Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, March 05, 2014

KAFIR KRISTIAN PANGGIL UMAT ISLAM LEMBU:PERANG SALIB SEMAKIN HAMPIR!!!



PUTRAJAYA: Mahkamah Persekutuan menangguhkan keputusan berhubung permohonan kebenaran merayu oleh Gereja Katolik terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang melarang penerbitan mingguannya, 'The Herald' daripada menggunakan kalimah Allah.

Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria yang mempengerusikan panel tujuh hakim berkata, mahkamah menangguhkan keputusannya sehingga satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian.

Ratusan hadirin dilihat berkumpul di hadapan Istana Kehakiman di sini pada awal pagi bagi menantikan keputusan Mahkamah Tinggi itu.

Pelbagai kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) Islam telah berada di perkarangan mahkamah seawal jam 7 pagi untuk memberikan sokongan terhadap penggunaan kalimah ‘Allah’ yang dieksklusifkan kepada umat Islam sahaja.

Ada antara ahli-ahli NGO ini seperti PERKASA, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Jalur Tiga (JATI), Persatuan Mukabuku dan Pertubuhan Islam Gabungan Amal (PETIGA) tiba dari pelbagai negeri seperti Pulau Pinang.

Mereka melaungkan slogan-slogan sokongan terhadap Islam termasuk juga mengadakan solat hajat dengan harapan agar panel hakim yang juga terdiri daripada Tan Sri Raus Sharif, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin, Tan Sri Richard Malanjum, Tan Sri Suriyadi Halim Omar, Datuk Zainun Ali dan Datuk Jeffrey Tan Kok Hwa akan kekal dengan keputusan Mahkamah Rayuan iaitu memberikan hak eksklusif dalam penggunaan kalimah Allah.

Terdapat sedikit kekecohan berlaku dalam perhimpunan tersebut dimana seorang peguam telah muncul sambil membawa bunga dan mendakwa tidak semua orang Melayu beragama Islam yang mempunyai pemikiran yang serupa seperti PERKASA dan ISMA.

Dalam ucapan ringkas itu juga, beliau turut membuat provokasi dengan memanggil orang Islam yang berkumpul di situ sebagai ‘lembu’ kerana senang dipengaruhi oleh sesetengah pihak.

Ternyata, ucapannya itu telah menimbulkan kemarahan sesetengah pihak dan pihak keselamatan yang bertugas terpaksa menenangkan seorang ketua NGO yang cuba bersemuka dengannya.

Gereja melalui peguamnya mengemukakan 26 soalan tentang Perlembagaan, undang-undang tadbir dan kuasa mahkamah untuk membenarkan menteri dalam negeri mengharamkan sesuatu perkataan keagamaan.

Pada 14 Oktober tahun lalu, Mahkamah Rayuan yang terdiri oleh panel tiga hakim termasuk Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Mohamed Apandi Ali telah membenarkan rayuan kerajaan untuk melarang penerbitan mingguan Katolik, Herald, daripada menggunakan kalimah Allah.--ASTRO AWANI

1 comment:

Anonymous said...

Ramai saudara Islam kita dari Orang Asli - tapi disyaki si paderi-paderi ni nak menggunkan Orang Asli utk. MENGHASUT Orang Asli!

Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BANGKAIBABIDAP BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

Baik si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAI DIHALAU saja dari NUSANTARA MELAYU (Alam Melayu - yg. termasuk Tanah Melayu, Borneo, Indonesia, Brunei, Filipina, Kampuchea dan Thailand serta Kepulauan Pasifik yg. termasuk Hawaii - pusaka berzaman nenek moyang kita ini, dari sebelum dijajah dan dipecahkan oleh si Barat-Zionis KAPIR laknat) buat selamanya!. Si PENGECUT ini takkan berani hina agama Hindu ataupun pemimipin Hindu atau Kristian macam ni , termasuk Raja-raja Barat! Kalau di India, kalau hina agama ataupun pemimpin Hindu, mungkin dah diPANCUNG!

Gerakan nak menghapuskan identiti 'bangsa' , adalah gerakan si PENGKHIANAT, disyaki DALANG PENYAMAQ, paling merbahaya, yg. malangnya termasuk dr. dlm BN sendiri (disyaki ejen Barat-Zionis/DAPBANGKAI), disyaki nak jatuhkan ISLAM serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, dan hak umat BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA Islam lain, serta nak MENGHAPUSkan fakta sejarah PENJAJAHAN KAPIR Barat-Zionis ke atas Tanah Melayu dan Sabah-S’wak - tetapi di Barat pun, bangsa Bumiputera pun dikenali identiti dan hak mereka sbg Native Americans/Aboriginal Australians/Canadian First Nation Peoples atau Bumputera Eropah yg. dikenali sbg. Native (Europeans) dlm. EU Heritage Laws! Cuba kalau PENDATANG galak nak suruh Native Americans dsbnya, hapuskan identiti bangsa Etnik mereka, tentu diHALAU dr. Amerika dsbnya! Bahkan yg BUKAN BUMIPUTERA/PENDATANG di Barat pun dikenali dgn, identiti bangsa Etnik spt. African-Americans, Korean-Americans, Turkish-German, Morroccan-French dsbnya.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa