Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, September 26, 2013

PANAS:A.SAMAD SAID KENA HUKUMAN PENJARA 15 TAHUN!!!???


Kebiadapan pembangkang menghina, memijak dan menukar jalur gemilang  Negara sesuka hati sebagai salah satu mainan politik kotor mereka akhirnya bakal membawa padah. Ini berikutan dengan pindaan undang-undang yang bakal diluluskan di Parlimen kelak.

Menurut  peruntukan undang-undang ini yang  terkandung dalam Rang Undang-undang Kanun Keseksaan (Pindaan) 2013 yang dibacakan buat kali pertama oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dalam sidang Dewan Rakyat menyatakan bahawa  mana-mana pihak yang menggunakan, mengiktiraf serta mempromosi bendera kebangsaan selain daripada bendera Malaysia sebenar boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih 15 tahun serta boleh dikenakan denda jika sabit kesalahan.

Selama ini pembangkang telah mempermainkan undang-undang negara. Dengan bersandarkan kepada barisan ahli Majlis Peguam yang tegar menyokong mereka telah memberi ruang dan kesempatan untuk mereka mencetuskan provokasi melampau menghina dan mempermainkan kedaulatan negara dengan “loophole” atau kelemahan ruang yang terdapat dalam undang-undang negara. 

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

2 comments:

Anonymous said...

Buat apalah siksa orang tua yang dah tak ada harga ni..tertungging lama-lama pening dia

Anonymous said...

Pak Samad tu dahlah betul. Macamana pulak dengan cerita ni?:

http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-kepada-para-pembaca-saya.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa