Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, February 13, 2012

SAH DAN SAHIH KERJAAN MALAYSIA KEJAM!!!





Seperti yang dijangka, Pakatan Rakyat (PR) menggunakan isu penghantaran pulang  wartawan Arab Saudi, Mohammad Najeeb A. Kashgari, yang didakwa menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W.

Mohammad Najeeb terdahulu telah ditahan di KLIA oleh PDRM sejurus tiba di sini setelah melarikan diri dari Arab Saudi. Dia telah 

Menurut laporan media Arab Saudi,  Mohammad Najeeb  mengeluarkan penghinaan itu pada hari sambutan Maulidur Rasul minggu lepas dengan membayangkan seolah-olah dirinya berinteraksi dengan Nabi Muhammad S.A.W dan seolah-olah kedua-dua mereka adalah sama taraf.  Mohammad Najeeb  turut menyatakan ada sifat Nabi Muhammad S.A.W yang disukai dan tidak disukainya.

Umum juga mengetahui bahawa hubungan akrab di antara kerajaan Arab Saudi dan kerajaan Malaysia memang sudah lama terjalin. Jadi bila seorang penjenayah yang dikehendaki oleh Arab Saudi lari ke Malaysia, tentu tentu sahaja Putrajaya akan memberikan sepenuh perhatian dan kerjasama dalam membantu Riyadh.

Apabila Pak Menteri yang berkenaan dalam hal ini menegaskan pendirian Putrajaya akan menghantar pulang  Mohammad Najeeb  yang dikehendaki oleh Arab Saudi, aku hairan kenapa ada kelompok yang bangkit mempertahankan  Mohammad Najeeb  tersebut dan mengecam tindakan kerajaan Malaysia.

Pertamanya, adalah kelompok ini tahu apa yang telah dilakukan oleh Mohammad Najeeb ini memang tidak boleh dimaafkan. Menghina Kekasih Allah dan Penghulu Umat Islam bukan sesuatu yang boleh dibuat topik perbualan atau bahan tulisan bagi melarisan tulisan di alam siber.

Penghinaan yang dilakukan oleh Mohammad Najeeb juga amat pedih untuk diterima bukan sahaja di Arab Saudi malahan di Malaysia, rakyatnya yang majoriti umat kepada Nabi Muhammad SAW tersinggung dan marah dengan apa yang telah dilakukan oleh Mohammad Najeeb. Umat Islam di Malaysia, walaupun berbeza pendapat khususnya pada hal politik, akan turut satu suara jika melibatkan kehormatan junjungan Nabi Muhammad SAW ini diusik dan dipersendakan.

Adakah kelompok yang membela Mohammad Najeeb ini merasakan tidak salah untuk menghina Nabi Muhammad SAW??? 

Adakah kerajaan Malaysia kejam kerana bekerjasama dengaa Arab Saudi untuk membawa Mohammad Najeeb ke muka pengadilan??? 

Apakah "mileage" politik  yang mereka dapat dari pembelaan terhadap Mohammad Najeeb??? 

Adakah dengan alasan hak asasi manusia, Mohammad Najeeb yang telah menghina Nabi Muhammad SAW perlu diberikan layanan yang baik???

Adakah kelompok manusia ini terima arahan dari sesiapa yang lebih tinggi dari mereka untuk membela manusia yang telah menghina Nabi Muhammad SAW ini???

Ternyata kelompok manusia ini bukannya dari kalangan umat Nabi Muhammad SAW atau tepatnya kafir harbi. Mereka ini terdiri dari musuh-musuh Islam dan sentiasa menunggu dan mencari peluang bagi memastikan tugas mereka menghancurkan agama Allah ini berjaya. 

Apapun hukuman yang bakal diterima oleh Mohammad Najeeb itu terserah kepada kerajaan Arab Saudi. Itu urusan mutlak mereka menjatuhkan apa sahaja hukuman ke atas rakyatnya jika didapati bersalah. Jika Mohammad Najeeb dihukum pancung sekalipun, itu adalah di atas peruntukan undang-undang Arab Saudi dan apa hak kelompok manusia ini mempersoalkan undang-undang Arab Saudi???

Tak usah nak pilitikan semua perkara. Kelompok manusia yang bela Mohammad Najeeb ini pun kita tahu semuanya pro yahudi. Jadi tak salah mereka bela manusia yang hina Kekasih Allah ini.


MEMANG KERAJAAN MALAYSIA KEJAM JIKA BENARKAN PENGHINA NABI MUHAMMAD SAW INI TERUS BERADA DI TANAH BERTUAH INI!!!

Aku juga secara peribadi harap Mohammad Najeeb dihukum mati oleh kerajaan Arab Saudi jika benar dia didapati bersalah!!!

JPX

7 comments:

Anonymous said...

Surendran sianjing pkr itu bkn warga malaysia. Islam adalah ugama rasmi Malaysia, sebarang perbuatan menghin aIslam adalah kesalahan. Si betina anjing PKR itu pula tealah hilang kasing sayangnya kepada Junjungan Besar, Penghulu Agong dan Imam Umat Islam. Sewajarnya anjing betina ini disula. Wahai anjing-anjing DAP yg lain (berkopiah dan bertudung labuh) buka mata hami kamu dgn perbuatan sahabat2 kamu yg zalim ini.

Anonymous said...

bila si celaka kafir dah berani mempersoalkan tentang agama islam..sebab orang islam sendiri yang membenarkan dia berbuat demikian!!!

si betina tu patut di sula jer...

si keling tu tak mau kena pancung tutup mulut celaka@sial kamu tu!! takder kena mengena dengan kamu sial!!

Anonymous said...

israel pun puak tu sokong, apa yang nk dihairankan...

Jiwa Paradox said...

INILAH HASIL PERJUANGAN PKR DAN DAP. SETAKAT HARI INI MEREKA BERJAYA DAN PEMIMPIN MEREKA YANG KAFIR TELAH MELIHATKAN WAJAH YANG SEBENAR!!!
SETIAP UNDI KEPADA MEREKA SAMA SPERTI MELACURKAN AGAMA ISLAM!!!

anselmo said...

Anjing betina Fadia,kamu taraf kamu lebih rendah dari binatang bernama anjing. Demi tuan kamu, kamu bela si penghina Nabi SAW. Inilah hasil anjaran ugama PAS dan PKR. Lahirlah manusia zalim. Sungguh zalim, ingin benar aku melihat muka anjing betina ini.Iman aku berkata, enjing betina ini patut dihapuskan tetapi negara ini ada undang2 aku terima peraturan tetapi sumpah laknat utk kamu.

Jiwa Paradox said...

KITA KENA SEGERA SEDARKAN SAUDARA KITA JANGAN TERUS TERPEDAYA DENGAN DAKYAH YAHUDI MELALUI PKR.

Anonymous said...

celaka lah kamu fadia tue...bukan kah apabila dia membela orang yang menghina NABI MUHAMMAD S.A.W secara tidak langsung dia pun boleh dikatakan bersubahat menghina NABI MUHAMMAD S.A.W....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa