Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, April 27, 2012

BERSIH 3.0 DI MELAKA: PENIAGA MELAYU CINA INDIA SEMUA TAK SUKA!!!!




Semua tahu bahawa perhimpunan BERSIH 3.0 akan berlangsung di Dataran Merdeka pada 28 April 2012 walau ape pun yang terjadi. Beberapa pihak seperti DBKL dan pemilik Stadium Nasional Bukit Jalil malah Stadium Merdeka pun turut menawarkan tempat mereka untuk dijadikan venue perhimpunan tersebut. 

Apa tujuan sebenar BERSIH 3.0 ini sebenarnya?apakah ianya benar-benar memperjuangkan free and fair election seperti yang digembar-gemburkan oleh penganjur BERSIH 3.0?!umum sudah menyaksikan sesi perdebatan antara KJ dan Ambiga kelmarin, Ambiga terang-terangan menyatakan ketidak-percayaan kepada SPR malah menuntut supaya pucuk pimpinan SPR meletak jawatan.

Agenda sebenar BERSIH 3.0 sebenarnya adalah untuk mencari dan mengujudkan mementum kepada Pakatan Pembangkang kerana melihat populariti YAB Perdana Menteri (sila rujuk artikel terdahulu) yang semakin meningkat dengan beberapa inisiatif seperti GTP, BR1M, KR1M serta bermacam-macam inisiatif yang telah menampakkan kesan usaha kerajaan untuk membela nasib rakyat.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa