Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, June 03, 2015

ALHAMDULILAH:UMALA' PAS TOLAK DAP KAFIR HARBI!!!


Gombak: Muktamar Dewan Ulama Pas Pusat (DUPP), hari ini, meluluskan sebulat suara usul tergempar untuk membatalkan kerjasama politik (tahaluf siyasi) dengan DAP.

Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik yang membawa usul itu turut menjelaskan bahawa, kerjasama politik itu hanya dibatalkan dengan DAP, namun PAS masih kekal sebagai parti pakatan pembangkang.

"DUPP mencadangkan bahawa Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa PAS Pusat supaya memutuskan hubungan tahaluf siyasi dengan DAP yang dilihat terus menyerang parti itu serta mencampuri urusan dalaman PAS.

"Usul ini adalah rentetan daripada serangan bertali arus oleh DAP terhadap Presiden (Datuk Seri Abdul Hadi Awang), terhadap PAS sendiri dalam mempersoalkan pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah Kelantan," katanya.

Mokhtar berkata, DAP konsisten menyerang Presiden PAS dengan pelbagai tohmahan, kutukan secara berterusan termasuk beberapa siri provokasi sekali gus melanggar prinsip tahaluf siyasi yang dipersetujui sebelum ini.

3 comments:

Ted Manoff said...

Pas terlalu berhemah dan menunggu terlalu lama ....sewajarnya wasiat Dato' Harun Taib diikuti sebelum beliau meninggal dunia lagi...

Anonymous said...

Putus hubungan dengan DAP tapi masih kekal dalam pakatan? Apa ni? macam x yakin dengan diri sendiri je!

Anonymous said...

Ini satu lagi pembohongan. Batal kerjasama dengan DAP. Tapi mengekalkan hubungan dengan PKR dan Pekatan Rakyat. Bukan kah DAP juga termasuk dalam Pakatan Rakyat. Siapa kau orang nak Tipu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa