Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, March 29, 2014

MALAYSIA TERIMA AJA "JARI TENGAH" DARI RAKYAT CINA PEMAKAN BABI YANG BIADAP!!!


Tindakan ahli keluarga penumpang MH370 warganegara China meninggalkan taklimat Kerajaan Malaysia kepada mereka di Beijing petang tadi merupakan satu tindakan biadap dan keterlaluan dan bertujuan memalukan negara ini.

Dalam sesi taklimat petang tadi, sebaik taklimat selesai dan dibuka untuk sesi soal jawab, salah seorang ahli keluarga mangsa yang dikenali sebagai Jiang tampi ke hadapan memegang mikrofon.

Jiang, yang mengenakan pas bertulis MH370 di bawah blazer coklatnya, sambil memegang mikrofon bertanya kepada kerabat penumpang, apakah mereka puas hati dengan penjelasan Malaysia?

“Tidak!” kata sebahagian kerabat penumpang..

Jiang lalu mengajak mereka meninggalkan ruang taklimat tersebut. Selepas semua keluar, Jiang masuk semula ke ruang taklimat dan duduk di hadapan delegasi Malaysia lalu berkata:

“Anda lihat kejadian tadi menunjukkan keluarga penumpang bersatu. Semua fakta yang anda cuba sembunyikan akan terdedah suatu hari nanti. Seseorang akan harus menerima akibatnya pada masa akan datang.”

Tindakan warga China ini jelas menunjukkan mereka langsung tidak peduli usaha dan semangat Malaysia serta 26 negara lain untuk membantu mencari pesawat MH370.

Mereka berpendapat seolah-olah perkara seperti ini boleh diselesaikan sekelip mata dan mereka boleh mendapat kebenaran semudah berbicara.

Jika dilihat sikap dan perangai mereka ini sama sahaja dengan sebahagian kaum Cina DAP di Malaysia hari ini. Kerajaan dipersalahkan atas segala macam isu dan hampir semua perkara dituduh sebagai konspirasi kerajaan.

Hakikatnya, kumpulan keluarga mangsa ini telah diracuni oleh media berbahasa Cina di negara ini dan juga di China yang melaporkan seolah-olah kerajaan telah mengetahui semua persoalan mengenai MH370 tetapi menyembunyikan daripada mereka.

Ini mengundang peringatan daripada Menteri Dalam Negeri Malaysia, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dua hari lepas agar media berbahasa Cina jangan menjadi pemarak api kemarahan keluarga yang sedang bersedih.

Selain laporan media Cina di Malaysia dan di China yang tidak membantu menenangkan keadaan, pihak berkuasa Beijing juga kelihatan lepas tangan dan seolah-olah menuduh kerajaan Malaysia menyembunyikan sesuatu.

Media massa China pada 25 Mac 2014 melaporkan ketidakpuasan hati Perdana Menteri China ke atas Malaysia. Menurut laporan tersebut, “Chinese Premier Li Keqiang on Tuesday urged Malaysia to provide detailed and accurate information about the missing Malaysia Airlines Flight MH370.”

Tindakan Perdana Menteri China ini bukan sahaja tidak diplomatik malah seolah-olah memberi lesen kepada rakyatnya untuk bertindak lebih jauh.

Semalam, kumpulan yang sama mengadakan demontrasi di luar kedutaan Malaysia sambil mendakwa Kerajaan Malaysia sebagai “pembunuh”. Tanda-tanda isyarat lucah kepada Malaysia dan lain-lain kenyataan yang menyakitkan hati dalam demontarsi tempoh hari sukar diterima akal [Lihat: # MH370: Agen China Terbabit Dengan Demontrasi di Beijing?

Kita sedar akan perasaan kehilangan keluarga yang sukar mereka terima pada masa ini. Namun menuduh kerajaan menyembunyikan sesuatu dalam kes ini merupakan satu penghinaan terbesar kepada pentadbiran negara. Kerajaan wajar mengambil tindakan diplomatik bagi menunjukkan ketidakpuasan hati ini termasuk memanggil Duta Malaysia ke China pulang buat sementara waktu.

Seolah-olah ada okestra antara kerajaan China dengan DAP selaku pembangkang Cina di Malaysia untuk memperkecilkan kerajaan Malaysia. Di Dalam negara DAP dengan bangga mendakwa jika Pakatan dibenarkan menyelesaikan isu MH370, pesawat tersebut telah pun ditemui. [Lihat: Pakatan akan jumpa MH370 jika Tuntut Serahkan TUDM dan TLDM diletak bahaw mereka – DAP!.

Sungguh pun kerajaan mahu menumpukan pencarian MH370 dan mengelak konflik dengan China, namun ia bukan alasan untuk China dan Cina di Malaysia membuli kerajaan.

Seperti kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien, “bukan rakyat China sahaja kehilangan keluarga, Malaysia juga turut kehilangan orang yang tersayang.”

Hakikatnya Malaysia bukan sahaja kehilangan ahli keluarga tetapi juga juruterbang berpengalaman, pesawat dan maruah syarikat penerbangan utamanya – MAS.

7 comments:

Anonymous said...

Tengoklah si BETINADALANG-DUA-MUKA MCA yg. kurang ajaq kat YB Datuk Bung Mokhtar; sedgkan si Cina RASIS DAJAL (termasuk dr. China), yg. MENGAMOK ni dan asyik menghina Islam/umatnya, terutamanya YAB PM dan Ibunda Negara (First Lady) Islam/Melayu kita, tak pula ditegur si MCA tu!
Peduli apa kita dgn. gertakan rakyat China! Baik kita sbg. NEGARA ISLAM, tumpukan pada PELANCONGAN Islam dr. Dunia Islam - yg. selalunya sopan!

Jgn. kita TERPERANGKAP dgn. drama dan gertakan berterusan DAJAL si PENDATANG Cina-Cina RASIS dr. DAPBANGKAI mahupun dr. China ni! Dahlah P. Pinang dibanjiri berpuluh ribu PATI China termasuk pelacor-pelacor/GRO (di Sabah-S'wak & Johor, pun mungkin ramai!) - takut nanti dipaksa pula KDN agar JANGAN ambil tindakan terhadap PATI ini akibat insiden MAS ini! K’jaan China yg. baru ni pun mcm. dah jadi Dalang-Dua-Muka pro-US!

Sebab itulah, pemimpin UMNO harus sedaq agar JANGAN lagi BODEK pengundi Cina (lihat juga PENKHIANATAN berterusan MCA, termasuk psl. insiden MAS ini – di http://helenang.wordpress.com/2014/03/26/mh370-crisis-putrajaya-must-urgently-rethink-its-relationship-with-mca/ , MH370 crisis: Putrajaya must urgently rethink its relationship with MCA, Mac 26, 2014) ! Kalau tidak, bakal hancoq Tanah Melayu ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini dikuasai PENDATANG KAPIR! Tak guna kita, BUMIPUTERA ISLAM/Melayu terus TUNDUK-mcm-KULI pd. bangsa PENDATANG-yg- tak-sedaq diri! Umat Islam/Melayu yg. BUKAN elit., dh puas merana dgn. PENGKHIANATAN Melayu ELIT liberal, samada dlm. UMNO/PAS/PKR – hentikan MENGGADAI hak dan TANAH PUSAKA nenek moyang kami, dr. sebelum diJAJAH si KAPIR laknat British-ZIONIS lagi!

Dan lihatlah sikap rakyat China ini – mcmlah rakyat China saja mangsa dan kita rakyat Malaysia tak bersedih lansung dgn. kehilangan MAS kita serta penumpangnya termasuk rakyat Malaysia - dan sekrg. si rakyat China dah saman MAS berbillion ringgit di US (lihat begitu galak dilapurkan di EvangeliSStar di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/26/mh370-lawsuit-to-be-filed/ )! GERAMnya aku! Lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2588678/Protests-break-families-missing-MH370-passengers.html (inilah yg. disukai si media besar si Kapir Barat-Zionis yg. dikuasai Mossad/ZIONIS/CIA-MI6):

The Malaysian government are murderers': Protests break out as heartbroken families of missing MH370 passengers react to their treatment at the hands of the authorities.

Relatives of the crash victims gather outside Malaysian embassy in Beijing
They claim they have been let down by the investigation into flight MH370
Protesters shout 'The Malaysian government are murderers' as they try to break in to the embassy…..

By Hugo Gye and James Rush
25 March 2014

Dan baik tamatkan saja penerbangan berdasarkan "code-sharing" dgn. negara luar di mana majoriti penumpang, rakyat negara itu! Tengoklah apa yg. berlaku dgn. rakyat China ni!

Dan sebenaqnya si CinaDAPBANGKAI yg. keluarkan kenyataan MENGHINA ATM kita, adalah supaya UMNO terperangkap, dan akan teruslah galak nak ambil lebih ramai tentera dan polis dr. kaum Cina!

Tapi tengok S'pura - bukan main ketat rejim CinaRASISPAP kawal Bumiputera Melayu, utk. masuk polis dan tentera serta JPA!

Jadi UMNO jgnlah terperangkap!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

china memang memandang rendah bangsa asia. jika kapal terbang barat yang terlibat, menikus dia. lihat saja sikap mereka ketika sedih, tak boleh kawal perasaan seolah yang hidup tak kan mati. y lah juga, jika mati roh memasing akan masuk kat tubuh pelbagai. mungkin tak ada harapan jumpa lagi di alam akhirat (mana ada akhirat bagi mereka)

Anonymous said...

Di China, ibu yang melahirkan anak kembar 7 dipaksa memilih 1 dan 6 yang lain akan dibunuh!.jawapan terhadap sikap biadap mereka!!

Anonymous said...

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar tujuh di Shanghai baru-baru ini. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan. "Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan," ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.

Anonymous said...

aku rasa dah tiba masanya kita berehat. x payah susah2 buang masa nak cari rakyat china ni. apa yg kita buat semua x kena..suruh keluarga dia orang cari sendiri..amacam?

Anonymous said...

Memang, mh370, takyahla nak sebarkan kat seluruh dunia, agaknya najib dah mabuk todi.

SOKONGLAH ANTI-MH370!

Sape sokong mh370 dia kena makan babi dengan racun sampai mati.

Thank you.

Anonymous said...

mh370 makan taik bangkai sokong USA pulak tu.

obama ngan najib sama je, mabuk todi, nak hebohkan kat seluruh dunia.

dah last, semua x suke malaysia dan x nak carik lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa