Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, March 11, 2015

SAH DAN SAHIH ANWAR IBRAHIM AGEN YAHUDI DAN AMERIKA PENYOKONG PELIWAT


Ini kisah hairan bin ajaib... 

Macam mana petisyen menuntut pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada penjara yang dikeluarkan kerana dikatakan melanggar peraturan ditetapkan, kini berada balik dalam talian dan sudah melepasi angka 100,000.

Petisyen tersebut tersiar melalui platform 'We the People' dalam laman sesawang White House, dikeluarkan selepas cubaan menipu.

Bagaimanapun selepas perkara tersebut dikesan dan dihebohkan media, petisyen itu kembali dalam talian dan melepasi had 100,000 yang diokehendaki.

Akaun twitter milik Anwar @anwaribrahim dikesan menyiarkan semula link ke petisyen tersebut kira-kira jam 4.00 pagi waktu Malaysia.

Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun kerana jenayah seksual iaitu meliwat.

Pagi Rabu, bekas Timbalan Presiden PKR Syed Husin Ali menulis di twitternya "Semalam petition utk bebas Anwar hilang. Ada akhbar kata RumahPutih tolak. Tapi 12 jam kemudian muncul semula. Jam 2.50 pagi ini dapat cukup 100k."

Perkata yang sama turut dilihat di facebook Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Mengikut terma penyertaan dalam petisyen tersebut, seseorang itu mestilah berumur 13 tahun atau lebih untuk membuka akaun dan/atau menandatangani sesuatu petisyen, atau untuk menyertai 'We the People'.

Petisyen 'We the People' mestilah dibuat individu yang berinteraksi secara terus dengan WhiteHouse.gov, bukan melalui laman sesawang atau perkhidmatan pihak ketiga.

Turut disyaratkan ialah maklumat akaun tidak mengandungi ancaman melakukan keganasan haram; memasukkan bahan lucah, kesat atau memberahikan; kenyataan memfitnah atau palsu; dan istilah yang lazimnya difahami mengandungi maksud tidak senonoh atau kesat atau menghina.

Turut dilarang ialah maklumat yang menceroboh privasi seseorang individu dan maklumat, yang sekiranya diterbitkan, akan melanggar undang-undang jenayah atau menimbulkan liabiliti sivil.

"White House boleh melumpuhkan akaun, membuang tandatangan dan mengeluarkan petisyen yang diwujudkan atau ditandatangani oleh pengguna yang ia mempunyai sebab munsabah untuk mempercayai tidak mematuhi peraturan di atas.

"White House juga boleh menyekat akses daripada alamat IP, yang ia mempunyai sebab munasabah untuk mempercayai menggunakan sistem automasi atau proses pukal bagi mewujudkan akaun pengguna atau tandatangan petisyen," kata laman sesawang itu.--AD

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa