Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, February 21, 2012

WAJIB BACA:KESAH COCA-COLA DAN ISRAEL






Semenjak tahun 1966, Coca-Cola telah menjadi penaja besar kepada Israel. Pada tahun 1997, Kumpulan Misi Ekonomi Israel telah menganugerahkan Coca-Cola dengan penghargaan tertinggi kerana sokongan padu selama 30 tahun kepada pembangunan Israel.

Saban tahun, Coca-Cola menaja Dewan Perniagaan Amerika-Israel dengan menaja anugerah untuk diberikam  kepada syarikat  menyumbang kepada pembangunan  serta pembinaan ekonomi Israel. Pada 2009, Coca-Cola menaja anugerah untuk diberikan kepada  American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) yang berjaya melobi Dewan Senat Amerika untuk menolak cadangan UN supaya diadakan gencatan senjata di Gaza. Malahan, AIPAC menggesa agar tentera Israel dibenarkan untuk melakukan keganasan bersenjata ke atas bumi dan penduduk Gaza.

Pada tahun 2009, Coca-Cola telah menganjurkan satu upacara gilang gemilang di ibu pejabatnya untuk meraikan dan menghargai Brigadier Jeneral Ben-Eliezer. Ben-Elizer ada orang yang dikehendaki kerana bertanggungjawab di atas pembunuhan lebih 300 orang tentera Mesir yang dijadikan tahanan perang  semasa Perang Enam Hari. Semasa dibawahan pentadbiran Sharon, Ben-Eliezer adalah Menteri Pertahanan yang mengarahkan pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin di Jenin.

Bagi dua dekad yang lalu,  setiap tahun Coca-Cola yelah menaja Sukan JCC Maccabi yang mana tujuan utama sukan ini adalah memupuk semangat para remaja Yahudi untuk mengenali dan mencintai kewujudan Negara Isreal. Selain itu,Coca-Cola juga menaja kanak-kanak dan para remaja Yahudi melawat ke kem tentera bagi golongan ini mengenali dan memahami perjuangan menubuhkan Negara Israel.

Coca-Cola Israel, perusahaan makanan dan minuman ke tiga terbesar di Israel mempunyai kilang pengeluarannya sendiri di penempatan haram Israel di Shadmot Mechola terletak di Lembah Jordan dan kawasan perindustrian di Katzerin terletak di kawasan yang mereka ceroboh behampiran Bukit Golan.



Jika anda teringin mahu minum Coca-Cola, fikir sejenak. Setiap sen yang anda belanjakan untuk membeli minuman ini adalah sama seperti anda memberikan sumbangan kepada kepada Yahudi untuk membeli peluru bagi membunuh saudara Islam kita dan anak-anak kecil di Palestin.


JPX

6 comments:

Anonymous said...

CCOKE NI BLEH DIGUNAKAN UNTUK CUCI TOILET DAH JAMBAN...

BOIKOT JER COKE NI...

BUKAN MATI PUN KALAU TAK MINUM...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Coke minuman chemical yang tidak baik untuk kesihatan. Coke juga boleh melembutkan daging. Bayangkan bila coke masuk dalam badan. Kandungan gulanya juga tinggi. Minum je air buah-buahan dan air kosong lagi bagus.

182 said...

harap semua sedar islam di malaysia berikan perhatian kepada hal ini. jangan kita jadi pembunuh bersama dan penaja kepada yahdui lahnaktullah

Anonymous said...

Typical malaysian! Kindergarten children know that the picture is photoshoped.. not original.. THINK!

Anonymous said...

NOTHING TO DO WITH TYPICAL MSIA THIS ISSUE CONCERNED ABOUT OUR RELIGION-ISLAM , PELASTIN IS OUR BROTHERHOOD, AND YOU SHOULD AWARE THIS COUNTRY IS A ISLAMIC COUNTRY.
NON MUSLIM YOU MAY STAY HERE BUT WHEN CERTAIN ISSUES RELATED TO ISLAMIC PROBLEMS NON MUSLIM IS NO RIGHT TO INTERFEAR -
OUR PATIENT IS VERY LIMITED - WE ARE READY TO DIE FOR OUR RELIGION

Sudir said...

Masalahnya, rakyat Malaysia ni mudah sangat terpengaruh dengan iklan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa