Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, August 28, 2013

TIMBALAN MENTERI LETAK JAWATAN!!!




P. Waytha Moorthy hari ini didesak supaya meletak jawatan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri kerana gagal memahami kedudukannya dalam pentadbiran kerajaan.

EXCO Pergerakan Pemuda Umno Datuk Sohaimi Shahadan berkata Waytha Moorthy tidak sepatutnya membuat kenyataan yang mengikut emosi seolah-olah beliau masih lagi seorang pemimpin anggota badan bukan kerajaan (NGO).

"Kalau nak jadi hero, baik beliau lepaskan jawatan. Ini soal jenayah, bukan boleh main-main. Sebelum keluarkan kenyataan, berhati-hati dan kaji betul-betul kenapa polis bertindak sedemikian dan jangan cepat melatah.

"Polis ada Prosedur Standard Operasi (SOP) mereka dalam memerangi penjenayah dan mereka ada maklumat lengkap dan ini bukanlah kejadian pertama yang berlaku. Pemuda mendesak, jika beliau mahu menjadi hero, letak jawatan," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Sokongan serupa juga turut dizahirkan oleh Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee yang meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengkaji semula kedudukan timbalan menteri itu.

Dalam pada itu, Sohaimi berkata soal memerangi jenayah tidak seharusnya dilihat dalam konteks perkauman, yang hanya akan memecah belahkan perpaduan kaum di negara ini.

"Saya merasakan bahawa Waytha Moorthy terkeliru dengan jawatannya sekarang sama ada masih menjadi pemimpin kepada NGO atau memegang jawatan timbalan menteri dalam kerajaan pusat," katanya.

Selain itu, beberapa NGO juga mendesak supaya Waytha Moorthy melepaskan jawatan dalam kerajaan pusat.

5 comments:

Anonymous said...


WAYTHAMURTHY buat statement Ada ikut "SOP" kah ?

Anonymous said...

Sohaimi ni berani buat kenyataan selepas beberapa orang kuat UMNO bercakap begitu.

Ada berani ke beliau buat kenyataan yg pertama sekali. Jauh panggang.

usin said...

mintak maap la. dah jadi timbalan menteri tapi berfikiran kolot dan mengekalkan rentak bahalol seperti semasa memimpin ngo. apasal bising sgt bila polis ambil tindakan terhadap penjenayah?sebab yg kena tembak oleh polis tu berbangsa india? aduyai.....kalau polis kena pilih bangsa penjenayah utk ambil tindakan...mampos la. aku cadangkan waythamoorthy ni kekal sebagai pemimpin hindraf dan dinyahkan dpd pejabat timbalan menteri. sangat sesuainyapun adoi....

Anonymous said...

bOSS..

YG SEBENARNYA KENA LETAK JAWATAN IALAH NAJIB & KUNCU KUNCU NYA YANG BODO TU...

SAMDOL PARIA NI MMG KITA DAH TAU TAHAP KELAHANATANNYA, APSAL LAGI NAK DIANGKUT JADIK TIMBALAN MENTERI..

LU PUN SAMA LEMBAB JUGA RUPANYA.. LU PATUT CARIK SOURCE DARI MANA DTG NYA PARIA NI.. DAH TABIAT PARIA MMG CAMNI APSAL LAGI MAU KASI KAWAN MAAAA...

AGAKNYA MMG BETUL LA KEBANYAKKAN ORG UMNO NI BODO HARAM JADAH EK..

SIMPLE MATTERS MAAAA..

Anonymous said...

keling ini dicincang sekalipon tak kan letak jawannya. ada pernahkah dengar mana2 keling yg pernah letak jawatan??????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa