Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, April 10, 2014

APA SUDAH JADI PADA ZAHID HAMIDI???


Masa pemilihan agung UMNO tempoh hari, antara yang menarik perhatian adalah calon Naib Presiden, Zahid Hamidi. Beberapa kenyataannya dilihat telah menyebabkan dia menerima sokongan besar, bahkan ada sesetengahnya berpendapat, sekiranya dia bertanding sebagai Presiden UMNO pun, dia boleh menang pada ketika itu. Dan ramai pula yang menjuih bibir dan berkata, panas Zahid Hamidi itu tidak akan lama kerana apa yang dilakukannya hanyalah mencari populariti semata-mata.

Entahkan betul, tetapi kebetulannya terlalu luar biasa. Antara janji besar yang dibuat untuk mendapatkan sokongan adalah janji Operasi Membantera PATI dan amaran keras kepada penggiat media yang sentiasa mencipta masalah Kerajaan. Ternyata, selepas menang, Zahid bagaikan terlupa dengan janji-janjinya sendiri.

Ng Wei Aik merupakan ADUN DAP yang paling kuat pegangan Cinanya. Dia sanggup melakukan apa-apa sahaja hatta menghina golongan yang dilabelkannya sebagai pendatang, melengking-lengking bagaikan anjing putus ekor apabila ada desakan agar Kerajaan Negeri Kedah menuntut Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah atau bayaran pajakan dinaikkan dari RM10,000 menjadi RM10 juta setahun. Ng Wei Aik pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dia sebagai rakyat Pulau Pinang, tidak rela Pulau Pinang ‘dijajah’ kembali.
1


Berita tentang hampir 1000 orang Cina yang merupakan bekas warganegara Malaysia tersadai di seluruh United Kingdom dan kini tidak mempunyai negara setelah mereka melepaskan kewarganegaraan Malaysia dalam usaha untuk menjadi warganegara United Kingdom sudah mula diperkatakan. Lebih diperkatakan lagi ialah apabila Menteri Dalam Negeri memberi jaminan Malaysia akan membantu Cina-Cina tersebut untuk kembali ke negara ini dan menguruskan kerakyatan mereka.

Menariknya, usaha-usaha untuk membantu Cina-Cina bekas warganegara Malaysia itu dipelopori oleh Ng Wei Aik.

1Baik sungguh hati Menteri KDN Malaysia. Baik sungguh layanan yang diberikan kepada golongan pengkhianat yang sudah tentulah sepanjang berada di United Kingdom kerja-kerja mereka ialah memburuk-burukkan Malaysia bagi memudahkan mereka diterima sebagai rakyat atau penduduk United Kingdom. Baik sehinggakan anjing yang menggigit setelah diberi makan pun, masih boleh dipeluk, dibelai dan tidak mustahil juga diberikan hamparan karpet merah untuk menyambut kepulangan mereka ke negara ini.

Mengapa agaknya DAP bersungguh-sungguh mahu membantu Cina-Cina yang telah mengoyakkan kerakyatan Malaysia mereka? Sudah tentulah kerana DAP melihat mereka sebagai penyokong setia yang sanggup memburuk-burukkan Malaysia demi menaikkan DAP. DAP tidak akan membantu kalau tidak mendatangkan keuntungan kepada parti tersebut.

Golongan terbabit tidak sepatutnya diberikan keistimewaan sebagai rakyat Malaysia lagi. Kalaupun terlalu baik hati dan tidak sampai hati melihat mereka terperangkap di antara sempadan negara memandangkan status mereka sekarang adalah rakyat tidak bernegara, Malaysia bolehlah membenarkan mereka masuk ke negara ini. Namun mereka tidak boleh dibenarkan menjadi rakyat walau dengan apa cara sekalipun. Sebaliknya mereka hanya perlu diberikan kad pengenalan merah yang tidak memberikan hak kepada mereka untuk mengundi. Mereka diharamkan sama sekali daripada menjadi rakyat Malaysia pada masa-masa hadapan. Begitu juga dengan keturunan mereka yang pada sepanjang waktu hanya boleh memegang kad pengenalan merah dan berstatus penduduk tetap.

Malaysia bagi golongan tersebut hanyalah pilihan terakhir. DAP pada sepanjang masa seringkali menyatakan Kerajaan Malaysia menzalimi orang Cina dan tidak memberikan hak sama rata kepada masyarakat Cina. Anehnya, DAP yang bersungguh-sungguh pula ingin membantu Cina-Cina bekas warganegara itu untuk kembali menetap dan menjadi rakyat Malaysia walaupun mereka sendiri yang menyatakan Kerajaan Malaysia yang ditunjangi oleh UMNO zalim serta tidak berhati perut selain melakukan pembersihan etnik.

Tidak salah Malaysia membantu mereka atas dasar kemanusiaan tetapi TERLALU SALAH sekiranya kerakyatan mereka dikembalikan sedangkan semua orang tahu, hati perut dan fikiran mereka bukan di Malaysia, sebaliknya di negara asing yang bagi mereka jauh lebih baik berbanding Malaysia. Lebih SALAH lagi ialah jikalau Kerajaan Malaysia membenarkan mereka menentukan kerajaan kerana golongan pengkhianat tersebut tidak akan teragak-agak untuk mengkhianati negara ini dengan apa-apa cara sekalipun demi untuk mendapatkan kerakyatan dari negara berkulit putih.

Tetapi seelok-eloknya, biarlah mereka mampus kering di sempadan mana-mana negara kerana sesungguhnya itulah balasan bagi pengkhianat yang tidak tahu berfikir dan tidak tahu berterima kasih. Tak perlulah KDN cuba berlagak baik dan berhati mulia kerana kebaikan serta kemuliaan hati yang ditunjukkan kepada golongan tersebut tidak akan disyukuri sebaliknya mereka akan menjadi musuh dalam selimut yang mahu melihat Malaysia ranap dan lingkup!--MYKMU

13 comments:

sesejuk mata memandang said...

ZAhid yang dikenali sebenar seorang yang berhati lembut walau pun ingin tegas tetapi tidak upaya, mungkin ada alasan tertentu yang hanya dia yang tahu tetapi sebagai seorang rakyat Malaysia yang dilahirkan dalam negara ini mencintati Allah dan tanah air merupakan noktah bagi kehidupan kita sebagai rakyat tak kira lah apa pun kita lakukan.

Dalam soa membantu 1000 orang bekas rakyat Malaysia berketurunan Cina yang tidak mempunyai jati diri dan negara yang bolehdibangga untuk dinaungi dan disanjung , kita raa memang tidak wajar dipulangkan kembali rakyatan mereka atas apa njuga alasan , sebaliknya kelonggaran boleh diberi kepada mereka dan keluarga sebagai pemastautin kelas 3 yang tidak mempunyai hak apa sahaja menentukan undi bagi pemerintahan negara, jika mereka bersetuju , bagi jika tidak lupakan sahaja. Biar lah mereka melalak dengan rakan2 mereka

Anonymous said...

Elok pi mampus la cina2 yg dgn rela hati melucutkan warganegara nie..nk amik sampah2 tuh lg buat apa?? pi mampus la dgn depa..

Anonymous said...

Kalau ini betul, kita patut sokong

bekas KM Sabah ''TAMPAR MUKA''

Zahid.....

Anonymous said...

Zahid jawa muka penyamun ni dulu org kuat Anwar.....melayu jgn mudah lupa.......yg dia ada semua dtg dari Anwar........jgn heran kalau dia pandai main wayang.

Anonymous said...

Ko org tak dengar citer lagi ke tin kosong pun tolong al Jub,dia di utuskan oleh al Jub utk gi pujuk HH supaya berlembut sikit leh terima al Jub jadi PM.HH tak caya pd al Jub pasal hubunbungan al Jub dgn Israel,mujurlah atas nasihat seseorang HH tolak juga tin kosong ,tak mahu jumpa.

Zakiera Zakie said...

kalau cina celaka 1000 orang tu diberi kerakyatan semula atau status PR skalipun, aku haramkan undi aku pada BN! NOKTAH!

Anonymous said...

Campak ke laut jer...dah ludah x malu jilat balik..dasar 'Yahudi Kunig' jer depa ni..mana tau malu....ptuihhh..dasar baka tka boleh nak dibuat baik...nak bawa balik buat apa..bukan kita halau depa pun..depa dgn rela hati x nak jadi warganegara Malaysia lagi..biaq pi ja depa kat sana mampuih kering....berani buat berani tanggung laaa!!!!! Dasar Cina kafir harbi haramjadah....

Anonymous said...

Zahid Hamidi? Never, never, never!! Saya sangat hairan mengapa ahli Umno suka sangat kat dia ...dia pandai dan cerdik sangat kah?

Anonymous said...

cina ni mcm yahudi di msia...semua dia conquer, kiasu punya cina, diberi betis nk peha, apa lg yg mrk x dpt hidup di msia? nk sembah tok pekong x kena ganggu, nk kekayaan kaya raya dh mmg mrk yg pelopori ibaratnya msia ini syurga dunia buat mrk...tp pengkhianat kpd negara? penghinaan kpd negara? skrg kuasa politik pulak dia nk, memang dh melampau cine2 kapir puaka ni

Anonymous said...

Zahid ni yang merosakkan maruah Melayu..dia bukan darah bugis...dia darah chibai...

mr.amin said...

KENAPA NAK TOLONG CINA PENGKHIANAT NI..SEPERTI MENOLONG ANJING TERSEPIT.. KAMI TAK AKAN SOKONG ZAHID LAGI JIKA INI DILAKUKAN.

mr.amin said...

KENAPA NAK TOLONG CINA PENGKHIANAT NI..SEPERTI MENOLONG ANJING TERSEPIT.. KAMI TAK AKAN SOKONG ZAHID LAGI JIKA INI DILAKUKAN.

Anonymous said...

ZAHID TOLONG JANGAN BUAT PEKARA YG BUAT KAMI TAK SOKONG KAMU.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa