Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, February 24, 2014

LIM KIT SIANG KOMUNIS PERSOAL KHUTBAH JUMAAT:APA UMAT ISLAM MAMPU BUAT???


SI TUA bangka rasis dan ekstrimis, Lim Kit Siang semalam begitu cemas sekali bila kenyataannya mengkritik khutbah Jumaat yang di dalamnya terkandung ayat 120, Surah Al-Baqarah, sudah menjadi 2 fenomena besar di seluruh negara.

Fenomena yang pertama, bila kenyataan itu mengesahkan apa yang sering orang cakap mengenai DAP dan Kit Siang sendiri sebagai ekstrimis agama dan rasis sebenar. Fenomena kedua, bila ada di kalangan penyokong pembangkang yang menganggap kenyataan itu sebagai petunjuk bahawa khutbah Jumaat akan diharamkan, terutama di negeri yang mereka perintah.

Penulis tidak salahkan penyokong pembangkang yang percaya kepada anggapan itu (khutbah Jumaat akan diharamkan), siapa penyokong pembangkang yang baca kenyataan Kit Siang pada 1 Februari itupun akan buat anggapan yang sama.  Maklum sajalah, selepas Kit Siang pertikai, Tony Pua pulak sambung - isu berkaitan Valentine Day, pun petik dari khutbah Jumaat.

Kononnya kata Kit Siang dia tidak merujuk kepada mana-mana ayat Al-Quran, sedangkan hakikatnya, teks Khutbah Jumaat yang disediakan JAKIM itu memang merujuk kepada Al-Quran.  Pusing tang mana pun, tetap Kit Siang kena, tak boleh nak elak lagi. Kalau tak faham pasal ibadah orang Islam, jangan buka mulut komen, tapi dah buka juga, kenalah.

Ini bukan zamannya di mana rakyat mudah dibodoh-bodohkan.  Betul, ramai hari ini di Malaysia kelihatan bodoh apabila sokong Anwar Ibrahim yang terang-terang menipu dalam banyak hal, termasuk memanipulasi sistem pilihanraya, tapi itu kerana mereka percaya perubahan kerajaan perlu di Malaysia, maka itu, jadi bodoh pun jadi bodohlah.

Yang kita tak boleh terima sekarang, Kit Siang cuba mengambil kesempatan dari kecelaruan fikiran segelintir orang di negara ini dengan mempersoalkan khutbah Jumaat yang di dalamnya memetik ayat-ayat suci Al-Quran.

lim-kit-siang-dap-rasis-anti-islam-jakim-pmo-jpm-kerajaan-bn-umno-parti-agensi-agama-muslim

Maka itu penulis menggesa pihak berkuasa, jangan bagi muka dengan orang tua ini.  Kalau belum ada laporan polis dibuat, sila maklumkan, kalau dah ada, sila ambil tindakan dengan segera sebelum Kit Siang mengarut entah apa-apa lagi.

2 comments:

Anonymous said...

JANGAN GANGGU SI SIAL NI.
DIA PUJAAN PIMPINAN PAS.
ORANG PUN SANGGUP PERTAHAN SI SIAL NI.....ATAS ARAHAN PIMPINAN MEREKA !

Anonymous said...

ala kutuk aje apa org melayu blh bikin....ini Malaysia kami yang punya....semua blh beli ma....org melayu kalau bising bagi aje rm10 @ rm20 lpd tu depa baringlah kat tengah jalan...apa susah ada wang semua blh bikin ma.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa