Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, April 10, 2014

CINA MAKIN KURANG AJAR:BERANI CAKAP MELAYU BODOH!!!


Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang kakitangan Hong Leong Bank, Taman Sri Tebrau, Johor Baharu berhubung perangai RASIS yang diherdik oleh seorang pegawai bank tersebut.

Pegawai bank tersebut adalah seorang wanita bernama LIAU CHOW WAN yang merupakan Manager Head of Department Hong Leong Bank.

Dalam kes ini, kakitangan berbangsa Melayu itu telah menerima satu notis untuk berpindah ke Hong Leong Bank Berhad di Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan. Kakitangan berbangsa Melayu itu yang berusia 46 tahun yang hanya merupakan seorang kerani di bank tersebut, telah merayu dan memohon ehsan kerana telah bekerja di cawangan tersebut selama lebih 28 tahun.


Bagaimanapun, LIAU CHOW WAN terus mengherdik kerani Melayu itu dengan kata-kata berikut:

"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Perangai perkauman yang diamalkan oleh KEBANYAKAN PEGAWAI BANK HONG LEONG bukanlah perkara baru. Sebelum ini HONG LEONG BANK turut menyekat, menahan dan menghalang pekerja-pekerja beragama Islamnya daripada menunaikan solat dengan pelbagai alasan, termasuklah tidak menyediakan ruang untuk bersolat. Solat dikatakan sebagai membuang masa!

Laporan polis telah dibuat oleh kerani tersebut kerana sentimen perkauman yang cukup menebal di kalangan pegawai bank HONG LEONG yang hampir keseluruhannya berbangsa Cina dengan Melayu dan India kebanyakannya hanyalah pegawai atau kakitangan bawahan.

HONG LEONG BANK, bank Cina yer? Bank Melayu bank bodoh, yer?--SUMBER

6 comments:

Anonymous said...

Ini semua hasil perjuangan nik Aziz Dan anwar jubor, padan muka yang kena maki tu penyokong PR.

Anonymous said...

Ini semua hasil perjuangan nik Aziz Dan anwar jubor, padan muka yang kena maki tu penyokong PR.

Anonymous said...

Yang dimaksud bodoh oleh cina dapig eater tu adalah melayu PR. Kaldai semuanya. Lagi satu yg melayu terhegeh-hegeh pi bukak akaun bank cina tu pehal? Bodo ka?

Anonymous said...

Melayu memang bodoh...
bodoh kerana pendatang diwarganegarakan
bodoh kerana tidak tahu berpolitik
bodoh kerana berpecah sesama sendiri
bodoh kerana terlalu berlembut hati
bodoh kerana selalu je menyalak
bodoh kerana berdemostrasi dijalanan
dan banyak lagi 1001 kebodohannya.
sebab dari dulu sampai sekarang kuota 30% rencah dalam ekonomi tak pernah tercapai.
memang bodohkan....

Anonymous said...

bukan pasal bank je rasis ..Fabulous Food 1Malaysia di PWTC pon byk memberikan kaum cina..bangsa lain melopong tak dapat ape2..tgk jer

Anonymous said...

Memang pun....melayu kurang ajar ...dah la jual bdan....pui dia orang bagus sangat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa