Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 22, 2011

VIDEO INSIDE: ANWAR SAMA TARAF DENGAN NELSON MANDELA??


Anwar memberi keterangan dari kandang tertuduh dan dalam keterangannya Anwar memberi latarbelakang beliau bermula dari pemecatan beliau dari kabinet oleh Tun Dr Mahathir, Mantan PM atas alasan salahguna kuasa dan skandal liwat yang ddakwa suatu konspirasi menjatuhkan beliau.



Anwar menafikan kes liwat terhadap Saiful dan ia merupa konspirasi kedua pihak tertentu bagi menjatuhkan karier politik selain ia suatu character assanination. Menariknya beliau merujuk kepada perbicaraan Nelson Mandela yang tidak adil semasa berjuang menentang dasar arpartheid.



Anwar menuduh Tan Sri Gani Patail serta Tan Sri Musa Hassan dipergunakan pihak tertentu bagi menjatuhkan beliau dua kali berturut iaitu pada 1997 dan 2008.



Dia menuduh pihak pendakwa tidak memberi keadilan sepenuh bagi pembelaan beliau (tidak membekalkan bukti-bukti yang dminta). Ini katanya telah menyebabkan wujudnya prejudis dan kesukaran terhadap pembelaannya.



Anwar turut menuduh pemimpin politik UMNO di bawah kepimpinan Dato Seri Najib, PM m serta media massa UMNO.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa