Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, May 11, 2012

KISAH MENTERI DAN POLITIK BARU


SEBENARNYA Jebat kurang berminat untuk menulis mengenai Saipuddin Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang Jebat sifatkan entah apa-apa. Sehingga ke hari ini Jebat berasa hairan bagaimana orang seperti Saipuddin boleh duduk di kerusi Timbalan Menteri. Kalau rezeki beliau tak mengapalah.

Suatu ketika Saipuddin bangga dengan istilah new politic yang padanya tidak ramai yang faham dengan istilah itu sehinggakan ada rakan-rakan blogger yang berasa kecil hati kerana dikatakan tidak faham dengan istilah yang digambarkan oleh Saipuddin sebagai terlalu abstrak.

Saipuddin terus melakukan kejutan dengan hadir di perarakan mahasewel yang cuba menerobos ke PWTC. Katanya untuk mendengar suara orang muda dan atas kapasiti Timbalan Menteri Pengajian Tinggi. Yang peliknya bila ASPIRASI berarak ke pejabatnya bayang Saipuddin  tidak pula kelihatan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa