Minggu lepas dalam satu majlis hi-tea bersama penggiat media baru Kementerian Belia dan Sukan yang turut dihadiri oleh penulis, kami dikhabarkan bahawa Hari Belia di Malaysia antara 10 acara terbesar di dunia.
Jika sasaran tahun lepas mencapai matlamatnya iaitu sejuta pengunjung dalam tempoh program dilaksanakan, tahun ini sasaran dua kali ganda cuba dicapai oleh pihak urusetia. Meskipun nampak sukar namun usaha yang dijalankan termasuk menggunakan platform media baru, membuktikan usaha komited penganjur untuk mencapainya.
Bukti usaha ini tidak angan-angan palsu, hingga kini laman rasmi HBN sudah dikunjungi 308,547 pengunjung (sewaktu artikel ini ditulis ) walaupun baru sebulan lebih beroperasi sejak 26 Mac 2012 yang lalu. Ini berkat sokongan semua blogger yang meletakkan banner program ini di blog masing-masing selain facebooker dan twitterian yang mempromosikannya.
Sekali pandang Hari Belia dilihat seperi acara yang melalaikan remaja dan muda-mudi negara kita. Namun dua kali pandang kita akan mendapati bahawa acara yang dirancang sebenarnya memenuhi permintaan dan citarasa semua pihak. Termasuk acara keagamaan yang lebih moden dengan panggilan kerohanian turut dirancang. Info klik sini http://www.hbn.gov.my/index.php/component/content/article/54.html
Dalam sebuah negara majmuk sudah tentu acara menarik orang muda tentulah perlu memenuhi aspirasi mereka seperti perkhemahan, motor show, dan berbagai lagi acara. Dengan lebih 500 acara sudah tentu berbagai bangsa yang ada di Malaysia akan menemui apa yang mereka gemarkan di sini. Maklumat lanjut semua program sila klik di sini http://www.hbn.gov.my/
Semoga sasaran dua juta pengunjung akan dapat dicapai tahun ini sebagai bukti rakyat majoritinya belia bersama Kerajaan Malaysia bukan menjadi penyokong LGBT tajaan AMBIGA dan Pakatan Haram.
No comments:
Post a Comment