Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, September 07, 2011

PEMIMPIN MELAYU LEMAH:CINA AKAN KUASAI MALAYSIA???


Tidak ada seorang pun pemimpin cina yang pedulikan nasib bangsa Melayu. Segalanya hendak dikaut sebanyak mungkin Hak Melayu untuk diserahkan kepada kaum cina. Pernah kita dengar walau SATU orang pemimpin cina yang mahu membantu orang Melayu merapatkan jurang perbezaan antara kaum atau tolong meratakan level playing field yang jelas memihak kepada cina ? Supaya Melayu dan Cina dapat hidup aman, saling bantu membantu .......? Pernah dengar pemimpin cina bersungguh-sungguh menggesa kaumnya supaya fasih dalam Bahasa Kebangsaan supaya integrasi dapat dipupuk dan segala syak wasangka antara kaum dapat dihapuskan ? Pernah ?

MANA ADA ! ! Yang selalu kita dengar adalah pemimpin cina melalak menuntut sesuatu DARI Melayu untuk diberikan kepada Cina, dan yang selalu terjadi adalah pemimpin Melayu terpaksa akur dan menurut tuntutan pemimpin cina demi menjaga sokongan pengundi cina.

4 comments:

Anonymous said...

Memang betul melayu lemah. Bangsa lain akan berkuasa dibumi melayu ini.
GLC yang diterajui oleh melayu telah mula memberi jawatan tinggi kepada bangsa lain terutamanya cina dan tiada langsung untuk india.
Bangsa cina berjawatan tinggi diGLC sentiasa berikhtiar untuk cari salah lain-lain pegawai melayu yang berjawatan tinggi.Dan menghasut ketua-ketua syarikat GLC melayu yang tua dan bangang supaya melayu-melayu ini digantikan dengan bangsa cina yang dicadangkan oleh bangsa cina yang telah menapak dalam syarikat GLC tersebut.
Aku harap Datuk Rahim Thamby Chik cepat-cepatlah bertindak. Tolong buang saja ketua GLC yang tak perihatin tentang nasib melayu dalam GLC.
Cuba perhatikan berapa ramai CEO melayu dalam GLC dipaksa berhenti dan digantikan oleh bangsa Cina.
Melayu tua ketua GLC memang bodoh bila ambil penasihat peribadi atau Special Assistant dari bangsa Cina. Terutamanya dari jenis yang sotong. Jenis sotong ni memang bahaya kalau perut busuk tapi kalau jenis yang baik memang bermurah hati dan suka menolong.
Cara mereka ni senang saja - ciptakan kesalahan bagi CEO melayu ni. Bagi komen atau komplen secara lisan saja yang CEO ni tak perform. Apa yang tak perform tak jelas. Yang jelas, kerja-kerja CEO melayu ni disabotaj atau difitnah atau disusahkan pergerakannya atau dikurangkan kuasanya atau dipecah/perintah jabatannya.
Melayu-melayu yang dah tua ketua GLC ni pula yang dia tau mengabui mata orang, depan mata nampak macam bagus, buat masjid sana sini, bagi sedekah sana sini, syarikat GLC dok bantu orang bukan melayu.
Maaf kalau aku silap kerana yang aku faham, GLC ditubuhkan untuk bantu memajukan bumiputera sahaja.
Kalau korang tak percaya, cuba check GLC kat lembah klang. Dan cuba perhatikan syarikat-syarikat GLC manakah yang jabatan sumber manusianya di ketuai oleh bangsa cina.

Anonymous said...

Ketua GLC melayu memang lemah.
Ketua GLC melayu memang lemah.
Ketua GLC melayu memang lemah.
Ketua GLC melayu memang lemah.
Ketua GLC melayu memang lemah.
Ketua GLC melayu memang lemah.....
malas bekerja dan malas turun padang. Semua kerja diurus oleh pembantu khas dari bangsa cina.
Sepatunya kalau peluang dah diberi pada cina, peluang yang sama kena beri juga pada bangsa lain seperti india, kadazan, iban, bajau dan lain-lain dalam malaysia ni.
Itu tajuk yang paling tepat.
Tapi nak buat mana mana, bos besar pun sama juga,; terlalu taksub dengan bangsa cina.
Satu perkara kena ingat; bangsa cina ni kalau kau tak bantu pun, dia mampu berdiri sendiri. Tapi kalau orang dah nak bantu saja, dia ambil peluang la. Sebenarnya yang bodoh dan lemah adalah orang yang membantu tu- selalunya orang melayu la. Yang patutu dibantu tak dibantunya. Dah lah tak membantu, dihenyakkan lagi ada.

Jiwa Paradox said...

BETUL TU...GLC NI KENA BETUL-BETUL FOKUS DAN JANGAN BANYAK SANGAT CAMPUR TANGAN MEREKA YANG TAKDE KENA MENGENA. MACAM MAS PERGI JUAL DENGAN INDIA TU BUAT APA????

BANGSA SELAIN MELAYU MEMANG TUNGGU PELUANG UNTUK JADI TUAN KAT NEGARA NI...

MEREKA DAH ADA HARTA DAN KAYA CUMA TAKDE KUASA JER...

Anonymous said...

melayu yang bodoh bergaduh sesama sendiri...

cuba kalau melayu kuat dan bersatu...

cina, keling nak angkat muka pun tak berani....

betul tak???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa