Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, July 01, 2014

BILA PARIAH NAK JADI PELAKON...!!!



MARI bertanya pada diri masing-masing, apakah masuk akal seseorang berniat jahat nak mencampakkan kepala lembu depan rumah, akan berjoget-joget pula dulu dan melakukan perkara itu betul-betul depan CCTV.

Persoalan nombor satu, mana dia tahu ada CCTV disitu, persoalan nombor dua, yang berjoget-joget tu apahal pulak?

Kejadian ini merujuk kepada penemuan kepala lembu depan rumah ADUN DAP, RSN Rayer yang sedang teruk dihentam kiri dan kanan kerana menggelarkan UMNO sebagai parti celaka dalam sidang DUN beberapa minggu lepas.

Menariknya, ini bukan kali pertama kejadain seumpama ini berlaku. Sebelum ini bangkai ayam dibaling ke pejabat Teresa Kok yang terkait menghina keluarga Perdana Menteri dalam soal penyebaran video Onderful Malaysia.

Tak lama sebelum itu mendiang Karpal Singh pernah dapat peluru sebab dakwaan hina Sultan Perak, sekarang kepala lembu rumah Rayer pulak.

Cerita bangkai ayam tu menarik sebab grill dan lantai luar semua tak kena darah ayam, kalau campak dari luar, dengan apa cara darah hanya jumpa di bahagian dalam?

Apa pun, dalam semua kejadian, walaupun UMNO tidak dituduh secara rasmi, tapi cuba nak dikaitkan juga.  Contoh macam kepala lembu depan rumah Rayer ini, Lim Guan Eng tak pasal-pasal mengaitkannya dengan UMNO melalui satu kejadian pada tahun 2009 di Selangor.

Anwar Ibrahim yang siang malam kondem UMNO tak pulak terima apa-apa, seterusnya mencetuskan persoalan, kalau UMNO dalang, kenapa pemimpin DAP saja yang jadi sasaran?  DAP bukan berani nak tanding UMNO depan berdepan dalam pilihanraya pun.

Semua ini seolah-olah memberikan gambaran bahawa kejadian ini memang dirancang untuk menjejaskan UMNO, apatah lagi bila sekumpulan Pemuda UMNO sedang berhadapan dengan dakwaan di Mahkamah kerana cuba mencari Rayer, juga dalam isu yang sama.

Drama lawak simpati berunsurkan perkauaman macam ini memang pembangkanglah dalangnya, tidak ada orang lain.  Sebab mereka tahu, hanya dengan bangkit persepsi perkauman saja, barulah rakyat akan benci UMNO dan sokong depa.

5 comments:

Anonymous said...

kasi "Pancung" jer..

Anonymous said...

Oh Bollywood, oh Bollywood. Cara politikus dapat simpati whenever they could.

Anonymous said...

buang kepala lembu dengan guni, tapi rayer buat laporan kata tak jumpa pun guni... mantap lakonan paria tamil ni

Anonymous said...

Boleh kah gambar CCTV digerakan macam sedang shooting? Gambar CCTV rumah ini sungguh luar biasa!

Anonymous said...

gelar orang lain sebagai celaka boleh di dakwa kerana celupar, povokatif yakni boleh dihukum tidur belakang jeriji besi selama bertahun.

letak kepala haiwan di depan pintu pagar rumah orang kalaupun satu kesalahan hanyalah saman salah parkir saja.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa