Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, October 30, 2013

PAS DAN PKR TERUS BERKELAHI DI #PRKSGLIMAU


Sebelum ini dilaporkan bahawa PKR telah membina bilik gerakan di Taman Awana, Yan Kechil dengan menceroboh tanah milik Majlis Daerah Yan. Biarpun PKR tidak bertanding di Sungai Limau tetapi PKR yang cukup terkenal dengan perangai suka menceroboh dan gemar melanggar peraturan serta undang-undang, tetap juga membina bilik gerakan di samping mengibarkan bendera dan segala macam logo yang melambangkan parti berkenaan.

Anwar Ibrahim yang dijadualkan berceramah di Sungai Limau pada 1 November, cuba diangkat sebagai pemimpin sebenar PAS. PAS pula diperkecil-kecilkan dengan persepsi bahawa PAS hanyalah sebahagian daripada Pakatan Rakyat tetapi segala kuasa berada di tangan Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, teguran dan ingatan daripada SPR bahawa PKR telah melanggar peraturan-peraturan pilihanraya, menyebabkan PKR yang sedar, kehadiran mereka di Sungai Limau tidak begitu dihargai dan memberikan kesan, cuba mencari jalan untuk menarik diri daripada memberikan bantuan. Ditambah pula, dari awal lagi angkatan Wanita PKR telah ditegur oleh Muslimat PAS kerana cara berpakaian yang tidak sesuai terutama di perkampungan-perkampungan tradisi di seluruh Sungai Limau, menambahkan lagi sakit hati PKR kepada PAS.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa