Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, September 05, 2015

SARAWAK REPORT DEDAH SIAPA ARAH MERAKA FITNAH MALAYSIA


Penulis ucapkan tahniah buat semua rakyat Malaysia yang menyambut hari kemerdekaan negara yang ke-58 baru-baru ini dengan meraikan keharmonian pelbagai etnik, budaya dan adat resam, serta kestabilan politik negara dengan jiwa penuh semangat nasionalisme dan partriotik.

Dicelah-celah kemeriahan tersebut, penulis terbaca mengenai keluhan Lester Melanyi, seorang ‘balaci’ yang telah insaf dan menyedari kesalahannya melakukan perancangan jahat untuk menggugat kestabilan politik Malaysia dengan agenda mensasarkan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak sebagai mangsa.

Bekas pengarang Sarawak Report itu meluahkan rasa jijik tentang bekas majikannya, Clare Rewcastle Brown, yang dijunjung bagai ‘ratu’ dan segala dakwaannya dipercayai bagaikan seorang ‘Al-Amin’ bertaraf nabi. Padahal dia seorang kafir!

Lester ada menyebut tentang sumber kewangan Clare. Dia mempersoal mengapa tidak ada seorang pun yang melakukan siasatan tentang sumber kewangan pemilik Sarawak Report itu dan dari mana dana yang dia peroleh untuk menjatuhkan Najib.

Lester yang terhad komunikasinya akibat angin ahmar itu juga ada menyebut tentang ‘the real boss’, yang pada penulis individu itu merujuk pada pihak yang menyalurkan sumber kewangan lumayan kepada Clare untuk menjatuhkan Najib.

Kemudian, dia menegaskan kembali tentang dokumen-dokumen rasmi yang telah diubah suai dan diedit sewajarnya untuk membuat pertuduhan palsu yang meyakinkan ramai pihak.

Paling menarik, Lester seolah memberi bayangan mengenai dalang di belakang Clare dengan meminta semua pihak melihat pada sekeping gambar bekas majikannya itu dengan seseorang.

I am a small man and don’t want to be attacked myself, so I won’t say who is behind her. But a picture says a thousand words.


mahathir clare

Kenyataan itu membuat penulis terbayangkan wajah ‘Mahathir Mohamad’. Beliaukah yang dimaksudkan? Jika benar, padanlah Lester takut untuk menyebut namanya…

Terbaru, Lester meluahkan lagi rasa geramnya apabila pendedahannya itu seolah tidak pandang serius oleh pihak berkuasa yang menyiasat dirinya apabila dia terpaksa mengulang semua cerita dari awal, seakan-akan tidak melakukan ‘homework’ sebelum mengambil keterangannya.
Sehingga kini, Lester masih lagi konsisten dalam pendedahannya terutama tentang Xavier Andre Justo yang dikatakan telah menyerahkan sekurang-kurangnya 10 peratus dokumen berkaitan 1MDB kepada Clare sebelum diubah suai bekas majikannya itu.
Sememangnya penulis berdebar-debar dengan siasatan berhubung dakwaan Lester itu. Jika diteliti, berkemungkinan besar gerakan menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri itu dilakukan oleh seorang bekas Perdana Menteri yang berpengaruh.
Tergamak atau tidak, itu tidak menjadi persoalan di dalam dunia politik. Namun pada pengamatan penulis, bekas Perdana Menteri itu sanggup melakukan apa saja jika kemahuannya tidak dipenuhi atau kehendaknya dibangkang.
Pun begitu, penulis enggan menuduh sebelum dibuktikan benar dan sah beliau terlibat. Mungkin ya, mungkin tidak. Selagi siasatan belum berakhir dan tiada sebarang ‘prima facie’, tidak wajarlah kita menuduh beliau yang bukan-bukan. Itu bukan cara kita.
Cuma, apa yang penulis terkilankan ialah tentang mereka yang menuduh Najib berdasarkan perkara yang sangat sangsi, meragukan dan disahkan palsu. Mengapa palsu sumber dakwaan itu? Kerana orang yang disuruh palsukan maklumat itu ialah Lester sendiri!
Justeru itu, penulis mengharapkan agar pihak berkuasa menyiasat kes yang dibongkarkan Lester Melanyi itu sedalam-dalamnya hingga bertemu dengan dalang yang menyalurkan dana lumayan pada Clare untuk menjejaskan kestabilan politik dan mengkhianati negara kita.
Jika dapat, tolong tugaskan pegawai sehebat Tan Sri Musa Hassan yang menyiasat kes Anwar dulu. Lebih cekap dan adil, lebih bagus. Penulis tidak sabar untuk mendengar nama dalang yang ada dalam kepala Lester Melanyi.
Bagi mereka yang terlepas tidak sempat membaca kenyataan Lester, penulis sisipkan kenyataan penuh bekas orang kanan Clare itu di bawah:
This weekend, my former boss Clare Rewcastle Brown did interviews with foreign media about Malaysia.
Some think it’s strange that a British woman keeps talking about Malaysia, but I was not surprised.
After I began working for her, I found out Clare was receiving funding from very powerful people in Malaysia.
She keeps talking about money that people say went into our PM’s account, but never talks about the money she receives.
Why? If Clare is such a believer in transparency, she should provide the Sarawak Report accounts and show us where her funding comes from.
But she can’t do this. Because if she did, we would find out who her real boss is.
Clare takes money and in exchange attacks our Government.
This is different to what Clare was like when she first set up Sarawak Report. Back then, she had her own independent agenda. This is why I liked her.
But over time, she got relationships with powerful people, and Sarawak Report became a business for her – a way for her to make money.
I am a small man and don’t want to be attacked myself, so I won’t say who is behind her. But a picture says a thousand words.
Today, she is nothing more than a proxy for them, just reading their script.
For money, she will now read whatever script is handed her. Money is now more important to Clare than truth.
Documents were fabricated and doctored for money. I know because I was asked to do this.
It is disgusting, but what is more disgusting is those people who get foreigners to do their dirty work.
In some countries, it would be treason. But here, the people doing this are cheered on the streets by the DAP led protesters.
I am sad to see our country reduced to this.a

4 comments:

Anonymous said...

Tak heran...
Klu tua kutuk tu punyer kejer...
2x5 dia dgn nuar..spesis yg sama...
Jgn salahkan ibu mengandung...mmg muka gila kuasa!!!!

Anonymous said...

Mahathir..selagi hayat dikandung badan selagi itu dendam kesumat takkan berakhir..maka berakhirlah negarasawan negara yang tidak lagi ujud..

Anonymous said...

Bengong ka apa? Dah trang2 TDM mo Najib resign, nape nak upah org kempen utk tu. Otak letak lutut. Mamat angin ahmar ni ngutuk/hina Nabi Muhammad SAW pun mau caya ke?

Anonymous said...

Tun memang nak Najib turun tapi dia perlukan isu dan sokongan supaya apa yg dilakukanya bersebab. Itulah agaknya dia berkonspirasi fitnah dengan Sarawak report, Justo dan yg sewaktu dengannya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa