Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, April 30, 2014

PEMIMPIN TERTINGGI PAS DISAHKAN SEBAGAI TUKANG FITNAH OLEH MAHKAMAH


Mahkamah Tinggi KL hari ini memerintahkan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali, Ketua Pengarang Harakah dan empat yang lain membayar ganti rugi RM100,000 kepada Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) hari ini selepas konglomerat perladangan itu menang tuntutan samannya terhadap mereka.

Felda memfailkan saman itu pada 7 Januari 2013 ekoran ucapan Mazlan dalam satu perhimpunan haram di hadapan pejabat Felda pada 23 November 2012 yang turut disiarkan dalam akaun laman sosial Facebook beliau bertajuk 'Bukti Felda jual minyak sawit mentah (MSM) ke Israel'.

Pesuruhjaya Kehakiman, Lee Heng Cheong bagaimanapun memutuskan kes Felda terhadap Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman ditolak setelah defendan pertama itu berjaya membuktikan kenyataan pembelaannya bahawa kenyataan tersebut dibuat di bawah perlindungan dan suatu komen yang berpatutan.

1 comment:

Anonymous said...

ini baru di dunia,di akhirat pula macam mana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa