Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, May 12, 2014

PANAS:DAP KOMUNIS MELAKA HALANG CIKGU MELAYU MASUK SEKOLAH!!!


Menjelang PRK Bukit Gelugor dan PRK Teluk Intan yang ditandingi oleh calon-calon dari DAP, kesempatan tersebut telah digunakan oleh Lembaga Pengelola Sekolah SMJK Pulau Sebang, Melaka untuk membuat satu demonstrasi menentang Kementerian Pelajaran dan guru-guru Melayu.

Demonstrasi tersebut telah dibuat dari jam 6:00 pagi tadi sehingga jam 7:00 pagi di hadapan SMJK Pulau sebang berhubung isu Guru Penolong Kanan (GPK) 1 yang bukan dari aliran Cina ditugaskan di sekolah berkenaan. Bantahan dianjurkan oleh Lembaga Pengelola Sekolah (LPS) SMJK yang diketuai oleh LEE KHEE YOON, Pengerusi LPS SMJK Pulau Sebang.

LEE KHEE YOON merupakan salah seorang pemimpin DAP tempatan.

Bantahan tersebut telah dihadiri seramai lebih kurang 30 orang Cina. Antara yang dikenali termasuklah:

(1) YANG YIN CHONG - Pengerusi Dong Zhong Negeri Melaka
(2) LIM MENG KING - Setiausaha Dong Zhong Negeri Melaka
(3) LEE YON HUA - Presiden Sekolah-Sekolah Jenis Kebangsaan (SJKC) Malaysia.
(4) KHOO  PAOY TIONG - ADUN Ayer Keroh
(5) GINIE LIM SIEW LIN - Naib Ketua PKR Cabang Alor Gajah
(6) VEERAPAN A/L SUPARMANIAM - ADUN Repah

Dalam tunjuk perasaan itu, kumpulan terbabit telah menaikkan dua sepanduk besar berukuran 2x6 kaki yang mengandungi tulisan dwi-bahasa iaitu Cina dan Melayu. Antara isi kandungan kain rentang tersebut adalah:

(a) KAMI MEMBANTAH GUU YANG TIDAK BERKELAYAKAN BAHASA CINA SEBAGAI GURU PENOLONG KANAN 1 SMJK PULAU SEBANG.

(b) TETAP MEMBANTAH JABATAN PELAJARAN NEGERI MEAKA MENGHANTAR SEORANG GURU PENOLONG KANAN 1 YANG TIDAK MEMPUNYAI ALIRAN CINA KE SMJK PULAU SEBANG.

Pengerusi Dong Zhong Negeri Melaka, Yan Yin Chong dalam ucapannya berkata, apa yang mereka lakukan adalah mempertahankan hak sekolah tersebut dan hanya menuntut agar guru yang beraliran Cina sahaja dibenarkan bertugas di sekolah berkenaan. Dia juga mendakwa, SMJK Pulau Sebang merupakan sekolah Cina TETAPI TELAH DIJAJAH oleh Melayu memandangkan 60% daripada guru-guru di sekolah tersebut adalah guru-guru Melayu.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

7 comments:

Anonymous said...

Mari kita tgk hati sebenar bangsa cina....

Jahat dan khianat.....

Anonymous said...

Pukimak anjing punya pendatang x sedar diri

Anonymous said...

Tutup semua sekolah cina.............

Anonymous said...

Cube kalau melayu buat mcm tu, mesti diaorg kata rasis tp bila diaorg buat nk kata apa??? babi2 sepet pendatang haramjadah ni da makin kurang ajar!! Ajibgor mau kasi muka lg ka??

Anonymous said...

Aku tengok ada jugak cina macam tak layak je pegang jawatan tinggi dalam jabatan kerajaan, apakata kita buat macam cina buat pada melayu ,

Anonymous said...

Ini semua melayu cakap saja besar tp tak blh buat apa2. Aku kerja di contact center, semua perangai paria babi. Semua aku tau. Selalu ada committee dan games la. One day ada satu teamlead china buat satu poster osama bin laden and poke fun on him. Aku tengok semua melayu pun mcm bodoh penjilat buntut boss krn terlalu dipinggirkan bos.

Anonymous said...

babi melayu
beranilah tunjuk nama
lagak sendiri pandai
semua rasuah & tamak
cina babi tu busuk
melayu babi tu lampau busuk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa