Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, September 29, 2015

STEADY KJ SOUND CINA KIASU KURANG AJAR!!!


Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin tidak mahu kita hilang maruah sampai kena jaga hati tidak boleh tegur negara-negara besar apabila mereka menyalahi norma diplomasi semata-mata kerana kepentingan ekonomi dan sebagainya.

Mengulas isu kenyataan Duta China di Malaysia, Huang Huikang ketika membuat lawatan di Jalan Petaling di Kuala Lumpur Jumaat lepas,beliau tegas berkata " kita kena hantar isyarat kepada negara-negara lain bahawa apa sahaja yang berlaku di Malaysia adalah urusan kita.”

Beliau berkata kenyataan yang dibuat duta itu boleh ditafsirkan sebagai mencampuri urusan negara.


Katanya berdasarkan apa yang dibaca mengenai kenyataan itu, ia disahkan Kedutaan China dan media tidak tersalah lapor mengenainya.

"Walau apapun yang berlaku di Malaysia, kita (kerajaan) yang akan selesaikan dan bukan tempat beliau untuk ambil tindakan dan keluarkan kenyataan yang boleh ditafsirkan mencampuri urusan negara kita," katanya.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Jalur Gemilang kepada Ketua Kontinjen Malaysia Datuk Naim Mohamad untuk Sukan Pekak Asia Pasifik ke-8 di Taoyuan, Taiwan, di Putrajaya.

Nyata kecewa dengan kenyataan Huang itu, Khairy berkata terpulanglah kepada Wisma Putra untuk mengambil tindakan."Kita harus memberikan kepercayaan kepada Wisma Putra untuk buat sebarang keputusan sebab mereka yang mengendalikan soal diplomasi.

5 comments:

Anonymous said...

Bukan setakat cinapek2 DAPig je yang kurang ajar dan biadap....sampai ke tahap Duta Besar pun masih KURANG AJAR DAN BIADAP!

cinabukit cilaka!

Anonymous said...


kerana orang udah nampak mereka yang jaga negara ini tak sungguh ada harga / jati diri......sedarlah apa yang sedang berlaku ini dan tegaskan lah

Anonymous said...

Konon2 duta China nak bela cina pelampau di negara ini tapi mereka sendiri sedang menindas org Islam uyghur di cina. Cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Dear Chinese and Indians colleagues,

Please be reminded that you are immigrants and Malaysia is not your origin country. Our country is belong to us,'the Malays'. Please behave yourselves if you wanted to living in peaceful and harmonious in Malaysia.

Anonymous said...

'Āli `Imrān:118 - Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa