Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, April 08, 2014

BERITA BAIK UNTUK PAS:ANWAR IBRAHIM UMUM TOLAK HUDUD SECARA TOTAL!!!


TAHNIAH KEPADA PAS...
SIANG MALAM PAGI PETANG SUBUH SENJA CERITA PASAL NAK LAKSANA HUDUD...
ANWAR PULAK SELAMBER JER CAKAP MACAM NI...
KORANG ORANG PAS SEMUA TAK RASA BERBULU KE DENGAN PELIWAT SEKOR NI???
APA PUN...
PADAN MUKA KORANG...
KORANG YANG KEMARUK SANGAT SOKONG PELIWAT SEKOR NI KAN...
HAHAHAHAHA

JPX

Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

Semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat daripada
kira-kira 65 persatuan dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam tadi, ketua pembangkang itu berjanji untuk menyampaikan kebimbangan masyarakat berkenaan mengenai perkara itu kepada parti Islam tersebut.


Anwar mengulangi bahawa Pakatan berfungsi atas dasar bahawa sebarang keputusan mesti mendapat konsensus kesemua ketiga-tiga parti komponennya dan mengikut perlembagaan persekutuan, atau jika tidak, ia tidak akan dilaksanakan.

Katanya, apabila orang bertanya tentang pendiriannya mengenai undang-undang hudud, beliau memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan.

"Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan 'tricky'. Jika anda menjawab 'tidak', maka anda mati. Tetapi jika anda menjawab 'ya', maka tajuk berita New Straits Times esok akan menjadi 'Anwar sokong undang-undang hudud'," katanya.

Sebagai seorang Muslim, ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mesti menerima Al-Quran yang memperuntukkan undang-undang hudud. Tetapi pelaksanaan dan konsensus Pakatan mengenainya adalah isu yang berasingan.

Menjawab komen dari hadirin bahawa pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud terus menjadi kebimbangan masyarakat tersebut, Anwar memberi jaminan beliau akan sampaikan mesej itu kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan yang dijadual hari ini (Rabu).

Anwar menegaskan bahawa, sepertimana perasaan orang Cina berhubung kenyataan mengenai Islam, masyarakat Melayu-Islam juga bimbang dengan komen-komen yang dibuat oleh beberapa pemimpin muda DAP.-- Malaysiakini

11 comments:

Anonymous said...

HARAP UMNO TERUS DESAK PAS LAKSANAKAN HUDUD BAGI MENYANGKAL DAKWAAN PAS BAHAWA DAP MERUPAKAN GOLONGAN ZIMI

CUKUP SUDAH RASANYA UMNO MEMIKUL BEBAN YG SERING DIMOMOKAN BAHAWA UMNOLAH YG MENGHALANG HUDUD DULAKSANAKAN.

SAMA-SAMA KITA SAKSIKAN BERAPA RAMAI AP ISLAM DALAM PKR MENYOKONG UNDANG-UNDANG HUDUD JIKA DIBENTANG,DIBAHASKAN SERTA UNDIAN DIJALANKAN.

Anonymous said...

Dulu Pas kata Umno kafir kerana tolak hudud,sedangkan Umno tak tolak pun ,sekarang yg terang-terang tolak hudud dalam kelambu mereka sendiri,mereka anggap maksum pulak apa saja tingkah laku buruk yg dikaitkan dgn makluk dua alam tu di anggap fitnah dan mereka nak lantik jadi PM.Betul ke sesat Pas ni?.

Anonymous said...

Menurut ajaran adi-ajis, kapir tak ?

Anonymous said...

Pas xnak kafirkan pkr ?

Anonymous said...

PAS HANYA BERANIKAN KAFIRKAN UMNO JE, DENGAN DAP DAN PKR MAU TERBERAK,TERKENCING!!!

Anonymous said...

Tuan guru pelesit Tuan Man dah mulakan silat menolak supaya umno (melalui Jamil Khir) bentangkan di parlimen kerana kononya umno pegang kuasa dan pas akan sokong.... nampak tak permainan pembohong yang bergelar ustaz ni? akalnya ialah bila umno tak mau akan disifatkan umno tak ikhlas untuk sokong hudud dan satu lagi, ialah pas nak elak dari diserang oleh DAP dan PKR.... dari dulu saya dah kata pas bukan ikhlas nak laksana hudud, tapi hanya sebagai alat untuk pancing undi melayu... sekarang terbukti lagi buat kesekian kalinya...

Anonymous said...

Kita tengok siapa yg menolak hudud...nampak gaya nya mat jubur

Anonymous said...

Musim nak PRU saja HUDUD di mainkan oleh PAS bagi meraih undi dengan menggunakan isu HUDUD..
Ini le padahnya memainkan Hukum/ Undang-Undang ALLAH..sekarang ALLAH tunjukkan pada PUAK2 PAKATAN TERUTAMA PAS SAPA sebenarnya DALANG PENGHALANG HUDUD DILAKSANAKAN..takkan hendaknya ANU WAR dengan HUDUD ni mau MAMPOS SI ANU WAR ni kena REJAM dek rakyat MALAYSIA yang menunggu nak merejam PELIWAT TEGAR BERNAMA ANU WAR ni di khalayak ramai yang memang amat di tunggu-tunggu oleh rakyat MALAYSIA untuk memberi balasan setimpal dengan perbuatan ANU WAR..

Anonymous said...

BACA DAN FAHAMKAN BAGAIMANA SIPELIWAT NI MAIN DGN AYAT ,,,KATA2 YG DIA KATA BUKAN AYAT PENAMAT - GANTUNG DAN DIA TAK MAU TERIKAT DGN APA YG DIA UCAP , DGN AYAT SEBEGINI DIA MASIH ADA RUANG UTK LEPAS TANGAN DAN BOLIH SPIN BALIK
INI DIPANGGIL AYAT ''BERNYAWA'' DIA TAK IKAT SCREW KUAT , TAPI 'BELAKANG' DIA TEKAN KUAT

Anonymous said...

Pas menggunakan Islam untuk kuasa,Umno menggunakan kuasa yg ada untuk menegakkan syiar Islam....contoh bank islam,universiti islam,tabung haji ,badan2 berkanun islam seperti jakim,perkim,pusat zakat dan macam2 lagi yg berbentuk ilmiah dan kalau nak tulis sampai besok tak habis.....tapi kalau ada macai Pas yg boleh bagi tau apa sumbangan Pas selama 50 tahun kononnya memperjuangkan islam...aku nak tau jugak..itupun kalau ada

Anonymous said...

Mana Nik Abduh,Hadi dan ustaz2 yg power doh memberi ceramah di surau surau dan masjid kononnya kerajaan Malaysia tolak Hudud,dan tuduh orang UMNO kafir.Sekarang bagi la komen sikit tak banyak pun.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa