Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, September 02, 2013

SYUKUR ALHAMDULILAH:PEMUDA PAS SUDAH MULA HILANG PERCAYA PADA ANWAR IBRAHIM AL JUBURI!!!



Sekalipun menganggap cadangan Anwar Ibrahim untuk berdialog dengan kerajaan sebagai cadangan baik, Pemuda PAS bagaimanapun "musykil" mengapa ketua umum PKR itu beriya-iya untuk berbuat demikian. 


Sedangkan sebelum ini, kata naib ketua dewan itu Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob , Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan kepimpinan parti Islam itu teruk dikritik ketika mengajak kerajaan BN mengadakan perbincangan. 

"Tanggungjawab membina negara adalah amanah yang perlu dipikul bersama dan setiap pemimpin perlu merasa prihatin terhadap pergolakan negara dengan memberikan respons atau sebarang kerjasama. 

"Namun begitu, Pemuda PAS merasa musykil mengapa Datuk Seri Anwar begitu beriya-iya mengajak kerajaan berbincang sedangkan sebelum ini begitu teruk Presiden PAS dan pimpinan PAS yang lain dihentam ketika cadangan mengajak kerajaan BN mengadakan perbincangan," katanya. 

Sehubungan itu, Raja Ahmad mengingatkan Anwar supaya berhati-hati dengan permainan politik musuh dan dewan itu bimbang jika beliau terperangkap dengan politik "golongan berkepentingan". 

Jumaat lalu, Anwar yang juga ketua pembangkang mengajak diadakan dialog terbuka antara kerajaan dan pembangkang bagi membincangkan isu-isu kebangsaan yang perlu ditangani. 

Cadangan itu mengundang pelbagai reaksi. 

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin menganggap saranan Anwar sebagai "tindakan terdesak" manakala Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengesyorkan usul dialog itu dibawa ke persidangan Dewan Rakyat. 

Dalam kenyataannya hari ini, Raja Ahmad juga berharap Anwar merujuk sebarang keputusan dengan Majlis Presiden Pakatan Rakyat sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan untuk bertemu dengan kerajaan BN. 

Beliau turut berharap Majlis Presiden Pakatan serta pimpinan Pakatan meneliti cadangan Anwar serta mendokong usaha kerjasama dan perbincangan tersebut. 

1 comment:

Anonymous said...

Kritik dan gembeling tenaga dan kepakaran perbaiki dasar. Bukan nak berlumba2 nak tayang dia salah aku betul. Semua gaji ahli parlimen pakai duit rakyat tak kira sebelah kerajaan atau pun pembangkang. Buat kerja jangan nak main politik lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa