Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, February 23, 2014

KHALID SAMAD JURUCAKAP RASMI GEREJA UNTUK ISU KALIMAH ALLAH!!!



Muzakarah kalimah Allah dari sudut perundangan anjuran MOBTV baru-baru ini dilihat tidak lebih daripada sekadar sembang kedai kopi tanpa sebarang kesimpulan apabila Khalid Samad yang merupakan salah seorang panel dalam program itu GAGAL memberi hujah berlandaskan aspek perundangan.

Mungkin merasakan dirinya pakar dalam perundangan, Ahli Parlimen PAS Shah Alam itu hadir ke studio MOBTV tanpa sebarang persediaan atau rujukan berkaitan dengan undang-undang.

Berbeza dengan Datuk Seri Noh Omar beliau hadir dengan buku-buku perundangan seperti enakmen negeri Selangor dan beberapa nota-nota yang bertepatan topik yang dibincangkan.

Noh memulakan hujah dengan menjelaskan beberapa artikel dalam Perlembagaan Malaysia yang berkaitan dengan Islam seperti artikel 3, artikel 11, artikel 12, kedudukan Mahkamah Syariah dan sebagainya.

Menurut Noh, artikel 11 yang mengatakan bahawa Malaysia mengamalkan kebebasan beragama sering disalah tafsir dan disalah faham oleh sesetengah pihak.

“Tetapi kebebasan beragama ini tertakluk kepada artikel 11(4) di mana kerajaan-kerajaan negeri dan wilayah persekutuan diberikan kuasa untuk mengubal undang-undang supaya agama-agama lain tidak boleh disebarkan dikalangan orang-orang Islam,” jelasnya.

Dalam konteks negeri Selangor pula, Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjung Karang menjelaskan terdapat enakmen yang melarang kalimah Allah daripada digunakan oleh mana-mana pihak selain daripada penganut agama Islam.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

1 comment:

Anonymous said...

Lid....mai bini hang...nk pinjam 4 kali mlm jumaat...bukan nk luak pun....anak dara hang pun ok kalu nk bg pinjam...tak luak pun....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa