Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, March 28, 2012

WAJIB BACA: DONG ZONG YANG RASIS DAN TUNTUTAN MEREKA YANG BODOH!!!




BANGSA INI MUNGKIN TERLUPA BAHAWA MEREKA TELAH SETUJU UNTUK JADI RAKYAT RAJA MELAYU!!!

Orang Melayu telah berlaku adil semenjak 50’ dan kerana sebab itu kita punya tiga aliran berlainan untuk tiga bangsa utama di Malaysia ini. 

Beberapa hari lalu, kira-kira 7000 orang cina di Kajang telah mempamerkan rasa marah dan tidak puas hati mereka terhadap kerajaan dengan alasan Kerajaan gagal selesaikan permasalahan Sekolah Jenis Kebangsaan cina yang berlarutan untuk 40 tahun. Apa yang mereka bangkitkan adalah:

1. Kekurangan Guru di  Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

2. Kerajaan meletakan guru yang tidak boleh berbahasa cina di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina untuk mengisi kekurangan.

Dong Zong telah menyerahkan empat resolusi  kepada Kementerian Pelajaran pada hari demonstrasi itu berlangsung iaitu:

1. Memindah keluar dengan serta merta semua guru yang tidak mempunyai kelulusan Bahasa cina taraf SPM dari semua Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

2. Mengadakan jurusan khas untuk Guru Bahasa cina yang mengajara Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris sekurang-kurangnya tiga tahun untuk melayakan guru ini mengajar dalam ke tiga-tiga bahasa ini.

3. Mengubah kandungan pelajaran dalam latihan perguruan untuk melayakkan lebih ramai guru berbahasa cina dilatih untuk mengisi keperluan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

4. Mengkaji semula Akta Pendidikan untuk memastikan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina akan terus terpilihara di dalam sistem Pendidikan Kebangsaan.

Ini adalah tuntutan Dong Zong dan mari kita lihat dengan lebih dekat tuntutan ini.

1. KEKURANGAN GURU DI SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA

Ini tidak benar. Apa yang sebenarnya berlaku adalah kekurangan guru cina di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

Berapa ramai orang cina di Malaysia berminat mahu menjadi guru??

Tugas guru yang membebankan tapi gaji yang kecil sudah pasti bukan pilihan utama orang cina di Malaysia. 

Orang cina lebih suka berniaga, buka rumah urut dan pelacuran, jual DVD haram, jual barangan palsu, sorok gula dan minyak masak, buka disko/karaoke dan banyak lagi perkara yang salah di sisi undang-undang dan yang melibatkan kongsi gelap.

Jadi adakah kerajaan perlu sediakan satu akta atau undang-undang untuk paksa orang cina jadi guru??

Dan adakah pada ketika ini, ada di antara guru bangsa cina tidak bekerja atau dinafikan hak mereka untuk bekerja?

2. KERAJAAN MELETAKAN GURU BUKAN CINA DI SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA UNTUK MENGURANGKAN JURANG.

Mengapa perlu tuntutan begini?? Pertama mereka bising kerana kurang guru dan bila kerajaan mengisi kekurang ini mereka masih bising??

Apa sebenarnya mereka mahu?? 

Kita semua tahu memang kurang bilangan guru cina dan orang cina tak berminat na jadi Guru dan apakah mereka mahu Kerajaan ambil guru dari Negara cina untuk buat mereka puas hati dan tidak lagi bising??

Sekarang mari kita lihat apa yang pula yang terkandung dalam referendum Dong Zong ini.

Referendum No 1:

1. Memindah keluarkan dengan serta merta semua guru yang tidak mempunyai kelulusan Bahasa cina taraf SPM dari semua Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

Guru yang dimaksudkan adalah guru Melayu, India dan bangsa lain selain cina yang telah bekorban dan “terpaksa” untuk akur mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan cina. 

Mengapa perlu dipindahkan guru-guru ini keluar sedangan mereka bising  sekolah mereka kekurangan guru???

Adakah dengan memindahkan guru Melayu, India dan bangsa selain cina dari Sekolah Jenis Kebangsaan cina ini akan selesaikan masalah ini?

Referendum No 2:

2. Mengadakan jurusan khas untuk Guru cina yang mengajar Bahasa Malaysia atau English sekurang-kurangnya tiga tahun untuk melayakan guru ini mengajar dalam ke tiga-tiga bahasa ini.

Mengapa perlu jurusan khusus untuk guru ini? Mereka adalah guru cina yang memang telah diiktiraf dan dibenarkan untuk mengajar Bahasa Malaysia dan English. 

Jika tidak, mana mungkin mereka akan terpilih untuk mengajar Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris jika tidak mampu menguasai kedua-dua bahasa ini.

Jadi Dong Zong sendiri perlu cari jawapan untuk tuntutan ini.

Referendum No 3:

3. Mengubah kandungan pelajaran dalam latihan perguruan untuk melayakkan lebih ramai guru berbahasa cina dilatih untuk mengisi keperluan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina.

Dong Zong mungkin keliru dengan tuntutan ini. Apa mereka mahu kerajaan merendahkan atau menurunkan standard pengajian perguruan bagi memudahkan orang cina lebih ramai dan lebih mudah menjadi guru??

Apakah Dong Zong rasa orang cina terlalu bodoh untuk jadi guru hingga terpaksa mengadakan perkara ini dalam tuntutan mereka??

Referendum No 4:

4. Mengkaji semula Akta Pendidikan untuk memastikan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan cina akan terus terpilihara di dalam system Pendidikan Kebangsaan.

Sekolah Vernacular adalah sebahagian dari system Pendidikan Malaysia dan hanya di Malaysia membenarkan dan mengguna sistem sekolah tiga aliran untuk etnik yang berbeza.

Apa perlu dikaji system ini??

Rumusannya, kita patut bersyukur dengan wujudnya pertubuhan yang rasis seperti Dong Zong ini. Jika sebelum ini, orang cina bising dengan PERKASA yang dikatakan ektrimis Melayu kini Dong Zong dilihat sebagai “rakan” kepada PERKASA. 

Tak perlu kita terus buruk sangka kepada mana-mana pertubuhan yang memperjuangkan hak bangsa mereka kerana itulah tujuan utama mereka dalam pertubuhan tersebut.

Tapi jika kita ambil sedikit masa untuk kaji apa tuntutan Dong Zong, maka kita tahu siapa dan apa niat mereka sebenarnya.

Ternyata Dong Zong adalah pelopor dan pengamal tegar budaya rasis di Malaysia. Mereka sanggup pukul Wee Ka Siong yang berbangsa cina untuk menegakan tuntutan mereka untuk pendidikan bangsa cina!!! 

Jika mereka mampu tumbuk dan sakiti sesama cina, bayangkan pula apa yang mereka akan lakukan kepada bangsa lain!!!

DIOLAH DARI KL CHRONICLE 

2 comments:

Anonymous said...

Mula-mula kan, babi sondoi tu kata, 'boleh tak saya sua muncung ni ke dalam rumah pasai sondoi saya tak tahan sejuk.'. 'Ok' kata tuan rumah.Sat lagi babi tu kata pula, 'aduih, sejuknya dua kaki depan aku, boleh tumpang cikit lagi?' 'Ok' kata tuan rumah. Selang tak lama babi tu kata lagi, 'Eh, sejuknya perut boroi aku ni, boleh masuk sikit lagi?' 'Ok' kata tuan rumah. Belum pun tengah malam, babi sondoi tu masuk teruih dan sepak tuan rumah keluak. Demikianlah kisahnya.

MELAYU BERSATU said...

ORANG CINA ini MEMENUHI SIFAT-SIFAT YAKJUJ dan MAKJUJ.

Sebelum ini ada anggapan bahawa Yakjuj Makjuj ni orang Mongol.

Tapi sebenarnya adalah orang CINA!!!

Mereka ni pakai baju macam tak cukup kain. Separuh bogel. Buat maksiat di merata-rata tempat. Buat maksiat pun dapat duit. Merosakkan bangsa. Menghina raja-raja Melayu yang sudah beri kerakyatan kepada nenek moyang mereka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa