Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, January 16, 2012

PENDEDAHAN PANAS OLEH HASAN ALI 11 PAGI INI



Dato Dr Hasan Ali akan mengadakan PC ekoran dari "pemecatan"nya dari jemaah exco Selangor. Jawatannya aka diisi oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani. 


PC belau telah dijadualkan untuk pukul 11 pagi di rumahnya berdepan Masjid Ghufran (atas bukit), Taman Tun Dr Ismail. 

Setiap kali Hasan Ali bersuara, PAS bergegar di tiang arasynya di akarumbi. Isu yang menjadi Hasan Ali menurun dalam PAS dari Pesuruhjaya PAS Selagor ke dipecat keahlian, dari Exco ke hanya ahli bebas ADUN adalah disebabkan isu Islam. 

Isu Islam dari penjuanlan arak ke hal orang Islam dimuurtadkan Christian Evangelist. [Kami tak membenci Christian tapi tindak tanduk dakwah Christian Evangelist.] 

Manakala pihak berlawanan dalam PAS yang diketuai Khalid Samad pula mempertahankan penjualan arak dan menawarkan pembesaran kilang Carlsberg, mengutuk tindak tanduk JAIS siasat DUMC, menafikan ada orang Islam dimurtadkan, dan mencemuh orang Islam yang risau akan gejala murtad.

Dr Rani yang bakala menggantikan Hasan Ali pada hari Rabu ini pula adalah anjing peliharaan Khaid Samad. Orangnya suka publisiti murah dan dipercayai membayar seorang wartawan akhbar harian untuk selalu keluar di akhbar. DI apun endapat liputan akhbar-akhbar CIna.

Dia dan Khalid sedia bersama dengan pejung Evangelis DAP, Theresa Kok untuk muncul dalam satu interviu video You Tube yang bertujuan untuk menangkis isu DUMC dan menuduh ini semua permainan UMNO. Bukankah JAIS di bawah bidang kuasa kerajaan PR?

Demi politik Dr Rani dan Khalid tidak peduli apa jadi pada akidah orang Islam yang seatutnya menjadi fardhu kifayah orang Islam lain mempertahankan. Jika ini pun PAS tak boleh pertahankan, usahlah jaja jenama Islam dan janjikan negara Islam. Belajarlah mengucap dan betul bacaan fatihah dulu ...

Selagi PAS tak boleh pertahankan Islam, Melayu dan institusi Raja, usahlah mimpi mereka akan gantikan UMNO. Dengan sedikit kuasa saja, mereka sudah sedia jahanamkan Islam, tidak pedulikan Melayu dan menderhaka pada institusi Raja serta bersekongkol untuk menjatuhkan SUltan sebagai simbol Amirul Mukminin. 

SUMBER: THE UNSPINNER

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa