Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, August 23, 2011

MAT SABU CARI GADUH DENGAN ORANG MELAYU??

HANG JAGA SIKIT MAT...
JANGAN BUAT HAL...
NANTI HANG SUSAH...
POLITIK PUNYA PASAL...
SAMA BANGSA HANG BUAT BANGSAT!!!!
BERAPA BANYAK ITU CINA SUDAH BAGI HANG MAKAN???

KEMBALILAH KEPADA PERJUANGAN ASAL PARTI HANG!!!!


KUALA LUMPUR 22 Ogos – Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu ditempelak berikutan gesaan beliau supaya orang Melayu mencontohi pengundi Cina yang didakwanya berani menunjukkan pendirian menentang budaya rasuah semasa pilihan raya. 

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, gesaan yang dibuat oleh Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu itu seperti mahu menunjukkan bahawa orang Melayu tidak prihatin terhadap isu sedemikian dan terpaksa meniru kaum lain. 

“Kenyataan Mat Sabu ini umpama memperlekehkan jati diri orang Melayu sehingga melabel kaum Melayu tidak sensitif walhal kita adalah kaum yang sangat sensitif terhadap hak dan kedudukan kita di negara ini. 

“Ini menunjukkan Mat Sabu mahu menyebarkan mentaliti sempitnya dalam kalangan orang Melayu supaya mereka menurut nafsu politiknya,” kata Ibrahim kepada Utusan Malaysia pada Majlis Makan Malam Colek Bersama Perkasa Damansara Utama di sini, semalam. 

Majlis yang dihadiri 400 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tersebut turut diisi dengan penyampaian 20 hamper kepada keluarga di sekitar kawasan tersebut. Turut hadir, Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali dan Presiden Jaringan Gerak Usaha Pasir Mas (Jaguh), Zul Karnain Mat Junoh. 

Mat Sabu baru-baru ini mahu kaum Melayu mengikis sikap acuh tak acuh berhubung isu rasuah dan salah guna dana awam, sebaliknya meneladani sikap pengundi Cina yang berani menunjukkan pendirian menentang budaya sedemikian semasa pilihan raya. 

Sementara itu, Ibrahim turut mengajak semua penduduk Kelantan supaya membuat transformasi terhadap negeri mereka bagi mengelakkan negeri tersebut daripada terus mundur terutama menjelang tahun 2020. Katanya, peranan pemerintah negeri yang galak mengejar kuasa telah membantutkan kemajuan negeri tersebut sehingga sebahagian besar generasi mudanya terpaksa berhijrah ke negeri lain.- UTUSAN

4 comments:

Anonymous said...

ini lagi mat sebu tidak boleh pakai punya manusia...sudahlah tidak hansome, perangai buruk lagi eeee...

Anonymous said...

Dalam sebuah masyarakat jenayah/maksiat tidak saja melibatkan kegiatan rasuah malah meliputi semua perkara yang bertentangan dengan undang-undang sivil, jenayah dan syarie.

Negara yang bebas rasuah saja tidak menjanjikan apa-apa kalau jenayah lain dan maksiat berleluasa.

Isu rasuah mendapat perhatian bukan saja pengundi Cina malah pengundi dari lain-lain bangsa. Dan oleh kerana tidak ada pemberi makanya tidak ada penerima makanya rakyat menolak pemberi sama seperti mereka menolak penerima.

Sama juga dengan isu judi, isu agama, isu jenayah dan isu maksiat bukan saja mendapat perhatian pengundi Melayu sebaliknya mendapat perhatian pengundi lain-lain bangsa.

Yang ketara, isu rasuah terus dibanteras dan dibawa ke muka pengadilan. Tetapi bagaimana dengan isu yang lain-lain itu? Kenapa senyap? Terkawal? Atau ada mahu disembunyikan?

Contohnya:

1.Apakah penyebaran agama secara tidak beretika dapat dikurangkan dengan adanya kuasa di tangan pakatan rakyat?

2. Apakah rasuah mati apabila pakatan rakyat menduduki koridor kuasa negeri?

3. Apakah maksiat berkurangan apabila pakatan rakyat ambil alih kepimpinan negeri?

4. Apakah bilangan peminum arak berkurangan apabila pakatan rakyat memimpin masyarakat?

Nah jawapannya jelas dan pasti iaitu TST.

Makanya kenapa Pas memperbesar-besarkan isu rasuah walhal ianya isu yang terkawal?

Kenapa memilih-milih isu? Kenapa Pas tak bangkitkan isu yang tidak terkawal? Apa yang mahu disembunyikan?

Fikir-Fikirkan

JoN said...

pndainya ko brcakap ye mat sabun, satu dunia tau bangsa sepet liaq ni bapak kepala rasuah, jd terang2 mat sabun dh mengaku suka mkn rasuah ala cina ye...

Anonymous said...

Aikk...Mat Sabu cakap baik2 sikit naaa...mulut hang mcm bau jamban. Kepala tokcai hang kata melayu tak prihatin. Hang tau dak cina haramjadah tu le taik kepala rasuah termasuk hang jugak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa