Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, July 02, 2015

DAP KOMUNIS TENDANG PAS MACAM TU JER???



Pengasas dan pemimpin seumur hidup DAP, Lim Kit Siang bersetuju PAS disingkirkan dalam pakatan pembangkang baharu yang bakal ditubuhkan selepas Hari Raya Aidilfitri ini.
Persetujuan penyingkiran PAS itu diisyaratkan beliau melalui penyalinan semula satu artikel bertajuk “PAS is past. Masa untuk PR2.0 yang disiarkan di laman peribadinya,blog.limkitsiang.com/
“PR 2.0. atau Gabungan Baru atau apa jua nama.
“Lupakan saja PAS dengan mimpinya. Biarkan mereka berangan masih bersama dalam PR. Kalau mereka mahu PR, berikan sahaja kepada mereka. Biarkan lebai-lebai ini syok sendiri dengan fatwa dan politik label-melabel mereka, “kata penulis yang disiarkan blog Kit Siang itu.

Turut dikecam penulis yang menggunakan nama ‘Riesya H’ adalah keputusan Muktamar ke-61 yang menyaksikan kumpulan progresif PAS tewas secara berpasukan.
“Muktamar PAS ke 61 menyaksikan bagaimana pemilihan badan kepimpinan tertinggi pembuat dasar dan halatuju parti dipilih bukan berdasarkan amanah dan keupayaan. Tetapi lebih kerana senarai dan ‘cai’.
“Terjadi satu penyingkiran etnik yang kronik dalam PAS. Golongan professional dan progresif disisihkan sedemikian rupa golongan konservatif.
“Kini, PAS berdepan dengan risiko terbelah dua. Golongan progresif dilihat bakal membawa risiko keluar beramai-ramai dari parti dan membawa halatuju baru diluar PAS. PAS yang ada kini dilihat berpatah balik 20 tahun.
“PAS yang ada, dengan persepsi 30 tahun ditinggalkan masa, tidak akan kemana. Tentunya 1.8juta anak muda tidak terliur dan teruja dengan parti imej kampong zaman 80an sebegini.
“Anak muda akan lebih selesa mengikuti ke mana arus golongan progresif. Mereka ini lebih diyakini dan dipercaya sebahagian besar anak muda.
“PAS kini berisiko akan jadi sebuah parti kampong. Tarikan Cuma mereka mungkin terhad di Pasir Mas, Rantau Panjang, Pengkalan Chepa atau Marang. Itu sahaja. Malah kerusi seperti Kuala Nerus, Bukit Gantang, Temerloh, Bachok, atau Pasir Putih pun belum tentu milik PAS pada PRU14 akan datang. Itupun terpulang bagaiamana Umno dengan cara politik cah keting nya, seperti lazimnya di Kelantan,”kritik penulis itu lagi.

5 comments:

Anonymous said...

RBA godam FB Sya Syen bila dedah niat dan agenda DAP

FB Sya Shen di godam apabila didedahkan niat dan agenda jahat DAP.

Agenda DAP Menguasai PKR dan PAS

1. Lim Guan Eng tidak bersetuju dengan Protest membebaskan Anwar Ibrahim ketika Anwar disabitkan secara sah dan benar bersalah oleh Mahkamah. Keadaan ini melenyapkan perjuangan , aura dan karisma Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dan Jambatan dalam Pakatan Pembangkang. Tiada sambutan dalam beberapa protest yang dianjurkan untuk menyokong Anwar Ibrahim.

2. DAP memberi sokongan penuh terhadap Wan Azizah dalam PKR untuk menjadi MB dalam pertembungan MB Selangor pada suatu ketika dahulu. Hal ini disebabkan , Wan Azizah dilihat sebagai seorang individu yang mudah untuk dikawal. DAP tidak perlu lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Mereka hanya perlu berhadapan dengan seorang pemimpin patung yang lemah dan lembab.

3. Kekayaan , kekuatan dan pengaruh DAP semakin kuat selepas mereka menguasai negeri Pulau Pinang yang kaya selama 2 penggal. Kekuatan ini memberi banyak ruang dan peluang untuk mereka untuk meluaskan kuasa dan pengaruh mereka.

4. DAP sangat marah terhadap PAS dan Hadi Awang kerana mengagalkan rancangan mereka untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor. Tanpa PAS dan Hadi Awang , Azmin Ali tidak akan sesekali menjadi MB Selangor. Peliknya , Azmin Ali tidak mengenang budi PAS dan ibaratkan kacang lupakan kulit apabila tidak berani berhadapan dengan DAP untuk memberi sokongan kepada Hadi Awang dan PAS yang suatu ketika dahulu menjadi kunci utama beliau menjadi MB. Keadaan ini hanya menandakan DAP begitu kuat sehingga Azmin Ali yang hebat juga tidak berani berhadapan dengan mereka.

5. Menurut Ketua Pemuda PAS Kuantan DAP telah memberi dana sokongan sebanyak RM 1.5 juta setahun kepada PASMA untuk memecahbelahkan PAS. Perjudian politik DAP adalah sekirannya PASMA mampu menggunlingkan kesemua ulama dalam PAS maka DAP akan mampu menguasai parti PAS. Malangnya , rancangan DAP tidak kesampaian apabila kesemua mereka yang ditaja oleh DAP disingikirkan dalam pemilihan PAS yang terbaharu.

Anonymous said...

6. Namun begitu , LGE dan DAP bukanlah calang - calang orang mereka. Mereka sudah menyedari bahawa perjudian ini bukanlah merupakan satu perjuadian yang mudah. Oleh itu , semasa kempen dan pemilihan PAS , LGE dan DAP sengaja menyerang Hadi Awang dan kepimpinan ulama dalam PAS. Hal ini disebabkan LGE dan DAP sememangnya mahu kesemua pemimpin dan kumpulan yang ditaja oleh mereka ditewaskan dalam pemilihan tersebut. Serangan terhadap ulama hanya akan menyatukan ahli PAS untuk menyingkirkan pemimpin - pemimpin tajaan DAP.

7. Mengapa DAP/LGE mahu mereka disingkirkan ? Keadaan ini akan memberi peluang untuk mereka untuk menamatkan kerjasaman dengan PAS dan menyingkirkan PAS daripada Pakatan pembangkang. Seterusnya , individu dan kumpulan yang ditaja oleh mereka akan terus disuntik dana untuk menubuhkan parti dan blok politik baharu untuk menjadi rakan komponen mereka. Dengan ini , DAP akan dapat menguasai dan mengawal kepimpinan Melayu dalam Pakatan Pembangkang.

8. Sekirannya Pembangkang berjaya merampas Putrajaya dan calon Perdana Menteri Melayu daripada Pakatan tersebut juga adalah alat kawalan dan boneka DAP. Dengan ini DAP akan menjadi lebih berkuasa seperti mana pihak Yahudi menguasai kesemua Presiden Amerika Syarikat.

9. Keadaan ini juga membuka ruang untuk memecahbelahkan undi masyarakat Melayu. Sekirannya terhadap parti politik Melayu/Islam baharu dalam Pakatan Rakyat maka kebarangkalian untuk pertembungan 3 pihak akan berlaku ( PAS VS UMNO VS Parti Baharu Melayu/Islam Pembangkang ). Keadaan ini akan memberi kelebihan lebih kepada DAP untuk terus memenangi kerusi terbanyak dan selepas ini mungkin lebih banyak dalam pakatan pembangkang mereka.

Anonymous said...

10. Ketika PAS vs UMNO undi Melayu sudah berpecah kepada 50% 50%. Bayangkan kini ada puak ketiga ? Berapakah lagi peratusan pengaruh Melayu dalam arena politik di negara kita ?

Selepas tulisan tersebut, Sya Shen timbulkan persoalan berikut:

Adakah kini PAS sudah sedar untuk lihat siapakah musuh mereka yang sebenar ? Adakah DAP/PKR selama ini ataupun UMNO/BN yang ditentang oleh mereka ?

PAS sudah sampai satu posisi yang tersekat. Sekirannya anda mahu lagi terus menentang BN dan UMNO maka parti anda akan dimusnahkah oleh DAP.

June 26hb

Dia turut meminta ahli dan penyokong PAS fikir:

... anda bersama - sama menyumbang wang , tenaga dan segala bentuk dalam kerjasama tetapi akhirnnya bukan sahaja BN ditewaskan. Anda ( PAS ) juga sendiri ditewaskan oleh sahabat dan rakan dalam Pakatan anda. Yang menang , berkuasa dan kaya hanyalah mereka http://youtu.be/B2RwWKiJSVw http://youtu.be/u99wzR0nFtY June 26hb

Anonymous said...

he,he,he,wargh,wargh,koh,koh,kih,kih, kih,mua h,muah,kah,kah,kah,kah,x[infinity] ………………............................................. .......................o musuh allah, duduklah engkau, engkau tidak layak melaksanakan perkara tersebut setelah engkau melakukan apa yang engkau kerjakan sebelum ini................................................

Anonymous said...

KORANG TAK NAMPAK KE PERMAINAN KOMINIS NI LANGSONG TAKDA HORMAT PADA HAK KETUANAN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa