja jangan gila buruit dan cipap macam NUAQ.

Melaka memang semakin maju dan berseri

ANAK JATI MELAKA

Anti Komunis said...

syabas tok ali...
teruskan kerja yang baik untuk Alif Ba Ta...
Allahuakbar!!!

Anonymous said...

kalau PR diberika peluang 100 tahun pun belom tentu boleh buat macam Datuk Ali buat!!!!

Anonymous said...

Selepas 10 tahun tidak pergi ke Melaka....I have 4 words for tok Ali......You are the best...Melaka cantik..Melaka bersih..Melaka best...


Anak Perak

Anonymous said...

Anak Perak;

Saya baru pulang dari Langkawi. Sebelum pulang ke Melaka; singgah menyusuri Padang Lumat, Kedah langsung ke Permatang Pa'ilong, Pulau Pinang. Melepaskan lelah di Kemunting Taiping (adoi! tanam bucida tapi lalang lebih panjang daripada rumput). Toleh di kiri jalan terpampang jelas siapakah adunnya? Mendaki Simpang Pulai untuk ke T.T.Cameron (udara nyaman tapi sampah alahai...). Singgah sebentar di Lekir, Sitiawan sebelum masuk kembali LR Utara-Selatan.

Kerana kekangan masa tak sempat nak ke Teluk Intan-Sabak Bernam-Sg. Besar- Pasir Panjang- Sekinchan-Sg. Burung-Tg. Karang- Kuala Selangor (ni cuma nak lalu sahaja). Kesemua tempat yang dilalui tahapnya menyedihkan sama ada dari kualiti jalan mahupun kebersihan.

Bukan nak memuji Ali tapi kalau dia nampak Melaka tak bersih sampah bersepah; mahu dikitainya pegawai atasan sampai pekerja bawahan.
Datang laa selalu ke Melaka boleh ambil kebersihan sebagai contoh. Rasa-rasa Melaka banyak mengambil contoh pengurusan PBT dan lanskap daripada negeri Johor terutama Majlis Bandaraya Johor Bahru. JB agak advance dari segi perancangan bandarnya. Apa yang ada pada hari ini telah dirancang dan mengambil pandangan penduduk JB semasa 1984 melalui pameran MPJB yang diadakan.

So ambil yang baik dan war-warkan. Tutuplah yang buruk dan sembunyikan. Semoga tahun 2020 nanti tak malu jadi negara maju kerana semua tip top.

-jln ledang ke kg.gelam-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa