Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 07, 2013

GEMPAR:ORANG CINA MENGAMUK!!!




PRU ke-13 sudah berakhir dan mandat sekali lagi diberikan rakyat kepada BN untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. Walaupun gagal merampas Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang, setidak-tidaknya kemenangan BN di Kedah agak melegakan para penyokong BN di seluruh negara.

Namun dalam kelegaan itu, seorang rakan yang bukan berbangsa Melayu kelam kabut menghubungi saya, katanya ada cerita “menarik” untuk diceritakan. Kami bertemu dan “ngeteh tarik” bersama.

Katanya, Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis baru saja menghubungi rakannya dalam keadaan yang sangat marah dan kecewa. Katanya, pemimpin DAP itu begitu marah dan kecewa terhadap Anwar yang dikatakan telah menipu bangsa Cina di seluruh negara!

Menarik! Saya minta dia teruskan cerita tersebut…

Katanya, sebelum PRU ke-13, Anwar telah meyakinkan DAP dan rakyat berbangsa Cina di seluruh negara bahawa dia akan menjadi Perdana Menteri pada PRU kali ini. Kata-kata Anwar itu sangat meyakinkan mereka…

Dalam pada masa yang sama, Anwar turut menjelaskan bahawa undi-undi majoriti bangsa Melayu sudah ada di dalam tangannya. Katanya, hampir seluruh bangsa Melayu di negara ini sudah memihak pada PKR dan PAS. Anwar jamin Melayu akan beri undi pada Pakatan Haram.

Dalam ertikata lain, DAP uruskan kaum Cina, Anwar uruskan bangsa Melayu. Dan pada 6 Mei, kononnya bolehlah dia angkat sumpah menjadi PM…(mujurlah saya tak muntah masa tu!)

Rakan saya memberitahu bahawa jaringan masyarakat Cina telah bersepakat untuk berkempen secara besar-besaran dan “all out” habis pada PRU ke-13 ini.

Buktinya, kedai-kedai Cina di Kedah sebelum ini tidak pernah ditutup pada setiap kali PRU diadakan. Tapi berlainan pada PRU ke-13 ini, boleh dikatakan hampir seluruh kedai Cina tutup dan mereka beramai-ramai berkempen dan mengerah anak beranak mereka untuk mengundi Pakatan Haram.

Apabila tiba hari mengundi, boleh dikatakan hampir seluruh bangsa Cina memang memberikan undi pada Pakatan Haram. Hanya segelintir saja yang tidak percaya pada Anwar sanggup untuk menongkah arus memberikan undi pada BN…

Malangnya, kaum Cina dan DAP tidak sedar bahawa Anwar sekali lagi telah menipu mereka. Anwar gagal memastikan bangsa Melayu memberikan undi pada Pakatan Haram.

Malah bangsa Melayu, khususnya golongan atas pagar, pada 5 Mei lalu tidak sabar-sabar keluar mengundi BN di seluruh negara! Lebih menyakitkan Anwar lagi, boleh dikatakan semua masalah dalaman UMNO selesai dan seluruh orang ahlinya setia memberikan undi pada BN..!

Kini fahamlah saya. Anwar berbohong pada DAP dengan memberi harapan palsu kepada kaum Cina di seluruh negara. Kaum Cina pula “terlalu bijak pandai” sehingga termakan pembohongan Anwar itu dan kini mereka marah pada Anwar kerana merasakan diri mereka tertipu.

Lebih teruk lagi, kaum Cina kini dikatakan turut marah pada DAP yang turut dituduh berbohong dan memberikan harapan palsu pada PRU ke-13. Dan ketika itulah senyuman saya bertukar menjadi ketawa besar yang bergema di ruang restoran tersebut.

Saya ulangi, ini bukan cerita tipu. Ini adalah kisah benar. Namun ia tidak dapat dibuktikan kerana rakan kepada rakan saya itu tidak merakam perbualan telefon yang melucukan dengan Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis itu.

Merah padam muka rakan saya itu. Dia berbangsa Cina. Walaupun memberikan undi pada BN pada PRU baru-baru ini, dia malu besar mengenangkan kebodohan kaumnya sendiri.

Katanya, sampai bilakah kaum Cina nak percaya pada Anwar? Melayu sudah sedar betapa pembohongnya Anwar. Tapi masyarakat Cina pula yang kononnya “bijak” telah ditipu secara “mega” oleh “chameleon” itu. Nasiblah! Siapa suruh percaya, kan? Padan muka..!

36 comments:

Anonymous said...

Kawan Cina saya datang jumpa saya di pejabat sambil menghantar invois syarikat nya. Dia bertanya knapa Melayu tak support Anwar. Saya tahu dia beragama Kristian, oleh itu saya kata Anwar itu telah berdosa, seorang peliwat. Awak tahu mengenai Sodom & Gomorroh seperti tercatit dalam Bible. Kami tidak mahu pemimpin yg peliwat nanti Malaysia pula dilaknat Allah. Dia tanya pula knapa Melayu tak support PAS. Saya jawab PAS itu pun Anwarinas, bukan lagi parti ulama', baharu dia faham.

Siput

Anonymous said...

16 september 2008 masih segar dalam ingatan

Godisuno said...

Manusia merancang tetapi ALLAH lebih hebat perancanganNya. Mungkin doa supaya ditunjukkan kebenaran telah dimakbulkan ALLAH. PRU13 menunjukkan kepada bangsa Melayu ISLAM dan bumiputera siapa kawan dan lawan mereka yang sebanrnya. Sekarang sudah jelas melalui statistik keputusan PRU13 orang-orang cina memang bersikap ultra-kiasu. dalam tempoh berkempen PRU13 mereka menunjukkan sikap bermuka-muka dengan seolah-olah memberi sokongan kepada BN tetapi rupa-rupanya hanyalah lakonan munafik sahaja. kalau pos mortem peti undi dibuat seluruh negara saya pasti peti undi kawasan cina mesti mengundi pembangkang terutama DAP. Sekarang segalanya sudah jelas. ALHAMDULILLAH. sekiranya Melayu Islam dalam UMNO, PAS dan PKR tidak sedar dan bertaubat... Maka hancurlah Melayu....hancurlah ISLAM. Sedarlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

Hikmah Tersembunyi...Alhamdulilah
Terkini & terhangat ... Cina Tikam Belakang.

Bangsa Berpaksi yahudi.. Tak senang dgn kejayaan & politik Bangsa melayu.

Cina kiasu... Apa yg tersirat & tersurat

Anonymous said...

Ni kes dah kantoi cuba nak jatuhkan BN, mulala cakap anwar tipulah, dap tipulah. Boleh caya ke cina ni? Nak tarik simpati? Takut tak dapat support gov lagi?Yang ye nya diorang dah konfiden habis akan memerintah Malaysia pada 6/5.

Anonymous said...

kah..kah..kah... sebijak2 Cina kena tipu dgn Melayu (Aljuburi).

TAPI...cerita Cina ni dengar boleh percaya jangan.

Tiada simpati kepada bangsa Racist ni.

Anonymous said...

Hikmah tersembunyi ... Alhamdulilah
Perancangan , qada & qadar Allah
begitu sempurna ... Allah akan tolong hambanya yang IKHLAS & BERIMAN.
Kini kita tau ... siapa lawan & siapa lawan .
TERKINI & TERHANGAT ... CINA TIKAM BELAKANG .
PENTING ... SURVIVAL POLITIK KAUM MEREKA .
Bangsa berpaksi yahudi ... Tak senang dgn kejayaan & politik bangsa melayu .

Bersatulah bangsa melayu & umat islam

CINA KIASU ... APA TERSIRAT & TERSURAT

Anonymous said...

ya,memang sah anwar penipu tersohor di malaysia mnkin di belah timur,sapa x ditipunya?saya pun ditipunya selama 16 thaun,wan azizah,melayu pas,sheikh yusof alqardowi,mentornya dr mahathir,well bangsa yg kaki tipu dlm timbangan pun ditipunya yeah yeah yeah tabik mr mansuh ha ha ha ha ha sekian t kasih

Anonymous said...

Hikmah tersembunyi ... Alhamdulilah
Perancangan , qada & qadar Allah
begitu sempurna ... Allah akan tolong hambanya yang IKHLAS & BERIMAN.
Kini kita tau ... siapa lawan & siapa lawan .
TERKINI & TERHANGAT ... CINA TIKAM BELAKANG .
PENTING ... SURVIVAL POLITIK KAUM MEREKA .
Bangsa berpaksi yahudi ... Tak senang dgn kejayaan & politik bangsa melayu .

Bersatulah bangsa melayu & umat islam

CINA KIASU ... APA TERSIRAT & TERSURAT

Anonymous said...

Melayu bodoh, bahlol Dan TOLOL sahaja sokong al JUBURRI.

Anonymous said...

Jangan percaya sangat...mungkin alasan agar simata sepet tidak terpinggir kerana tiada wakil dalam kabinet Najib dan supaya mendapat terus gula gula dari Najib.ha ha jangan jangan L K Y Dah tolong bagi idea ni.Cakap je kat kaum ni POOORRRRAAAAH

Anonymous said...

ada jugak cina dah percaya anuar tak betul kah kah kah kah.

Anonymous said...

BOIKOT PRODUK CINA!!!!!!

Anonymous said...

jangan tertipu dgn 'damage control" cina, mereka sedar dah salah betting - takut Melayu bertindak balas

Anonymous said...

Selepas melihat keputusan PRU 13, aku nk pandang muka cina pn dh menyampah..semlm masa dlm lif aku dgn member(melayu)dn ada lah 4 org cina, dorang bercakap dgn bahasa dorang sambil gelak2 memandang kami berdua...confirm la yg mereka tuh tgk mengutuk org melayu..rasa mcm nk tempeleng je sekor2 ca ya nun alif tu...tp aku masih lg bole bersabar..

Anonymous said...

Ini tipu helah saja... Jangan percaya ini semua. Taktik lama bila cina tersepit. Pastikan Bumiputera memerintah 100% di Malaysia. Cina bangsa tak mengenang budi. Bumiputera di Malaysia tak akan tertipu seperti Bumiputera Singapura lagi. Selamat tinggal si mata sepek. Undi anda tak laku lagi untuk pilihanraya kali ke 14. Seruan ku... setiap Bumiputera di Malaysia perlu bekerja 24jam mulai sekarang untuk memastikan hak datuk nenek kita memerah keringat membuka tanah pusaka ini dari dirampas oleh Bangsa Cina yang muka tak tahu malu.

Anonymous said...

Cdgn dap nk kurgkn penjawat awam tak jdi. Kuasa menjlnkan undang2 terletak ditangan pgwai yg telah dilantik secara sah sehingga 60tahun. Polis yg dap cina kutuk,army, appm, imigresen, kastam, sprm, kpdnk, semua bhgian pnguatkuasaan akan bekerja bersungguh2 dn trnsperan spt puak dap mahukan. Tunggu kamu cina. Ops harian smpi tutup lu org punya bisnes. Ini kali lah kerja mau ikut buku kan. Lu olang sudah langsi lu mati.

Anonymous said...

Hahaha.. cerita lawak ke ni?.. hahaha

Walau apa pun, aku tak percaya!!!!.. Cina betul2 racis dan tolak ketuanan melayu.. Mrk berharap jika sokongan kpd BN menurun, PM lembik kita akan terus tambah gula2 untuk mereka. Jgn percaya puak babi haram jadah ni..Aku berani jami dalam seribu 1000 cina, nak dapat 10 undi untuk BN pun susah.. Di Penang, 100 % undi pergi kpd DAP. BN boleh kalah sampai 50,000 majoriti. Apa ni.

Aku harap Najib tak jadi lembik dan bodoh untuk percayakan Cina lagi. Ini tidak, peruntukan untuk sekolah cina, badan NGO cina, pusat kebudayaan cina bertambah setiap tahun!!!! Mana peruntukan utk Melayu????

kalau cina nak main racis sangat, kerusi yg majoriti melayu sekitar 40% per sen, biar UMNO tanding lawan DAP. Kita tengok lepas ni UMNO VS DAP.. baru lawan setanding.. kita ketepikan dulu MCA .. kaum cina pukimak tak boleh dibuat baik!!. lawan tetap lawan

Anonymous said...

Cina sepet yahudi asia..yahudi!!!!

Anonymous said...

Sudah ada gerakan dari kaum Cina mengatakan bahawa mereka sebenarnya telah tertipu...

Malah ada yg berkata bahawa baharu sedar dari kesilapan dan memohon agar kerajaan mendengar rintihan mereka yg menyokong kerajaan.

Mohon agar Bangsa Melayu UMNO jgn mudah percaya akan kisah duka lara mereka ini. Mereka kini tersepit kerana mereka takut Melayu atas pagar akan sedar lalu menyusun langkah utk membalas balik ketidaksetiaan mereka ini dalam BN & Malaysia amnya.

Ada Cina yang berborak ketika makan tgh hari tadi berkata dari gerak tutur kata PM, akan berlaku perubahan dasar dalam kerajaan besar besaran.

Percayalah, Cina kini berusaha menawan kita cuma ada antara kita yg bahalol hingga lupa akan apa yg terjadi sebenarnya.

Anonymous said...

16 sept 2013....ada ahli parlimen akan melompat lagi ke?

tian chua mana?

ha ha ha ha

Anonymous said...

Betul atau tidak,terima je le kesannya sbb pilih DAP.

Benda2 tak perlu seperti lepak kopitiam,hobby stuffs, pasang aksesori kereta,saja gatal upgrade pc or gadget boleh je kita boikot. Duit tu simpan ASB or Tabung Haji lagi elok.

Anonymous said...

Tolonglah org Melayu oii jgn jd bodoh lg..dn percaya GAME penipu CINA.. wpun Anwar tu penipu tp IBLIS penipu besar skrg ialah CINA dan DAP. Mereka cuba jdkan Anwar sbg kambing hitam stelah gagal jatuhkan kerajaan BN dr perintah Malaysia. Cina laknatullah ini cuba alihkan perhatian dna kemarahan bangsa Melayu kepada Anwar.

Cina dan DAP bangsa cerdik menipu.. mereka tidak bodoh utk ikut telunjuk Anwar.. sebaliknya mereka pura2 seolah2 ikut Anwar.. mereka sudah pijak kepala Tun M utk naik setingkat skrg.. DS Najib yg jd mangsa kemarahan jentera BN.. sbnrya DS Najib terbaik, tp disebbkn pemenrintahan Tun Mahathir telah kayakan dan lemakkan Cina.. DS Najib tk mampu halang lg kemaraan Cina skrg..


Melayu wajib bersatu dn bijak..jgn silap lagkah mreka akan sapu kita dgn cara kotor..

Anonymous said...

Pada kita, padan muka, tp awas jangan percaya...Cina ni lg dulu lg bangsa penakut, n bukan pandai sangat pun, menipu mmng no satu, bila kita confront dia one by one, confirm mmng menikus beb...xtau, xda tipu maa..itu jwpn biasa diaorg...kita melayu je bodoh sngt bagi muka kat diaorg....Ubahla, inikalila lst dia nk kencing kita...!!!

Anonymous said...

DOA UNTUK KO KAN UMNO AKHIRNYA PAKATAN YANG KO JUGA. BAIK DAP ATAU PAS, SEMUANYA KENA KENCING OLEH ANWAR. ALLAH LEBIH MENGETAHUI. PERJUANGAN MEREKA TIDAK DI RESTUI. BUKA LAH MATA WAHAI PENCACAI2 SEKELIAN. ADAKAH KAMU MASIH TEGAR DENGAN SI PELIWAT.

Anonymous said...

MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA KERANA MENGUJUDKAN SUASANA PERBEZAAN PERKAUMAN.
BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)
JOIN FB PAGE
http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235
AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!
PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI
PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!
TUNJUKKAN SUARA KITA!
-chinese neuker

“PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !”
“FEDERATION OF MALAYLAND !”

Anonymous said...

Kalau anak cina nak mintak ampon dari Melayu, mereka mesti mengucap 2 kalimah syadahat. Masuk Islam. Jika tidak, jangan harap orang Melayu nak amponkan. Pepatah Melayu yang sangat popular dan sangat sebati "..jikalau berpatah arang.."

Anonymous said...

Cina telah tersilap langkah. DAP menjadi batu api.

Secara perlahan atau cepat, kita mesti hapuskan kepentingan Cina dalam negara.
Mereka mengguna kekayaan mereka dan sifat baik kita untuk menghancurkann kita.

Mulai sekarang hasil bumi negara mesti diberikan kepada Melayu, Bumiputera dan kaum India yang menyokong kita. Tak perlu beri kepada Cina kerana mereka telah kaya dan senang.

Kalau Cina mahu perpaduan dengan Melayu, mereka mesti singkirkan pemimpin2 mereka yang ultra rasis.

Anonymous said...

depa dah kalah betting.. kita toksah dok bagi modal utk depa betting lagi.. kita dok diam2 toksah dok layan provokasi depa.. kita jaga agama kita islam.. jng beli kedai depa lagi.. pengajaran harus diberi utk mereka ingat sampai bila2.. depa berani sbb depa rasa depa tahu undang2..masa undi kat kerinchi aritu ramai nampak lawyer depa dok kumpul depan sekolah.. geng2 lawyer nilah yng dok buat demo tu..mintak
Allah lindungi umat islam bukalah hati islam pas dan pkr.. jnglah dok gaduh sama islam.. amin

Anonymous said...

Terima kasih berkongsi cerita. Hal ini ada betulnya mungkin sebab itu org cina all out kali ni tapi kesudahanannya mcm yg kita tahu semua suku bumiputra tak pilih PR. Sudah pasti apa yg paling ditakuti kini 60% bumiputra memboikot perniagaan mereka. Boleh jatuh ekonomi kaum cina. PM tolonggg la bina KR1M disetiap ceruk pekan diMalaysia. Kita kena ajar puak ni.

#BUY CHINESE LAST

Anonymous said...

Baru padan muka

Anonymous said...

EH? BETUL LAH. PADA 5MEI LALU AKU PUN PERASAN BANDAR AMAT SUNYI SEBAB HAMPIR SEMUA KEDAI TUTUP. OPERASI KEDAI2 CINA HANYA BERMULA SELEPAS PUKUL 10:30 PAGI. AKU PERASAN SEBAB AKU SETIAP HARI KERJA TERMASUK HARI AHAD. BIASANYA PAGI AHAD KEDAI2 SEMUA DAH BUKA. KAUM CINA MEMANG ALL-OUT PADA PAGI 5MEI LALU.

SEKARANG TERJAWAB SUDAH SEGALANYA. AKU KELUAR MENGUNDI PUKUL 1 SELEPAS HABIS BEKERJA.

Anonymous said...

KITA TAK PERLUKAN UNDI CINA, TUMPUKAN UNDI MELAYU, BUMIPUTRA, KAUM INDIA DAN SIKH.. BAK KATA KIASAN NAJIB , BN TIDAK TUMBANG ( MAKNANYA TANPA CINA)

Anonymous said...

hanya orang-orang yang tidak berfikir secara mendalam saja yang percaya taktik mereka ini. contohnya mcm member2 kawe yang jadi penyokong PAS masih lgi menutup mata. sedarlah bangsaku pastikan PRU 14 5 tahun lgi bumiputra dapat lebih daripada 2/3 kerusi.

mommyQuesara said...

Memang tabik spring dgn semgt anda..

mommyQuesara said...

Sy xsetuju bila ands kata Tun yg menyebabkn cina kaya n naik lemak..mst ada sbb mengapa yun bt mcm 2...kita oatut bersyukur selama 22 thn tun memerintah keamanan, kemajuan telah kita kecapi....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa