Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, August 01, 2013

NYAWA ANWAR IBRAHIM SEMAKIN PENDEK!!!


Pendedahan Jasbir Singh Chahl mengenai penipuan pembangkang mengenai isu pembelian kapal selam Scorpene telah mendedahkan rancangan jahat mereka untuk memburuk-burukkan imej kerajaan di mata masyarakat antarabangsa.

Pengakuan beliau sebagai individu yang bertindak sebagai arkitek urusan jual beli Scorpene bahawa wanita Monggolia bernama Altantuya Shaariibuu tidak terlibat langsung dalam mana-mana aspek perbincangan perniagaan itu apath lagi mengenali beliau, sekaligus meranapkan pembohongan pembangkang selama ini.

Melalui pertubuhan haram, Suaram yang menjadi jurucakap Anwar Ibrahim, pembangkang telah menyebarkan pelbagai fitnah dan propaganda di seluruh negara dan juga luar negara untuk meraih keuntungan politik.

Altantuya telah dimangsakan oleh Anwar dan Suaram untuk mendapat simpati rakyat sejak beberapa tahun lalu.

Malah isu kematian wanita itu yang cuba dikaitkan dengan Scorpene telah dieksploitasi oleh Suaram untuk mengutip sebanyak dana mungkin daripada penyokong mereka yang ditipu bulat-bulat.

Ini tidak termasuk sumbangan dana dari organiasi antarabangsa yang pro-Yahudi seperti Open Society Institute kepunyaan penyangak matawang, George Soros.

Isu Scorpene telah menjadi duri dalam daging sejak sekian lama kerana pembangkang telah berjaya mewujudkan persepsi negatif dalam perang saraf mereka terhadap kerajaan.

Bekas ahli parlimen Kulim Bandar Baru, Zulkifli Noordin yang juga pernah menjadi peguam bela Anwar Ibrahim dalam kes liwat pertama, membuat pendedahan dalam Dewan Rakyat satu ketika dahulu bahawa beliau diarah oleh Ketua Pembangkang untuk mengada-adakan bukti dalam kes pembunuhan Altantuya.

Anwar tidak berani menyaman Zulkifli walaupun beliau telah mengulangi kenyataan di luar parlimen berulang kali kerana tahu apa yang dikatakan adalah benar.

Walaupun Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selaku Menteri Pertahanan ketika itu telah memberi penjelasan rasmi panjang lebar di dalam Dewan Rakyat pada tahun 2009 lagi, fakta-fakta mengenai pembelian Scorpene telah diputarbelit oleh pembangkang secara licik.

Antara lain pembangkang menyebarkan tohmah kononnya Perdana Menteri serta isteri akan disapina oleh pihak berkuasa Perancis untuk disoal siasat berhubung pembunuhan Altantuya.

Suaram juga mendakwa Mahkamah ‘Tribunal de Grande Instance’ di Paris akan menjalankan perbicaraan mengenai penjualan kapal selam Scorpenen oleh anak syarikat kerajaan Perancis, DCNS.

Hakikatnya tidak ada sebarang usaha mahkamah Perancis menjurus kepada perbicaraan sebagaimana yang dinyatakan oleh bekas pendakwa kerajaan negara tersebut, Yves Charpenel.

Apabila pembohongan ini berjaya didedahkan, pemimpin PKR, Tian Chua dengan cepat menafikan beliau pernah mendakwa akan ada perbicaraan di Perancis.

Begitu juga dengan isu komisyen sebanyak yang kononnya telah dibayar oleh DCNS kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd yang dikaitkan dengan Abdul Razak Baginda.

Perimekar mempunyai pemilik ekuiti terdiri daripada KS Ombak Laut Sdn Bhd, LTAT dan juga Boustead.

Pembayaran yang diterima oleh Perimekar adalah bagi perkhidmatan logistik, latihan serta pengurusan sokongan dan koordinasi kepada Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).

Ini termasuk menyediakan tempat tinggal kepada 145 kakitangan dan 49 pegawai yang ditempatkan di Perancis dan juga Sepanyol.

Syarikat itu tidak pernah menerima komisyen bagi mana-mana pihak termasuk Perdana Menteri atau isteri beliau kerana semua fakta di catat secara jelas di dalam laporan audit yang merekodkan jumlah keuntungan selepas cukai bagi syarikat itu sebanyak RM105,111,191.

Dalam ertikata lain pembayaran yang diterima Perimekar adalah bagi servis yabg disediakan kepada TLDM dan bukannya komisyen seperti yang dicanang oleh pembangkang.

Ini selari dan konsisten dengan penjelasan Ahmad Zahid yang menegaskan bahawa Kementerian Pertahanan tidak pernah membayar sebarang komisen sama ada secara langsung atau tidak langsung kepada mana-mana syarikat dalam perolehan kapal selam Scorpene.

“Kenyataan Anggota Parlimen Lembah Pantai bahawa dua buah kapal selam Scorpene dibeli daripada Syarikat Thales International adalah tidak benar,” kata beliau ketika menjawab isu Scorpene yang dibangkitkan oleh Nurul Izzah Anwar di Parlimen pada tahun 2009.

Selain itu menteri turut menegaskan kementerian tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai dakwaan penjualan dokumen yang dikatakan rahsia oleh Syarikat Terarasi (Hong Kong) kepada Syarikat Thint Asia yang didakwa bernilai 36 juta euro.

“Kementerian juga tidak mempunyai maklumat dakwaan bayaran secara berkala daripada Thint Asia kepada Syarikat Terarasi,” tegas beliau.

Kenyataan Jasbir baru-baru ini telah membersihkan nama kerajaan Malaysia dalam skandal khayalan ciptaan Suaram dan diangkat oleh pembangkang sebagai satu senjata politik utama mereka.

Jelas Jasbir lagi, pekerjaan Altantuya bukan sebagai seorang penterjemah bahasa Perancis sebagaimana dakwaan pembangkang malah penguasaannya dalam bahasa Perancis juga dipertikaikan.

Syarikat DCNS yang membekal 2 buah kapal selam Scorpene kepada kerajaan adalah sebuah syarikat yang mempunyai rangkaian di seluruh dunia dan segala urusan antarabangsanya dengan syarikat termasuk dari Malaysia menggunakan bahasa Inggeris sebagai perantaraan dan bukannya bahasa Perancis.

Oleh kerana tidak perlu mengambil khidmat seorang juru bahasa dan sekiranya diperlukan sekali pun apakah alasan untuk menggunakan perantaraan seorang wanita dari Mongolia?

Beruang Biru

1 comment:

Anonymous said...

Sesungguhnya yg batil itu tidak lama...
Ia akan hancur musnah akhirnya...
Habislah ko Aljuburi pemusnah bangsa...
Rakus nak jd PM badan binasa...

Aljuburiii....wahai Aljuburiii...sedarilah diri mu sebelum sampai masa...
Kamu yg menzalemi diri sendiri d kamu jugalah
Pengkhianat Bangsa d Agama...

Let u rest for the best of all...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa