Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, May 12, 2013

HEY APEK, MAHU CARI GADUH KE????



KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng bersikap melampau apabila seolah-olah mahu menyamakan perjuangan dasar Melayu UMNO dengan dasar Apartheid di Afrika Selatan sekitar 1980-an.

Beliau membayangkan persamaan itu apabila menyebut UMNO masih berbangga menyuarakan dominasi kaum bagi mewajarkan parti itu terus mengamalkan rasuah dan menolak persaingan terbuka (selepas Pilihan Raya Umum Ke-13).

“Serangan UMNO terhadap DAP bertujuan menyembunyikan kegagalan Barisan Nasional (BN) menghapuskan rasuah, kronisme dan penyalahgunaan kuasa serta mahu menutup hakikat UMNO parti paling perkauman di dunia.

“Sedangkan Parti Kebangsaan Rakyat Afrika yang mengajurkan apartheid di Afrika Selatan telah dibubarkan, tetapi UMNO masih berterusan berbangga menyuarakan dominasi kaum,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Guan Eng dalam pada masa mencabar UMNO memberi bukti DAP sebuah parti perkauman kerana beliau percaya tiada perkara yang dapat membuktikan perkara itu.

Beliau juga terus mendabik dada dengan keputusan undi popular Pilihan Raya Umum Ke-13 kononnya pembangkang sepatutnya boleh membentuk kerajaan Persekutuan berasaskan jumlah undi popular tersebut.

Guan Eng juga mendakwa rakyat Malaysia terutama di kawasan bandar telah menunjukkan keutamaan mereka berdasarkan kepada keperluan dan merit pada pilihan raya umum baru-baru ini.

12 comments:

Anonymous said...

Aku percaya undi kaum cina beralih arah ke DAP ialah kerana manifesto pembangkang itu sendiri yang mana mereka berjanji kalau pembangkang menang ,tol akan dihapuskan ,minyak akan dll yang mana akan mengurangkan kos kehidupan mereka, kalau kerajaan boleh menjanjikan yang mereka boleh mengurangkan kos kehidupan ,aku percaya pengundi mungkin akan menyokong kerajaan semula

Anonymous said...

Anak haram betul apek ni..mana menteri amaran ni..oohh lupa..menteri amaran nyorok celah tetek bini sbb takutkan LGE

Anonymous said...

apek km penang ni dah gila, kata umno parti perkauman, dap, lagi 1,000 x perkauman dari umno!

usin said...

ok..ok..lge. lu betul....ehh... butuh!!!

Anonymous said...

Reverse psychology. Tapi macai2 Pas boleh percaya. Termasuk la ketua dia sekali. Semua bengong. Konon pandai baca kitab sikit dah igt pandai semua ilmu. Kalau pandai sgt,kereta/pc/henpon rosak sila repair sendiri.

Anonymous said...

Sebenarnya dap lah apartheid itu dgn membawa kaum itu duduk berasingan dan dakwaaan orang melayu bandar menyokongnya adalah silap besar

cikabok king said...

Apek mkn babi..perangai pun cm babi la..

Anonymous said...

Dakwa LGE atas akta hasutan..

Anonymous said...

jangan marah pada LGE,kalau kita Cina macam dia kita pun mungkin cakap perkara yg sama.Kalau nak marah,marah pada Melayu dalam Pas dan PKR yg tak cermin diri,rasa diri mereka dah setanding dgn org Cina boleh berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah,jadi kuasa dah tak penting utk jaga jenis mereka.

Anonymous said...

A man who accept defeat ia a Man. A man who does not is a DONKEY.

ENOUGH IS ENOUGH !!

Anonymous said...

Bangsa yg paling gelojoh..paling tamak di dunia ialah Cina!!

Anonymous said...

Cina nie dh btul2 cabar melayu..blum tau langit tinggi rendah lg..Butuh LGE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa