Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, July 31, 2012

KISAH SEBENAR LAJIM UKIN DAN "AYAM"



SATU ARTIKEL YANG TULIS OLEH RAKYAT SABAH YANG MEMANG KENAL SANGAT DENGAN PERANGAI SEBENAR LAJIM UKIN.

KALAU DARI PENULISAN INI, MEMANG ORANG SABAH SIKIT TAK HERAN DENGAN TINDAKAN LAJIM NI. SEMUA DAH MUAK DENGAN PERANGI DIA NI.

ORANG SABAH TAK KELUBUR SANGAT PEMIMPIN MACAM LAJIM UKIN NI. JANGAN MENYESAL PULAK BUAT TINDAKAN MACAM NI, TAKUT NANTI MALU SENDIRI.

APAPUN, SABAH AKAN TERUS AMAN SEJAHTERA DI BAWAH PENTADBIRAN BN, INSYALLAH!!!

JPX

DATUK LAJIM UKIN yang terkenal sebagai "Raja Katak" telah menukarkan wataknya sekali lagi. Kali ini Lajim telah bertukar menjadi "Ayam" yang boleh melompat, berkokok, mencakar, berak di mana-mana sahaja, dan terbang....malangnya terbang rendah sahaja.

Walau bagaimanapun, title "Ayam" yang dibawa Lajim kali ini berbeza sedikit daripada ayam sebenar. Lajim boleh dicopkan sebagai "Ayam Tua Reject" yang ingin mendapat perhatian dalam gelanggang bahawa dialah "Ayam Sabung" yang masih kuat untuk bersabung di gelanggang politik.

Dalam usaha untuk mengiktiraf bahawa dia adalah "Ayam Sabung" yang masih kuat dan masih diminati oleh rakyat kononnya....pelbagai usaha telah dibuatnya. Ini termasuklah dengan mengapi-apikan rakyat supaya menyokong perjuangannya, menuduh kerajaan menzaliminya, membanggakan diri bahawa dia telah membawa pembangunan pesat di Beaufort, mengisytiharkan dirinya sebagai pembela masyarakat bisaya dan sebagainya.

Baru-baru ini Lajim telah melepaskan jawatannya sebagai MT UMNO, Pengerusi BN Beaufort dan jawatan dalam kerajaan. Walau bagaimanapun dia masih mengisytiharkan dirinya sebagai ahli UMNO. Lajim tidak melepaskan keahliannya kerana dia mau mencabar tauke supaya memecatnya. Apabila dipecat, dia akan meminta simpati dari orang ramai bahawa kerajaan menzaliminya.

Wahhhhhh.....hebat betul mainan Lajim ini. Entah2 dia sudah mendapat "pukulan" dari "Raja Liwat" Anwar Ibrahim tak? Hisssss......hrp2 jangan la dia bukan salah seorang lagi mangsa aksi L***T Anwar tu yang terbaru. Palis-Palis cakap orang Sabah ni. 

Merujuk kepada title "Ayam Tua Reject" yang dimiliki oleh Lajim itu, dia merasakan bahawa dia layak untuk menjadi Ketua Menteri Sabah seperti yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim.....tetapi sebenarnya Lajim telah masuk perangkap musang Anwar Ibrahim. Macam-macam usaha telah dilakukan oleh Lajim demi mencapai cita-citanya itu untuk menjadi Ketua Menteri Sabah termasuk melawan Datuk Musa Aman.

Perundingan sulit beliau bersama Anwar selama ini telah memperbodohkan rakyat yang masih menyokongnya. Kesempatan itu telah menyebabkan Lajim mempergunakan pengundi-pengundi di Parlimen Beaufort untuk menyokong perjuangannya. Lajim mengatakan kepada pengundi di Parlimen Beaufort bahawa dia berbuat begitu atas "arahan" kerajaan TETAPI sebenarnya ia hanyalah sandiwara politik Lajim bersama Anwar Ibrahim. 

Walau bagaimanapun, Lajim tidak menyedari bahawa kalau sudah di"reject" umpama "Ayam Tua Reject", sepatutnya dia harus sedar bahawa khidmatnya tidak diperlukan lagi dalam kerajaan. Kenapa dia di "reject"??? Sebab Lajim telah dikesan mempunyai unsur-unsur kesepakatan dengan Anwar Ibrahim untuk menawan dan menghancurkan Sabah dengan agenda politik peribadi.

Dalam masa yang sama juga, sebagai seorang veteran dalam politik, sepatutnya Lajim harus memberi laluan dengan pelapis baru dalam politik. Tetapi malangnya masih juga mahu bersabung dan ingin menunjukkan kekuasaannya. Aiyaaaa........patutla title "Ayam Tua Reject" tu sinonim dengan Lajim.

Duit yang dimiliki oleh Lajim sudah banyak sampai berjuta-juta, tetapi malangnya dia pulak bertindak untuk melawan tauke dengan menggunakan duit tersebut dan menjadikan rakyat Sabah diperbodohkan. Lajim menganggap bahawa seluruh rakyat Sabah menyokong perjuangannya, maka dengan itu lah juga dia menubuhkan "Parti Baru" iaitu Pakatan Perubahan Sabah (PPS) kunu.....tetapi PPS tu sebenarnya merujuk kepada "Parasit Perosak Sabah" (PPS).

Nahhhh......habislah la kali ini Lajim. Jangan ingat seluruh Sabah menyokong perjuangan mu. Pengundi di Parlimen Beaufort pun tidak tahu lagi sama ada semua menyokongmu ataupun tidak. Bye-bye Lajim....peganglah title "Ayam Tua Reject" tu sampai bila-bila. Tidak apa Lajim.....keluar ke parti sebelah pun tidak apa. jangan ingat boleh menang mudah.

Jangan lah masyarakat bisaya Beaufort taksub dengan perjuangan Lajim itu kerana ia akan memudaratkan kawasan Beaufort. PEACE!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa