Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, May 10, 2013

PANAS:ANWAR IBRAHIM SEMAKIN SASAU BILA LAMA TAK JUMPA BINI AZMIN ALI...





Bila dah kemaruk dan kempunan tak dapat  jadi Perdana Menteri, mulalah menyebar fitnah dan pembohongan bahawa harga gas minyak masak 14 KG adalah RM 30 !!

Memang patut pun hang kalah wahai Anwar .. sebabnya hang la penipu paling besar dalam Dunia ini .

Harga 1kg gas minyak masak selepas subsidi kerajaan  adalah RM 1.90 atau 14kg bersamaan RM26.90 !!

Yang beza harga antara kedai runcit adalah kos penghantaran.



Tiada kenaikan harga barangan kawalan

10/05/2013 6:59pm

KUALA LUMPUR - Harga barangan kawalan iaitu gula, minyak masak, tepung gandum, beras dan bahan petroleum seperti petrol RON95, RON97 dan diesel serta gas petroleum tidak naik seperti diperkatakan.
"Harga bagi barang-barang tersebut kekal sepertimana sebelum ini," kata Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Saripuddin Kassim dalam satu kenyataan hari ini.
Mengulas dakwaan berkaitan kenaikan harga barangan yang disebarkan semasa dan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 beliau berkata, pihak yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan akan dikenakan tindakan.
Saripuddin berkata, pihaknya akan melakukan pemantauan berterusan ke atas harga dan bekalan barangan terkawal bagi memastikan kestabilan harga dan bekalannya.
"Pegawai-pegawai penguatkuasa dan pemantau-pemantau harga di seluruh negara akan digerakkan untuk melaksanakan tugas ini.
"Kita tidak teragak-agak mengambil tindakan mengikut Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 ke atas mana-mana pihak yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan," katanya.
Pengguna boleh membuat aduan kepada pihaknya menerusi pejabat cawangan atau menelefon 1MOCC melalui talian 03-80008000 atau menerusi e-talian http://e-aduan.kpdnkk.gov.my jika terdapat peniaga yang menaikkan harga. - Bernama

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa