Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, April 04, 2012

PANAS: LAGI KES PEMIMPIN PAS CURANG DIKESAN DI MELAKA!!!



















Malam semalam dalam satu program, aku jumpa satu abang yang memang dah lama aku kenal. Agak lama tak jumpa, jadi kami berbual dari satu hal ke satu hal. 

Dalam borak tu, masuk hal politik. Abang ni bukak cerita pasal seorang staff dia yang gila politik kat tempat kerja. 

Aku tanya siapa budak tu, abang tu jawab nama dia Sofi Wahab. Budak ni adalah Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Melaka. Kalau tak silap dia ni ada blog nama Mutaligat.

Abang ni cakap si Sofi ni kerja lebih kurang jer. Tapi kalau bab politik, sampai waktu makan dia siap kempen di kantin. Lepas tu, kalau kat surau tempat di kerja tu, dia siap buat ceramah politik.

Tapi yang tak bestnya, si Sofi bab kerja dia fail. Kilang tempat si Sofi ni kerja adalah kilang membuat komponen kapal terbang yang terkemuka di dunia. Kilang ni pun kira top juga kat Melaka.

Nak jadikan cerita, si Sofi ni pengawal kualiti kat kilang tu. Ada sekali tu, satu order untuk pelanggan mereka telah reject dan mendapat komplen negetif dari pelanggan tersebut.

Pelanggan tu pulak, bukan calang-calang. Pembuat kapal terbang terkemuka dunia. Syarikat ini sekarang pegang rekod sebagai pembuat kapal terbang penumpang terbesar di dunia.

Si Sofi yang bertanggungjawab ke atas kualiti control telah lalai dalam tugas. Tak kan dia tak tahu kompenan yang kilang tu keluarkan adalah untuk buat kapal terbang dan mungkin satu hari nanti dia juga akan naik kapal terbang tersebut dan melibatkan nyawa.

Jadi kualiti kerja yang teruk dari si Sofi ni dah menjejaskan nama baik kilang ni. Abang tu cerita, oleh kerana kualiti kerja Sofi yang teruk dan telah memburukkan reputasi kilang, dia telah diambil tindakan tatatertib dan kena turun pangkat. PADAN MUKA!!!

Itulah kualiti pemimpin PAS Melaka. Bila diberikan tanggungjawab dan tugas mereka ingkar dan tidak patuh.

Apa dia ingat dia Pesuruhjaya 3 dia bagus??? Dia tak tahu mengira ker atau dia tak sedar nombor 3 tempat dia kat mana???

Si Sofi ni kalau tak ikut sangat perkembangan dia tapi kalau inilah ceritanya memang ler apa pun tak boleh. Kalau setakat ceramah cerita bohong memang itulah kepandaian dia tapi kalau bab kerja hakiki, carik rezeki untuk anak bini dia sendiri pun dia tak boleh buat betul-betul.

Jadik korang nilaikan sendiri dia mana tahap pemimpin PAS di Melaka. Aku yakin inilah punca orang Melaka tak pilih calon PAS sebagai wakil rakyat mereka dalam PRU lepas dan pada PRU 13 yang akan datang.

Kalau aku tauke kilang tu, dah lama aku kirimkan si Sofi ni ke kilang budu di Kelantan.

Tapi kalu perangai macam si Sofi yang curang kerja ni, baik dia kerja dengan Mat Sabu jer...

Abang tu ada juga cerita hal lain pasal si Sofi tu tapi aku dah penat nak menaip. Nanti sambung ler...hehehehe

JPX

10 comments:

Anonymous said...

apa nak heran. dah memang semua tahu pas ni low class

Anonymous said...

memang kelakar orang pas. suka buat kerja main-main dan main bini orang

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Jangan hanya dek imbuhan wang yang tak seberapa dan posisi jawatan yang sementara,anda sanggup menyebarkan berita yang belum pasti kebenarannya.Bayangkanlah bagaimana mungkin anda menyuapkan hasil dari sumber yang menjijikkan ini ke mulut ahli keluarga anda.Bersegeralah untuk bertaubat dan hadirkanlah diri ke majlis-majlis ilmu supaya diberikan panduan untuk anda melihat dengan mata hati yang mana satu kebenaran dan yang mana satu kebatilan.

Jiwa Paradox said...

TERIMA KASIH ATAS NASIHAT TUAN,
APA KATA TUAN TANYA SENDIRI PADA SI SOFI WAHAB DAN MINTA DIA BERCAKAP BENAR KETIKA MENJAWAB SOALAN BERKIATAN CERITA INI. TQ

Anonymous said...

di kilang aku ada sorang PAS.rehat patut pukul 1-2 th. tiap hari dia masuk 2.20 atau 2.30. konon sembahyang. bila supervisor marah dia kata supervisor kafir.

Tiap hari ponteng setengah jam. sebulan 22 hari kerja ponteng 11 jam.

Itu duit halal ke?...........khaaaak ptuuuui.

Anonymous said...

Haha kalau bab puak tok tok pas yg buat cerita palsu semua x pe... Pork nik ajis blh ampunkan.. Kan undi pas tu masuk syurga... Kah kah kah... Pas anjing DAP....

Anonymous said...

kepada 2:50

fuuuh bukan main nasihatkan orang . siap suruh orang hadir ke majlis ilmu. mana kau tahu oerang tak pergi majlis ilmu?
kau pun sama juga asyik fitnah tanpa bukti. bila kita pergi majlis ilmu belum tentu masuk syurga.

Anonymous said...

pasa dan macam dap takde halal haram. pas ni tinggal babi jer dia tak makan

Adi Kencana said...

Teruskan dgn episod seterusnya bro.. Best jugak dgr cerita ni...

FLAT 4 TINGKAT KERINCHI - TAKDA RUMAH KE, MEMANG SENGAJA TAK NAK PINDAH, NURUL? Baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

aloqlaloq said...

memang best cerita abang ni..layan..tak sabau tunggu sambungan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa