Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, May 17, 2012

PEMBAWA BAKUL DUIT RASUAH LIM GUAN ENG DIKENAL PASTI



Zairil Khir Johari telah menjadi dalang untuk memujuk Tengku Aziz kembali kepada DAP melalui Wadah Pemikir Penang , Sungguk keji sikap yang ditunjukkan oleh Zairil.Tawaran untuk melantik Tengku Aziz sebagai Felo Kanan di institut tersebut sebagai satu “penghinaan” terhadap dirinya.

Sebagai Ketua Pegawai Operasi Penang Institute, Zairil Khir Johari,telah mempergunakan wadah pemikir itu untuk menutup kelemahan serta mencari alasan supaya Tengku Aziz dipersalahkan serta mendakwa Tunku Aziz untuk meninggalkan parti DAP dan mengutuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Pendapat Tengku Aziz yang terkenal dengan sikap tegasnya menyifatkan Senator lantikan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang itu telah menyifatkan tawaran Penang Institute sebagai menghina beliau dan menggambarkan Guan Eng sebagai seorang yang “biadap”.

Tengku Aziz mengumumkan keluar DAP selepas mengkritik pimpinan parti serta menuduh perhimpunan Bersih 3.0 sebagai melanggar undang-undang.Betullah apa yang disifatkan oleh Tengku Aziz kerana melanggar Undang-Undang negara.

Beliau turut mengkritik Pakatan Rakyat kerana dikatakan tidak memberi peluang kepada kerajaan BN yang disifatkannya sebagai berada di landasan yang betul serta sentiasa mendengar pandangan rakyat.

1 comment:

Anonymous said...

Dia ni pakai nama Khir Johari wal hal dia bukan Melayu pun. Dia ni mak bapanya Cina. Aku rasa tak pun nama dia Zairil bin Abdullah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa