Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, September 12, 2011

PAS NEGERI MELAKA TIDAK IKTIRAF AMERIKA SEBAGAI NEGARA MAJU


Entri ini adalah untuk menjawab tohoman dan tuduhan tidak berasas Sofi Wahab, Yang DI Pertua PAS Bukit Katil yang terdahulu menulis di dalam blognya yang memperlekekan status Melaka Negeri Maju.

Sofi Wahab, menggunakan nama Muta Ligat dalam tulisannya telah  memaparkan beberapa gambar di pekan Batang Melaka dan menyatakan Melaka masih belom layak untuk status Negeri Maju.


81.5% penduduk Melaka berpendapat negeri ini telah maju. Memang ada yang tak setuju tapi tak ramai; hanya18.5% saja dan ia termasuklah si Muta Ligat dan puak puakanya.


Kalaulah pekan Batang Melaka dijadikan ukuran Melaka tak maju maka Amerika, Turki, Mexico dan Chile yang telahpun menjadi kerabat negara maju (OECD) dan diiktiraf negara maju juga harus disabitkan tak maju jika mempunyai bandar -bandar seperti gambar di bawah kan???


Berdasarkan foto-foto di bawah, kenapa Muta Liga tak kondem USA MEXICO, CHILE dan TURKEY dan nafikan status negara ini sebagai negara maju????



Ini menunjukkan bahawa kepimpinan PAS Negeri Melaka adalah dari kalangan mereka yang berfikiran sempit dan seumpama "katak di bawah tempurung"

Dalam pada itu, pemimpin kesayangan Muta Ligat ,Nick Aziz, telah isytiharkan Kelantan  maju hanya berdasarkan sebuah Tesco terdapat di sana. Kalaulah begitu maka Melaka adalah dua kali lebih maju sebab Melaka ada dua buah Tesco. Berkali2 lebih maju sebab ada Giant, ada dua Jusco dan ada Carrefour.

Kepada Muta Ligat dan kawan-kawannya, diharap dapat lebih peka dan membuka minda seluasnya sebelum menulis.

Memetik satu pepatah Arab lama yang berbunyi "Kebodohan seseorang itu diukur melalui percakapannya dan dalam kes ini, penulisannya"

JPX
Kovancilar, Turkey

New York City, USA
Talca, Chile

Mecixo City






5 comments:

Anonymous said...

VIEW NEGARA LUAR YG TAK MAJU YG KITA TENGOK NI AKAN BERLAKU DIMALAYSIA BILA PAS TADBIR NANTI...

LAGI TERUK PUN BLEH ADA...

AKU HARAP KERAJAAN BN TOLONG HAPUSKAN KEMISKINAN TEGAR DI MALAYSIA.KALAU KORANG BZ SANGAT BIAR AKU JER YG BT KEJA MEMBASMI KEMISKINAN...

LAGI ADA KEMISKINAN LAGI TU LA JUGAK PUAK BANGKAI NI AKAN AMIK SEBAGAI MODAL...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

banyak orang pas ni bercakap ikut nafsu jer...
akal semua dah tersorok bawah katil...

MAR said...

aku nak tanya ler pada orang PAS kat melaka ni...

apa yang mereka dah buat untuk negeri ini???
apa yang mereka boleh jamin kalau mereka diberi peluang untuk tadbir negeri ini???

takde apa-apa pun...
anak orang pas pun dapat biasiswa kerajaan.
dapat buku teks dapat itu ini...
kerajaan bagi semua tak kira bulu...

PAS takde satu benda pu buat untuk negeri melaka mahupun untuk ahli mereka...

Anonymous said...

PAS PIS PUS..sibuk pasal Melaka..
apa sumbangan ??.
gi DEMO...

Anonymous said...

Pas pis pus..
cakap je pandai
apa sumbangan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa