Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, August 01, 2012

KISAH PAS DAN WARNA HIJAU DI BULAN RAMADHAN



Hijau..

Warna alam ini telah dipolitik dengan pramagtik oleh orang yang kononnya mendakwa pejuang tulen telah memperjuangkan warna hijau..namun sejauh mana mereka sendiri memahami warna hijau itu pun belum tentu mereka akan faham dan patuh..

Adakah warna hijau milik pas??Sedangkan warna hijau itu warna alam..dan acapkali bila warna hijau dinyatakam dalam logo ia melambangkan agama islam..gelombang hijau yang dinyatakan oleh pas dalam kempen kempennya adalah tidak tepat jika dirujuk hanya parti pas mereka..tetapi warna hijau adalah warna alam semulajadi yang harus kita kekalkan tanpa ada mengira semangat kepartian atau keegoan sesebuah parti atau individu..

Himpunan hijau ke putrajaya telah pun selamat diadakan dengan jayanya pada 1 jun 2012 di alor setar kedah. Perhimpunan tersebut merupakan bukti bahawa pas tetap merupakan sebuah parti yang mendapat sambutan yang kukuh dari rakyat jelata, khususnya masyarakat melayu islam. -petikan dari blogs khalid samad

Adakah mampu hijau yang dimaksudkan dengan parti itu mampu memegang tampuk kuasa di putrajaya..?? Berapa banyak kerusi yang `hijau' bertanding untuk menggubal dasar pentadbiran negara..?? Adakah mereka lebih ramai dari dap atau pkr di parlimen kelak?? Adakah sama idealisme perjuangan dap dan parti hijau ini???

Kenapa kita harus dangkal dalam menilai secara matematik untuk mengetahui adakah parti hijau ini berjaya menakluk putrajaya..berpuluh ribu mereka yang berhimpun itu telah diperbodohkan oleh pemimpin parti mereka sendiri yang memberi impian kosong dan nista..



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa